SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Evt smart træk
08-11-2012, 08:19
Besked: #1
Teknik Nørden Offline

Evt smart træk
Kunne man evt. forstille sig, at ideen med det voldsomme udspil om ændringen, netop er et smart træk, for at holde hamstring og voldsom op køb i slutning af 2012 tilbage. At ML melder så voldsomt ud, og at resultatet evt. bliver at der som lovet ikke bliver ændring med tilbagevirkende kraft.
Lad os antage at ML have skrevet, at ændringerne vil være som besluttet nu, alle dem som har købt i 2012, vil ikke blive berørt, så ville alle købe som sindssyg, og der vil blive solgt 20.000 anlæg på de sidste 2 md = kæmpe tab mere til staten. Ved at melde ud som han gør nu, går alle i standby, og når det så bliver gennemført, bliver det som egentlig planlagt og lovet, ikke med tilbagevirkende kraft.
Blot en tanke.
Find
Citér
08-11-2012, 08:42
Besked: #2
Kejser2001 Offline

RE: Evt smart træk
Meget interessant tankegang.. Lad os at du får ret Smile

7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning
Find
Citér
08-11-2012, 08:44
Besked: #3
CEttrup Offline

Jeg tvivler. Forligspartnerne vil være de eneste der kan vinde på det her. Med den udmelding ML er kommet med, vil de fremstå som dem der "redder" de nuværende solcelleejere, mens ML er blevet "overbevist" om at han ikke skal løbe fra det han har lovet.
Find
Citér
08-11-2012, 08:46
Besked: #4
Sperillen Offline

Lidegaard og smart i samme sætning.. Det tror jeg så ikke!!!

Ringe
Fyn
27 x ZNshine 255W sorte=6885Wp
Danfoss TLX pro+ 6 kW og CLX STANDARD boks til Iphone app
Ren ØST monteret 48graders hældning
July 795kWh
Aug 689kWh
Sep 414kWh
Okt 210kWh
Nov 102kWh
Dec 51kWh
Jan 2013 64kWh
Feb 146kWh
Mar 531kWh
April 665kWh
Maj 728kWh
Juni 802kWh 1år=5197 kWh
Find
Citér
08-11-2012, 09:27
Besked: #5
F1240 Offline

Smart træk?
Jeg tror du skal spørge alle de solcelle-firmaer, der får aflyst ordrer for tiden om det er et smart træk?

Uanset hvad man mener om ordningen var "for god" og om hvad "tilbagevirkende kraft" betyder eller om hvad en fornuftig model for fremtiden er, så var det et udtrykkeligt formål at man ikke skulle risikere en stop-n-go effekt. Og det må siges at have fejlet eklatant.

Ingen tør røre solceller lige nu.
Spænt på om klimaministeriet har regnet på samfundsomkostninger ved at lukke hele branchen ned og skulle bygge den op igen fra scratch.
Find
Citér
08-11-2012, 09:43
Besked: #6
klr Offline

Jeg tror ikke man skal undervurdere Lidegaards taktiske evner. Så det er en mulighed.

Noget andet jeg har tænkt på er, at han jo kun er et menneske. Han har jo selv solceller. Det har mange haft ondt af faktisk - mange mente, at han havde skyndt sig, fordi han netop har understreget, at lovgivning ikke vil ske med tilbagevirkende kraft. Den kritik falder noget væk med udspillet.

En anden kritik - eller snarere et pres - falder også tildels væk ved udspillet. Det er presset fra de (totalt uhæderlige) Dansk Energi, der bestemt ikke har rent mel i posen. De må være tilfredse med udspillet.

Og det er kun et udspil...... ("jeg prøvede" - kan han allerede nu sige, uanset hvad det endelige resultat bliver).

Men lige nu hader jeg ham.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
08-11-2012, 10:41
Besked: #7
Teknik Nørden Offline

(08-11-2012 09:27)F1240 Skrev:  Smart træk?

Det kunne netop være pointen. At ideen er, at det ikke skal være med tilbagevirkende kraft, men melder han det ud, vil der jo blive solgt voldsomme mængder op til års skifte. Ved at male fanden på væggen, sætter han en hurtig stopper for det nu. Når det så bliver vedtaget, bliver det ikke så slemt som frygtet, så nuværende ejer er glade, og det Lykkes ML at forhindre yderligere voldsomme mængder anlæg på nuværende nettoordning.
Find
Citér
08-11-2012, 10:44
Besked: #8
Kejser2001 Offline

Den tror jeg påSmile

7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning
Find
Citér
08-11-2012, 15:22
Besked: #9
ckr Offline

Tror i også på julemanden. Han meldte jo ud i oktober siden da er ordrene strømmet ind
Find
Citér
08-11-2012, 15:31
Besked: #10
Blik og Lavenergi Offline

(08-11-2012 09:27)F1240 Skrev:  Smart træk?
Jeg tror du skal spørge alle de solcelle-firmaer, der får aflyst ordrer for tiden om det er et smart træk?

Uanset hvad man mener om ordningen var "for god" og om hvad "tilbagevirkende kraft" betyder eller om hvad en fornuftig model for fremtiden er, så var det et udtrykkeligt formål at man ikke skulle risikere en stop-n-go effekt. Og det må siges at have fejlet eklatant.

Spænt på om klimaministeriet har regnet på samfundsomkostninger ved at lukke hele branchen ned og skulle bygge den op igen fra scratch.

måske dem der mister ordre nu er fordi kunden har en god undskyldning til at springe fra
for hos os er det modsat men det er måske fordi vi kan lavere i år
hvor mange der har købt først kan få det leveret /Monteret til næste år
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering