SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
E-mailadresser til minister og energiordførere
07-11-2012, 13:27
Besked: #1
ktm Offline

E-mailadresser til minister og energiordførere
Hvis I ligesom jeg vil skrive til ministeren og energiordførerne, har i deres adresser her:

kebmin@kebmin.dk;  

spert@ft.dk; mikkel.dencker@ft.dk; steen.gade@ft.dk; mike.legarth@ft.dk; lars.lilleholt@ft.dk; rvrahp@ft.dk; per.clausen@ft.dk

Mvh
Knud

24 stk solar Pro L3 Alu, ligger 30 grader syd/sydvest. 45 grader taghældning.
Solar convert 6T dcs, 5.500 W, 3 electrically separated trackers, Phase-3-Technology.
Igangsat 2/11 2012
Find
Citér
07-11-2012, 13:29
Besked: #2
allankj1 Offline

RE: E-mailadresser til minister og energiordførere
Takker

Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A.

Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg.
Find
Citér
07-11-2012, 14:39
Besked: #3
Horsens Offline

Jeg tror kebmin@kebmin.dk er den generelle e-mail adresse for kebmin. Her står der nemlig kun min@kebmin.dk, som nok er hans direkte:

http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem/RVMALI.aspx

Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W
[Billede: 412563503.gif]
Find
Citér
07-11-2012, 16:51 (Denne besked var sidst ændret: 07-11-2012 af 17:53 miro.)
Besked: #4
miro Offline

og til facebook
http://www.facebook.com/ErstatningssagmodLidegaard

http://www.facebook.com/martin.lidegaard
3175 "venner" ?

Back to the 80's http://www.bsam.dk

Danfoss TLX PRO+6kW 24xZNShine ZX255 Mono Sort 6,12 kWp stik syd
https://free.powerdoo.com/en-US/Freemium...ctID=24492
WWW Find
Citér
10-11-2012, 11:58 (Denne besked var sidst ændret: 10-11-2012 af 16:29 beast.)
Besked: #5
beast Offline

Sendte dette til alle e-mails jeg lige kunne komme på Confused

Kære Martin Lidegaard

Er medlem af og stemte på det radikale venstre ved sidste folketingsvalg - jeg er ikke medlem ved næste folketingsvalg og vil seriøst genoverveje hvem jeg skal stemme på til den tid. Dette hvis "dit" forslag om betingelserne for solceller bliver vedtaget i uændret form.

Føler at du (evt. med andre politikere) har røvrendt mig på det groveste. Har lige investeret i solceller på min garage af forskellige årsager, men den vigtigste var nok at det klart var meldt ud fra din side at:

»De, der har investeret i solceller, kan dog sove helt roligt om natten. Vi kommer ikke til at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft. Men fra det øjeblik et nyt forslag er fremlagt, vil ordningen være ændret,« siger ministeren.

Ligeledes var årsagerne

Gøre noget for miljøet
Blive lidt "selvforsynende"
Interresse
Økonomi

Valgte nettomåler ordningen da jeg ikke syntes virksomhedsordningen var fornuftig ud fra et personligt og samfundsmæssigt perspektiv.
Med tilbagevirkende kraft kan tolkes på flere måder som så meget andet her i livet. Men hvis en investering fornuftigvis ikke ville være blevet foretaget, hvis man havde kendt til de senere ændrede vilkår, så er der vel tale om tilbagevirkende kraft. Sådan tænker jeg og derfor føler jeg mig røvrendt og jeg tror ikke jeg er alene med denne opfattelse.

Havde ikke foretaget investeringen med den tid og arbejdskraft jeg har lagt i det, hvis jeg havde kendt til det fremlagte forslag. Har forsøgt at spare på udgifter for at få mere ud af nettomåler ordningen. Har f.eks. selv lagt solcellerne på taget og det har i mine øjne været spildt, da det nu bedre havde kunne betale sig, at have valgt virksomhedsordningen og fået fradrag fra starten - det økonomiske grundlag er kraftigt ændret i nettomåler ordningen.

Den nye time ordning er rigtig god for forsyningsselskaberne da de i peek perioder får høj produktion til en lav pris idet dem der producerer først forbruger når den totale belastning på nettet er lav (når man kommer hjem fra arbejde). Man kan få tanken at der har været lyttet lige lovligt kraftigt til forsyningsselskabernes lobbyister. Ligeledes er ordningen administrativ kompliceret for borgeren at forstå og beregne konsekvenserne af.

Forskellen på 10 og 15 år i den nye overgangsordning afhængig af om man tilfældigvis fik lagt solceller 1/1-2012 eller 31/12-2011 giver heller ingen mening.

Forslaget kan også få den konsekvens at der opfindes diverse ordninger for at gemme produktionen til man selv forbruger - med uheldige virkninger for miljøet og sikkerheden i hjemmet generelt.

Synes solcelle ordningerne er blevet for "gode" med de faldende priser på solceller og en ændring er påkrævet, men det tilbagevirkende forslag klæder bestemt ikke respekten for det politiske håndværk.

Mvh
Benny Nissen
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Find
Citér
10-11-2012, 12:11 (Denne besked var sidst ændret: 10-11-2012 af 14:09 Horsens.)
Besked: #6
Horsens Offline

beast,

Enten har du skrevet forkert ellers har du misforstået lidt ifm. nettomålerordningen og virksomhedsordningen - de to ting udelukker ikke hinanden Smile

Du kan sagtens have begge ting, da de intet har med hinanden at gøre.

Nettomålerordningen anbefales helt klart til de fleste, for det gør jo at du kan bruge el-nettet som buffer, som det er blevet så populært at sige.

Virksomhedsordningen, også kaldet regnskabsmetoden, har med det skattemæssige at gøre. Denne er især attraktiv hvis du betaler topskat da du kan afskrive 115% af anlæggets værdi (men kræver lidt mere arbejde i form af regnskab, eller udgift til revisor). Men bruger du virksomhedsordningen/regnskabsmetoden, kan du dog ikke få fradrag for monteringen med BoligJobOrdningen.

For at få sidstnævnte fradrag skal du vælge den anden skatte-metode som er den skematiske metode, denne giver dig i stedet et bundfradrag på 7.000 kr, og så er der noget med du ikke skal betale skat af anlægget - jeg er ikke så meget inde i den skematiske ordning, da virksomhedsordningen bedst kunne betale sig for os. Der er lidt længere tilbagebetalingstid hvis man vælger den skematiske ordning.

Ville bare gøre dig opmærksom på det så du ikke snyder dig selv for en evt. kortere tilbagebetalingstid ved IKKE at vælge virksomhedsordningen (regnskabsmetoden) i stedet - det kan du jo gøre helt frem til din selvangivelse skal indsendes næste år.

Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W
[Billede: 412563503.gif]
Find
Citér
10-11-2012, 12:54
Besked: #7
HenningLB Offline

(10-11-2012 11:58)beast Skrev:  Sendte dette til alle e-mails jeg lige kunne komme på Confused

Kære Martin Lidegaard

Er medlem af og stemte på det radikale venstre ved sidste folketingsvalg - jeg er ikke medlem ved næste folketingsvalg og vil seriøst genoverveje hvem jeg skal stemme på til den tid. Dette hvis "dit" forslag om betingelserne for solceller bliver vedtaget i uændret form.

Føler at du (evt. med andre politikere) har røvrendt mig på det groveste. Har lige investeret i solceller på min garage af forskellige årsager, men den vigtigste var nok at det klart var meldt ud fra din side at:

»De, der har investeret i solceller, kan dog sove helt roligt om natten. Vi kommer ikke til at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft. Men fra det øjeblik et nyt forslag er fremlagt, vil ordningen være ændret,« siger ministeren.

Ligeledes var årsagerne

Gøre noget for miljøet
Blive lidt "selvforsynende"
Interresse
Økonomi

Valgte nettomåler ordningen da jeg ikke syntes virksomhedsordningen var fornuftig ud fra et personligt og samfundsmæssigt perspektiv.
Med tilbagevirkende kraft kan tolkes på flere måder som så meget andet her i livet. Men hvis en investering fornuftigvis ikke ville være blevet foretaget, hvis man havde kendt til de senere ændrede vilkår, så er der vel tale om tilbagevirkende kraft. Sådan tænker jeg og derfor føler jeg mig røvrendt og jeg tror ikke jeg er alene med denne opfattelse.

Havde ikke foretaget investeringen med den tid og arbejdskraft jeg har lagt i det, hvis jeg havde kendt til det fremlagte forslag. Har forsøgt at spare på udgifter for at få mere ud af nettomåler ordningen. Har f.eks. selv lagt solcellerne på taget og det har i mine øjne været spildt, da det nu bedre havde kunne betale sig, at have valgt virksomhedsordningen og fået fradrag fra starten - det økonomiske grundlag er kraftigt ændret i nettomåler ordningen.

Den nye time ordning er rigtig god for forsyningsselskaberne da de i peek perioder får høj produktion til en lav pris idet dem der producerer først forbruger når den totale belastning på nettet er lav (når man kommer hjem fra arbejde). Man kan få tanken at der har været lyttet lige lovligt kraftigt til forsyningsselskabernes lobbyister. Ligeledes er ordningen administrativ kompliceret for borgeren at forstå og beregne konsekvenserne af.

Forskellen på 10 og 15 år i den nye overgangsordning afhængig af om man tilfældigvis fik lagt solceller 1/1-2012 eller 31/12-2011 giver heller ingen mening.

Forslaget kan også få den konsekvens at der opfindes diverse ordninger for at gemme produktionen til man selv forbruger - med uheldige virkninger for miljøet og sikkerheden i hjemmet generelt.

Synes solcelle ordningerne er blevet for "gode" med de faldende priser på solceller og en ændring er påkrævet, men det tilbagevirkende forslag klæder bestemt ikke respekten for det politiske håndværk.

Mvh
Benny Nissen
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx

Jeg undrer mig over den måde danskerne er begyndt at skrive på. Du skriver en masse i dit indlæg, men jeg er faktisk i tvivl om hvem du refererer til med dine synspunkter. "Er medlem af ", "Føler at du", "Valgte nettomåler ordningen", "Havde ikke foretaget" og så videre.
Hvem synes alle disse ting - jeg ser ikke "Jeg" foran nogle ud af dine udsagn, det kunne for den sags skyld være din nabo eller din farmor du taler på vegne af?
Find
Citér
10-11-2012, 12:55 (Denne besked var sidst ændret: 10-11-2012 af 12:56 beast.)
Besked: #8
beast Offline

Tak for afklaringen Horsens, men det bekræfter mig nu bare i at det er for kompliceret ;-)
Find
Citér
10-11-2012, 12:58
Besked: #9
beast Offline

(10-11-2012 12:54)HenningLB Skrev:  Jeg undrer mig over den måde danskerne er begyndt at skrive på. Du skriver en masse i dit indlæg, men jeg er faktisk i tvivl om hvem du refererer til med dine synspunkter. "Er medlem af ", "Føler at du", "Valgte nettomåler ordningen", "Havde ikke foretaget" og så videre.
Hvem synes alle disse ting - jeg ser ikke "Jeg" foran nogle ud af dine udsagn, det kunne for den sags skyld være din nabo eller din farmor du taler på vegne af?

Tja synes nu ikke selv det er underligt skrevet, men det er jo også "jeg" der har skrevet det. Det er selvfølgelig mig der har de holdninger, ellers ville jeg skrive det anderledes :-)
Find
Citér
10-11-2012, 13:47
Besked: #10
klr Offline

(10-11-2012 12:11)Horsens Skrev:  Ville bare gøre dig opmærksom på det så du ikke snyder dig selv for en evt. kortere tilbagebetalingstid ved at vælge virksomhedsordningen i stedet - det kan du jo gøre helt frem til din selvangivelse skal indsendes næste år.

Du mener da vist "ved IKKE at vælge virksomhedsordningen" (som i øvrigt er en forkert betegnelse - men jeg ved hvad du mener - "regnskabsmetoden" er den hyppigst anvendte betegnelse).

Eller rettere: Han skal være opmærksom på, at regnskabsmetoden (den med afskrivninger) kan give en kortere tilbagebetalingstid end den skematiske.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering