SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Svar fra venstre
08-11-2012, 15:06
Besked: #1
dalbjerg Offline

Svar fra venstre
Til Kenneth Dalbjerg.

Mange tak for din henvendelse.

Jeg har fuld forståelse for din bekymring vedrørende regeringens forslag til ny solcelleordning. Men jeg kan forsikre dig om, at Venstre er imod et forslag der lovgiver med tilbagevirkende kraft, og dermed sætter folk i økonomisk klemme fordi de har investeret i solceller.

Folk der har investeret i solceller før lovændringen, skal have den støtte, der gjaldt under installationen af anlægget, og i anlæggets levetid (20 år).

På vegne af Lars Christian Lilleholt.

Svaret er kommet fra en Simon, som er politisk assistent for Lars Chr. Lilleholt.
Så det ligner at venstre ligger op til en 20års periode fremfor 10 år. Så må vi bare håbe at venstre for liv til at være med i forliget, da er håb forude for venstre er med i Energiforliget der netop lige er blevet indgået.

Mvh Kenneth Dalbjerg
http://www.kennethdalbjerg.nu
Find
Citér
08-11-2012, 15:33
Besked: #2
Horsens Offline

RE: Svar fra venstre
20 år kan jeg selvfølgelig bedre leve med, end 10 år. Men det havde nu været rarest om vi snakkede 25-30 år. De fleste solcelleberegnere har vel kørt efter 25 år som minimum, så det er vel ud fra de tal mange har taget beslutningen?

Jeg anderkender dog også at det er svært at garantere så langt ud i fremtiden, så lad os da i det mindste håbe på at de kan sætte det op til 20 år, og så ændre forudsætningerne for fremtidigere ejere så det KAN lade sig gøre at komme ned på 10 års tilbagebetalingstid, og ikke 18-20 år som KPMG osv har regnet sig frem til.

Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W
[Billede: 412563503.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering