Har lige haft en lille snak med mine Delta invertere !
|
30-10-2012, 23:13
Besked: #1
|
|||
|
|||
Har lige haft en lille snak med mine Delta invertere !
Købte denne her til 110kr incl porto:
http://www.ebay.com/itm/320949680026?ru=...26_rdc%3D1 Fik en kopi af SolarInverterServiceSoftware fra en anden bruger, men softwaren kan vist downloades fra hjemmesiden. -Og nu kan jeg læse inverterens data fra en windåse ![]() Der kører en tråd på et australsk forum, hvor nogen har reverse engineered protokollen, og fået hul igennem. Jeg har fået en kopi af softwaren, som jeg skal have testet. |
|||
31-10-2012, 00:16
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Har lige haft en lille snak med mine Delta invertere !
Hej Titan.
Jeg har også Delta og er meget interesseret i at se hvordan dit resultat kommer til at se ud. Når og hvis du får mulighed for dette. Kan du så ikke ligge lidt billeder ud i forumet så man kan se hvordan det ser ud. Er sgu ved at se mig blind på en allllt for dyr solar-log løsning. Mvh Steen. (30-10-2012 23:13)Titan Skrev: Købte denne her til 110kr incl porto: |
|||
31-10-2012, 16:12
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jow da, her er et par screendumps af Deltas service program.
Der er kun statistik som min/max pr. dag måned år etc. Til gengæld er der min/max for alle tænkelige værdier. Service programmet kan ikke erstatte en egentlig database med detaljeret historik. Men det er godt til at få et overblik over indstillinger og værdier, og lære hvordan den egentlig virker. I det austarlske forum arbejder de vist på at få Delta understøttelse i PVBeanCounter til windåser. |
|||
11-11-2012, 20:11
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg kan nu requeste værdier fra Inverterne via USB-RS485 adapteren, samtidig med at DeltasGW også er forbundet til inverterne.
Dvs. mine data samles på Solivia-monitor.com som før, men jeg kan også snart uploade til andre sites etc. Delta support skulle komme med i næste version af PVBeanCounter. |
|||
11-11-2012, 20:45
Besked: #5
|
|||
|
|||
(11-11-2012 20:11)Titan Skrev: Jeg kan nu requeste værdier fra Inverterne via USB-RS485 adapteren, samtidig med at DeltasGW også er forbundet til inverterne. Det vil godt nok være dejligt med et alternativt til Delta hjemmesiden, den er nu nede i en hel uge ![]() NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
12-11-2012, 21:03
Besked: #6
|
|||
|
|||
(11-11-2012 20:45)Nissen Skrev: Det vil godt nok være dejligt med et alternativt til Delta hjemmesiden, den er nu nede i en hel uge Nede? Ikke forstået... Jeg kan fint komme ind på siden, dog nægter gaten at koble op (hvis jeg resetter den så kommer den på i kort tid, og ryger så af igen...) Er det siden der er problemer med? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|