Hvad ville i gøre ?
|
06-11-2012, 23:14
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hvad ville i gøre ?
Læser med skræk de nye ideer omkring netto måler ordningen og bliver de omtalte regler gennemført kan det ikke længere betale sig at investere i et sol anlæg ihvertfald sådan jeg ser det.
1. ville du købe anlæg og håbe på disse tåbelige regler ikke gennemføres 2. sige ok der mistede jeg 2000 kr. og lade forhandler brænde inde med paneler ( ved godt det ikke er god stil ) men har trods alt kun mistet mit depotisium og har mulighed for senere at bestille et anlæg hvis de tåbelige ideer ikke gennemføres. |
|||
06-11-2012, 23:17
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hvad ville i gøre ?
Jeg ville ønske jeg kunne nå mulighed 2 så havde jeg gjort det øjeblikkeligt!!! Det kan IKKE længere betale sig at investere...
Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
06-11-2012, 23:19
(Denne besked var sidst ændret: 06-11-2012 af 23:20 Titan.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg synes du skal sende spørgsmålet videre til Lidegaard.
Hans mail kan du finde i andre posts. |
|||
06-11-2012, 23:20
Besked: #4
|
|||
|
|||
3. Nærlæse kontrakten for at se på mulighederne for at annullere ordren. Selvom du kun har betalt 2000kr i depositum er det ikke sikkert du kan komme ud af den uden at skulle kompenserer sælger for dokumenterede tab (F.eks udgifter ved at returnere dem til leverandør i udlandet eller lign - kan nemt være noget mere end 2kkr).
2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
06-11-2012, 23:39
Besked: #5
|
|||
|
|||
Ro på nu, det er kun et udspil, man må da håbe der er nogle af de andre politikere der har mere fornuft, der skal vel være enighed i forligskredsen for at der kan ske ændringer i de eksisterende regler.
NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
06-11-2012, 23:47
Besked: #6
|
|||
|
|||
(06-11-2012 23:39)Nissen Skrev: Ro på nu, det er kun et udspil, man må da håbe der er nogle af de andre politikere der har mere fornuft, der skal vel være enighed i forligskredsen for at der kan ske ændringer i de eksisterende regler. Nej, der skal blot være simpelt flertal i folketingssalen. Jeg besluttede mig for anlægget i april og for at udvide anlægget efter Martin's "Sove roligt" udtalelser. Jeg ville ikke investere med nuværende usikkerhed ! Så hellere vente og se, vel vidende at det nok betyder at man ikke kommer med under eventuelle overgangsordninger. 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
06-11-2012, 23:57
Besked: #7
|
|||
|
|||
(06-11-2012 23:14)magma Skrev: Læser med skræk de nye ideer omkring netto måler ordningen og bliver de omtalte regler gennemført kan det ikke længere betale sig at investere i et sol anlæg ihvertfald sådan jeg ser det. Du giver ikke mere for anlæget, end du kan nå at tjene det. Så er der naturligvis det arbejde du lægger i det. Men til gengæld vil alle de timer du har brugt på at undersøge markedet være spilt. Så udover at være et godt menneske, så får du også en sund fritidsinteresse. ![]() Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
07-11-2012, 00:00
Besked: #8
|
|||
|
|||
(06-11-2012 23:39)Nissen Skrev: Ro på nu, det er kun et udspil, man må da håbe der er nogle af de andre politikere der har mere fornuft, der skal vel være enighed i forligskredsen for at der kan ske ændringer i de eksisterende regler.er ikke nemt at have ro på skal jo enten købe anlæget som kommer om ca 14 dage og investere ydeligere 82000 kr. eller lade forhandler beholde mit depotisium. nogen der ved hvornår dette forslag skal til afstemning i folketinget ? |
|||
07-11-2012, 00:34
Besked: #9
|
|||
|
|||
(07-11-2012 00:00)magma Skrev: er ikke nemt at have ro på skal jo enten købe anlæget som kommer om ca 14 dage og investere ydeligere 82000 kr. eller lade forhandler beholde mit depotisium. Jo du har ret, det er en svær beslutning du skal tage, men var der ikke noget med at de nye regler først skulle gælde fra 1/1, så kan du da nå at komme med på vognen. Jeg nægter at tro at det er det færdige resultat vi ser her. og om 10 år ser alt alligevel anderledes ud, da kan vi lagre strøm hjemme til senere brug osv. det udvikles der meget i lige nu. NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
07-11-2012, 01:46
Besked: #10
|
|||
|
|||
(07-11-2012 00:34)Nissen Skrev: Jo du har ret, det er en svær beslutning du skal tage, men var der ikke noget med at de nye regler først skulle gælde fra 1/1, så kan du da nå at komme med på vognen. Jeg nægter at tro at det er det færdige resultat vi ser her. og om 10 år ser alt alligevel anderledes ud, da kan vi lagre strøm hjemme til senere brug osv. det udvikles der meget i lige nu. Og til den tid er der nok indført en ny variant af "forsyningssikkerhedsafgift" eller anden skat så staten kompenseres for mgl. afgifter. Jeg tror det bliver overordentligt svært at være "selvforsynende" i fremtiden da kontrollen alle steder bliver mere og mere finmasket. Min tiltro til de danske politikere er efterhånden ikke eksisterende... Forleden kunne vi læse at vores pensionsopsparinger i fremtiden vil være værdiløse for alm. arbejdere med alm. gennemsnitslønninger da udbetalingerne blot modregnes i de offentlige pensionstillæg. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|