Hvad skal man vælge
|
30-10-2012, 22:45
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hvad skal man vælge
Hejsa,
Jeg er rimelig grøn indenfor dette område, men går og leger med tanken om at anskaffe mig et anlæg. Derfor håber jeg, at I herinde har nogle gode råd / anbefalinger til komplette anlæg. Hvilket vil sige alt incl. solceller, inverter & montering. Vores hus ligger SØ (Retning 145 grader), hældning ca. 25 grader, afvalmet tag. ca. 4 x 10 m + lidt "skrå" ender. Vores energi forbrug pr. år er pt ca. 4,000 kWp - værdi ca. 8.500,- , men tænker om det skal være et 6 kWp anlæg man skal gå efter. Panelerne skal være sorte med sorte kanter samt sorte mont. skinner. Er et budget på ca. 90-100.000 helt skudt ved siden af Håber på jeres input, da det jo nok snart skal være hvis man skal ind under nuværende ordning. Venlig hilsen Carsten |
|||
30-10-2012, 23:32
(Denne besked var sidst ændret: 30-10-2012 af 23:39 majland.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hvad skal man vælge
(30-10-2012 22:45)Andersen76 Skrev: Jeg er rimelig grøn indenfor dette område Prøv at afsætte et par dage til at læse en masse af det der er skrevet herinde. Der er masser af debat for og imod forskellige valg. Citér: Vores energi forbrug pr. år er pt ca. 4,000 kWp Så kan det ikke betale sig at producere mere. Med 4500-5000kWp på taget burde du komme derover hvis du ikke får skygger på taget (jeg har ikke regnet på din hældning og retning) Citér:Er et budget på ca. 90-100.000 helt skudt ved siden af Som nøglefærdigt anlæg eller som GDS ? Det kan godt gøres nøglefærdigt til den pris, men hvis man selv vil montere giver det større muligheder for selv at vælge. En af de gamle drenge på markedet er energimidt. De er bestemt ikke prisførende, men de kan f.eks. levere http://energimidt.dk/Privat/Solceller/So...nlaeg.aspx Effekt: 4.680 Wp Produktion op til: 4.166 kWh/år <<< Så med mindre end optimal placering er det lige til den lille side. Du vil helt sikkert kunne finde nogle der er billigere, men se det som en reference at sammeligne andre tilbud mod. 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|