SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
RS485 / CLX Home stikforbindelse
06-11-2012, 10:31
Besked: #1
lysandk Offline

RS485 / CLX Home stikforbindelse
Mens jeg venter på at få min TLX+6k tilsluttet og på at modtage CLX Home, funderer jeg over hvordan de kabelmæssigt forbindes. Jeg havde egentlig forestillet mig et alm RJ45 i begge ender, forbundet efter 568A el. B standard. Men det er jeg da nu i tvivl om, da TLX manualen viser billeder af ledninger i skrueterminaler. Hvad CLX har af stik, aner jeg ikke, da jeg som sagt ikke har modtaget den.
Hvad siger I, der har det forbundet?
Find
Citér
06-11-2012, 13:32
Besked: #2
lysandk Offline

RE: RS485 / CLX Home stikforbindelse
Nå, jeg er kommet lidt videre tror jeg. Som jeg forstår det, kan man enten tilslutte via skrueterminaler eller RJ45 på TLX. Jeg går ud fra at der skal termineres, OGSÅ selvom der bruges RJ45? Men der er vel ingen grund til at crimpe et RJ45 på kablet, når nu der er terminaler...
Det ser for mig ud som om der er en trykfejl vedr. termineringen, men mon ikke tegningen er korrekt? Der står "Bias L går til B", men tegningen viser til A!?

Ubesvaret er så stadig, om der skal bruges RJ45 til CLX Home?

Find
Citér
13-11-2012, 13:42
Besked: #3
HrOlsen Offline

Hej Lysand,
Tegningen er den korrekte.
Derfølger iøvrigt RJ45 termineringer med. Du skal både terminere på TLX og på CLX. I praksis betyder det at det ene RJ 45 stik anvendes til terminering (der er 2 stk. RJ45 på både TLX+ Pro og CLX.
Find
Citér
13-11-2012, 13:51
Besked: #4
lysandk Offline

Så mange tak. Går ud fra det er med CLX'en der medfølger RJ45 terminering, og at der termineres på TLX med 'lus' som på tegningen.

I anden tråd spørger jeg ind til SW-opdatering af TLX+ uden ethernet, dvs. via RS485. Danfoss har et USB - RS485 kabel til formålet. Her må man så fjerne CLX'ens terminering for at tilslutte nævnte kabel. Men hvad så med terminering?
Find
Citér
13-11-2012, 14:02
Besked: #5
HrOlsen Offline

Der følger 2 stk. RJ45 stik med som ER termineret - plug and play!
Det med USB - RJ 45 kan jeg ikke lige gennemskue...
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering