SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Økonomiske konsekvenser af forslaget - beregning
06-11-2012, 19:27
Besked: #1
Ejvind Offline

Økonomiske konsekvenser af forslaget - beregning
Jeg har nu tygget mig igennem udkastet til ændringerne fremsat af Martin Lidegaard og det er ubehageligt!

For et solcelleanlæg på 6 kwp med forventet produktion på 5,8 khw købt i 2012 vil tabet være ca. 90.000 i nutidsværdi i forhold til de nuværende regler, såfremt man vil være i stand til at udnytte 40% af egenproduktionen selv.

Hvis man anvender den skematiske model vil afkastet stort set være væk.

Det er i den grad lovgivning med tilbagevirkende kraft. Tænk på alle de der har hævet efterløn for at købe solceller. Først snydes de for efterløn, så tages afkastet fra dem når de har investeret pengene i solceller.

Ejvind Henriksen er indehaver af nkelt ApS, der rådgiver private solcelleejere omkring valg af skattemodel og udarbejdelse af selvangivelser m.v. http://www.nkelt.dk
WWW Find
Citér
06-11-2012, 19:46
Besked: #2
F1240 Offline

RE: Økonomiske konsekvenser af forslaget - beregning
(06-11-2012 19:27)Ejvind Skrev:  såfremt man vil være i stand til at udnytte 40% af egenproduktionen selv.

Det lyder for mig som et meget optimistisk skøn.
Ligenu i Oktober har vi brugt ca. 30% af produktionen selv. Jeg har svært ved at se hvordan det skulle holde ind i sommerhalvåret, hvor varmepumpen praktisk taget ikke kører.
Find
Citér
06-11-2012, 19:49
Besked: #3
Skjøde Offline

hej kan i ikke lige lægge et link ind til lovforslaget
Find
Citér
06-11-2012, 19:49
Besked: #4
KlausB Offline

Kan det virkelig passe, at de så voldsomt tager r.... på os !! Jeg håber da de holder de løfter de har givet, ellers hører al tillid til politikere op.
Find
Citér
06-11-2012, 19:50
Besked: #5
Ejvind Offline

helt enig - hvis man dertil lægger det erstatningskøb af energi som man skal gøre af den energi man ikke selv er i stand til at udnytte - så vil man opleve et direkte tab!

Ejvind Henriksen er indehaver af nkelt ApS, der rådgiver private solcelleejere omkring valg af skattemodel og udarbejdelse af selvangivelser m.v. http://www.nkelt.dk
WWW Find
Citér
06-11-2012, 19:52
Besked: #6
Ejvind Offline

(06-11-2012 19:49)Skjøde Skrev:  hej kan i ikke lige lægge et link ind til lovforslaget

Bemærk venligst at det ikke er et lovforslag, men et oplæg til forhandling med de øvrige partier omkring energiforliget - måske er der håb forude.

http://www.kemin.dk/Documents/Presse/201...udkast.pdf

WWW Find
Citér
06-11-2012, 19:58
Besked: #7
Kejser2001 Offline

Ja 40% af eget forbrug er nok lige i overkanten. Jeg har haft anlægget siden medio april og selv forbrugt knap 30 % og det er tilmed med elvandvarmeren buldrende derudaf indtil for et par dage siden hvor den blev slukket for at kunne gå i nul til nytår. Jeg forventer max. At kunne bruge i omegnen af 25% af strømmen selv.

7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning
Find
Citér
06-11-2012, 20:00
Besked: #8
Skjøde Offline

Lad os få et valg...Undskyld men ikke mere rød og talen med 2 tunger
Find
Citér
06-11-2012, 20:03
Besked: #9
miro Offline

Ja jeg er meget undrende over mediernes udtales omkring dette oplæg til en forhandling af forslaget.
De får det til at lyde som om at det er vedtaget Huh
hvorfor viser de kun klovnen og ingen modpart(os solcelleejer)

(06-11-2012 19:52)Ejvind Skrev:  Bemærk venligst at det ikke er et lovforslag, men et oplæg til forhandling med de øvrige partier omkring energiforliget - måske er der håb forude.

http://www.kemin.dk/Documents/Presse/201...udkast.pdf

Danfoss TLX PRO+6kW 24xZNShine ZX255 Mono Sort 6,12 kWp stik syd
https://free.powerdoo.com/en-US/Freemium...ctID=24492
WWW Find
Citér
06-11-2012, 20:12
Besked: #10
Abyssinier Offline

Lad os nu lige tage det med ro og se hvad det ender med. Jeg tvivler på at det ender så galt. Forslaget er politisk selvmord!

HVIS forslaget bliver en realitet skal jeg huske ALDRIG nogensinde at stemme på de partier som støtter dette forslag. Hvis man f.eks. ændrer nettomålerordningen til at gælde på timebasis kan man lige så godt sige at man ikke ønsker solceller i Danmark.

Primo 2012 var solcelleløsninger attraktive. I foråret lavede man det endnu mere attraktivt ved at tillade 115% afskrivning. Nu et halvt år efter foreslår ministeren nærmest at trække tæppet væk under folk fordi det er blevet alt for attraktivt. Det giver ingen mening!!! Hvem har skylden for at det åbenbart er blevet for attraktivt? Politikerne!
Er politikerne bare marionetdukker for Dansk Energi? Hvem vil nogensinde bruge penge på energirigtige løsninger fremover hvis politikerne tager røven på os. Angry
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering