I syv sind. Løbe fra kontrakten, eller blive?
|
07-11-2012, 16:36
Besked: #1
|
|||
|
|||
I syv sind. Løbe fra kontrakten, eller blive?
[/align]Ved godt, at jeg er den eneste som i sidste ende kan svare på det, men jeg kunne alligevel godt tænke mig noget input fra jer. Jeg er simpelthen interesseret i at høre jeres mening.
Sagen er, at jeg har købt solcelleanlæg inkl. montering for ca. 14 dage siden. Nu har ministeren så skabt rigtig meget rav i den med sine udtalelser (og mangel på samme). Ville I springe fra kontrakten (koster knap 6.000 kr.) Eller ville I blive - med den usikkerhed der er ved det? |
|||
07-11-2012, 17:02
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: I syv sind. Løbe fra kontrakten, eller blive?
Afhænger vel lidt af hvor stort et anlæg, samt til hvilken pris.
|
|||
07-11-2012, 17:05
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej Lars,
Jeg selv i samme situation! Faktisk fik jeg leveret panelerne i går og monteringen skal efter planen påbegyndes i morgen torsdag. I går havde jeg mest lyst til at smide hele lortet retur og betale for evt. omkostninger - men vi må trods alt forvente, at os som har indgået en handel før tirsdag, men ikke slutmeldt sit anlæg, er indenfor den skæringsdato som vil blive udmeldt på et tidspunkt og derved har en realistisk mulighed for at afskrive investeringen indenfor 10 år. Jeg kører det som en privat ordning og havde udsigt til at gå i nul efter ca. 8,5 år og det giver naturligvis ikke det udbytte som vi var blevet sat i udsigt, men i værste fald taber vi heller ikke på det. Positive tanker - selvom det f... er en sort uge. 18x Golden Sun 250W black+, 4,5kWp, KOSTAL Piko 4.2, stik syd |
|||
07-11-2012, 17:18
Besked: #4
|
|||
|
|||
Svært at være konstruktiv synes jeg.
Men i mine overvejelser ville hensynet til miljøet veje tungt (de Radikale er tydeligvis ligeglade, så nogen må jo gøre noget). Også om forhandleren er en lille biks, om de har lavet økonomiske beregninger med tilbagebetaling for dig, om de har fået stumperne hjem,... Men uanset hvad, så send spørgsmålet til Lidegaard, og cc mailkorrespondance med firmaet til ham også. |
|||
07-11-2012, 17:40
Besked: #5
|
|||
|
|||
(07-11-2012 16:36)Lars K Skrev: [/align]Ved godt, at jeg er den eneste som i sidste ende kan svare på det, men jeg kunne alligevel godt tænke mig noget input fra jer. Jeg er simpelthen interesseret i at høre jeres mening. |
|||
07-11-2012, 17:52
Besked: #6
|
|||
|
|||
Når du nu har købt og indgået kontrakt før alt det her halløjsa startede med udkastet i går, så vil jeg satse på at du i det mindste kan komme med i samme ordning som os andre i 2012 generationen kommer på.
Men økonomisk er der ikke meget fidus i det*, så det skal nok være din egen miljø politik der skal afgøre beslutningen. *) forudsat at det ender 100% som udkastet ligger op til, og det ved man jo aldrig om det gør - det er nok tvivlsomt, mon ikke der kommer nogle ændringer, men om de gavner 2012-generationen, eller kun fremtidige, og hvordan og hvorledes, det er altsammen kun gætterier. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
07-11-2012, 18:30
Besked: #7
|
|||
|
|||
Tjaaa... hvis jeg kunne gøre min beslutning om, så ville jeg løbe. Har inderligt fortrudt at jeg skal have det l... til at sidde på taget til ingen hverdens nytte.
Hvis Inverteren fiser af bare én gang inden for de 10år så kan jeg ikke holde pengene hjemme. Jeg har personligt IKKE købt anlægget for bare at få det tilbagebetalt (så kunne jeg jo lige så godt lade være), jeg har købt det fordi der også skulle være en fidus når det ER betalt og det har jeg meget svært ved at se. Efter de 10år får man kun markedsprisen for den strøm man laver. Hvis man så regner med at en inverter holder 10år, ja så kan det jo ikke engang betale afskrivningen på inverteren..... endnu engang så kan man jo lide så godt lade være. Man skal jo så også lige i regnestykket tage højede for det besvær anlægget kan forvolde, samt mulige forhøjelser af forsikring, og fjernstyret frakobling i tilfælde af brand kan vi også risikere at blive pålagt at skulle invistere i. Jeg ville løbe alt hvad jeg kunne. |
|||
07-11-2012, 18:39
Besked: #8
|
|||
|
|||
(07-11-2012 16:36)Lars K Skrev: [/align]Ved godt, at jeg er den eneste som i sidste ende kan svare på det, men jeg kunne alligevel godt tænke mig noget input fra jer. Jeg er simpelthen interesseret i at høre jeres mening. Hvis det var mig, ville jeg glædeligt betale 6000 kr for at komme ud af en kontakt. Men er du sikker på det er nok ? |
|||
07-11-2012, 19:12
Besked: #9
|
|||
|
|||
Jeg ville helt sikkert løbe skrigende bort fra projektet, hvis jeg kunne.
Jeg er så led og ked at min dumhed med det skide lort. Og jeg forbander radigale idioter langt ind i Helvedet. Mvh Knud 24 stk solar Pro L3 Alu, ligger 30 grader syd/sydvest. 45 grader taghældning. Solar convert 6T dcs, 5.500 W, 3 electrically separated trackers, Phase-3-Technology. Igangsat 2/11 2012 |
|||
07-11-2012, 20:23
Besked: #10
|
|||
|
|||
man skulle næsten tro det var vedtaget
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|