SMA Sunny design - Hjælp ønskes
|
08-11-2012, 00:03
(Denne besked var sidst ændret: 08-11-2012 af 00:20 Clausen.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
SMA Sunny design - Hjælp ønskes
Hej, ja så har jeg været med på en kigger i dette forum et par måneder efterhånden. Jeg har investeret i et anlæg fra Wilberts som jeg skal hente på fredag.
Jeg er ikke så meget inde i det tekniske omkring solcelle anlæg, så derfor spørger jeg nu herinde om der skulle være en eller flere der har lyst til at give lidt indspark til hvordan jeg deler mine paneler op i strenge.. eller..kigger på hvordan Sunny design foreslår det skal gøres. Jeg har købt: 30 x ZN Shine ZX5M 260 W black, 2x SMA 3000 TL-21 samt WASI montage system spørgsmål 1: Sunny Design har ikke det specifikke panel, derfor har jeg forsøgt ud fra datablad at oprette det manuelt i softwaren, men hvis der evt. ligger en fejl her kunne det jo nok få et forkert udfald - nogen der kan validere om det er korrekt sat ind (felterne har ikke helt samme betegnelse)? (se de 2 første .jpg filer) spørgsmål 2: Som det kan ses i Sunny Design_konf.pfd foreslås en streng med 9 paneler og en med 6 paneler, for hver inverter , virker det ikke ulogisk, når der kunne laves mere ens strenge med 8+7 paneler i stedet? Med venlig hilsen, (og tak for alle jeres gode råd og oplysninger) Clausen |
|||
08-11-2012, 08:04
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: SMA Sunny design - Hjælp ønskes
Dine indtastninger ser helt fine ud.
Grunden til at Sunny Designer putter 9 paneler på den ene streng, er nok at det er ved den spænding at inverteren har sin bedste effektivitet. I praksis vil forskellen være minimal, helt klart under 1%, så hvis det var mig, så ville jeg fordele dem med 7+8 på hver. Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|