SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Vend blikket mod syd
07-11-2012, 01:00
Besked: #1
Johnny H Offline

Vend blikket mod syd
Igen må vi erkende at man sydpå er længere fremme også mht. ø drift.

http://www.photovoltaik.eu/spezial/speic...tegration/
Find
Citér
07-11-2012, 10:24
Besked: #2
Horsens Offline

RE: Vend blikket mod syd
Har ikke læst det da mit tyske ikke rækker til ret langt, men hvis der er økonomi i det, så må vi da håbe at f.eks. Wilberts begynder at sælge ø-drift udstyr til os, nu hvor hans solcelle-salg til danskerne formentlig er faldet 95% fra igår til idag.

Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W
[Billede: 412563503.gif]
Find
Citér
07-11-2012, 10:40
Besked: #3
ckr Offline

kan det ikke være lige meget. vi bliver bare snydt igen. her er scenarioet.
1. vi finder en god måde at opbevare energien på om ca 10 år
2. vi får støtte fordi vi sparer co2
3. vi investere yderligere 100 000 kroner i vores anlæg
4 når der er til strækkelig mange der har gjort det kommer politikkerne
5 '' vi lovgiver ikke med tilbage virkende kraft. undtagelsen var dog solceller men det er år tilbage''
6 de laver et gebyr for ø-drift og ansætter nogle folk til hus besøg for at kontrollere hvorfor du ikke bruger nok strøm
Find
Citér
07-11-2012, 11:27 (Denne besked var sidst ændret: 07-11-2012 af 11:33 Sol Sorten.)
Besked: #4
Sol Sorten Offline

CKR, hvis det er det du vil have.... altså kontrol osv.

Men problemet er at danskerne er blevet lullet i søvn gennem mange år til at tro at alt hvad uduelige politikeere siger er lov. Men det er det ikke!

Så når kontrolløren kommer og siger jeg vil gerne tilse, besigtige, undersøge, bla bla så svarer du: NEEEEEEJ

Så siger han jamen... du svarer: NEEEEJ

Som samfundstjener bliver "kontrollanten" så sikkert hurtigt sur og begynder at true dig. Så siger du bare... Klokkken er sådan og sådan , og De er anholdt. Eller vær venlig at forlade området, det er privat område osv.

Eller siger, NEEEEJ Gr. lovens § 72 forsvind!

Eller siger, her bor et menneske, vær venlig at fremlægge dokumentation for at De(staten) ejer solens lys.

CKR. staten har tilraget sig alt for meget magt gennem gennerationer og hele systemet har fjernet sig fra fællesskabstanken, det er derfor alting sejler fordi nogle kriminelle politikere bruger fællesskabets penge til projekter som ikke har noget med fælleskassen at gøre. Hvis du betaler skat er det dine penge de sløser med.

Så det er bare at sætte dem stolen for døren, først forstår de ikke hvad der sker, så bliver de skide fornærmede, så begynder de at true, så ved du de er på spanden.

Det samme gælder når el selskaberne begynder at true eller presse jer til at indgå kontrakter, vend hele skidtet rundt mod el selskabet og sig nej de betingelser kan vi ikke acceptere, så skal nogen bare lave et solcelleel selskab som bliver slagkraftigt og har magt bag sine ord. Så bliver de andre elselskaber nødt til at makke ret. Det kan godt være de kan true en enkelt solcelle ejer, men det er ikke smart hvis de forsøger at true 10000.

CKR. din holdning er forståelig, du skal bare vide at man kan gøre noget ved det. Og hvis "du" ikke gør noget ved det så går det også ud over "dine børn"
Find
Citér
07-11-2012, 11:45
Besked: #5
ckr Offline

hej sol sort
det er en fin holdning at have hvis man er villig til at ruske tremmer for sin holdning og lange dyre retsager imod staten.
det er jeg ikke, for udfaldet bliver det samme i sidste ende. vi er ikke magtfulde nok
Find
Citér
07-11-2012, 13:27
Besked: #6
MaDah Offline

Ligenu har vi jo så også en regel fra strøkstrømsbekendelsen, at det er lovpligtigt for alle husstande at være tilsluttet offentligt net.

Så det skal de også til at ændre først, før man faktisk kan få lov til at fjerne kablet fra vejen.
Find
Citér
07-11-2012, 20:49 (Denne besked var sidst ændret: 07-11-2012 af 20:55 Sol Sorten.)
Besked: #7
Sol Sorten Offline

CKR. det troede jeg også en gang, men så lærte jeg nogle underlige, men herlige "mennesker" at kende. Så forstod jeg at alt hvad jeg havde lært hele mit liv var et stort bluf nummer. Og det var ikke fordi jeg havde lært noget andet end alle andre danskere lærer i f.eks. skolen.

Hvis man orker at bruge tid på at sætte sig ind i hvordan det hele rent faktisk hænger sammen, så opdager man at man har været til grin for sine egne penge i årevis hvis man altså har arbejdet og betalt såkaldt skat.

Det er en spændetrøje de har lokket os til at tage friviligt på. Men du kan tage den af igen og dumpe den. Lad dem sejle deres egen sø.

Hvordan skulle de kunne sætte dig i fængsel for at sige nej? er det en diktaturstat du har valgt som din værge?

Mht. at hustande skal være tilkoblet nettet så findes der en løsning på det problem. Lad være med at betale elregningen i en periode, så kommer Ødriften helt af sig selv, og el selskabet påtager sig ganske belejligt hele ansvaret. ;-)
Og de kan selvfølgeligt ikke kræve betaling for en ydelse man ikke modtager, det står jo i købeloven.
Og sådan er det HELE vejen igennem labyrinten. Der er ALTID en udvej. Om ikke andet den som lovgiverne lavede til sig selv og sine egne.
Og det mest morsomme er at det ikke er ulovligt at overholde loven :-)
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering