Oplæg fra Dansk Solcelleforening
|
08-11-2012, 15:31
Besked: #1
|
|||
|
|||
Oplæg fra Dansk Solcelleforening
jeg kommer netop fra et møde hos Ingeniør foreningen, hvor Dansk Solcelleforening har fremlagt et alternativ til de ændringer, som Martin Lidegaard har fremlagt.
1. effektgræsen hæves fra 6 kwp til 11 kwp for at tilgodese folk med elbiler og varmepumper 2. muligheden for anvendelse af virksomhedsordninger fjernes 3. der betales et rådighedsgebyr for anvendelsen af el-nettet til lagring af el 4. der indføres en nettomålerafgift Deri ligger implicit at man bibeholder nettomålerordingen med årsbaseret afregning. Personlig synes jeg det er et ganske udemærket indspark til debatten. Ejvind Henriksen er indehaver af nkelt ApS, der rådgiver private solcelleejere omkring valg af skattemodel og udarbejdelse af selvangivelser m.v. http://www.nkelt.dk |
|||
08-11-2012, 15:44
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Oplæg fra Dansk Solcelleforening
Jeg er med. (vis prisen for netlejer er acceptabel)
Irriterende at man skal betale noget for at leje nette for jeg betaler allerede abonnement til SEAS NVE og deres net er betalt op til flere gange. Men hvis det er alternativet i forhånd til det fremlagte ja så er jeg glad. :-) Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
08-11-2012, 15:45
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg synes punkt 3 skal være afhængig af kWh (ikke et fast gebyr). For ikke at straffe øst-vestvendte eller små anlæg.
|
|||
08-11-2012, 15:46
Besked: #4
|
|||
|
|||
lad os få fjernet 6 kw grænsen
så folk med elbil og varmepumper kan få et rimeligt udbytte af deres investering Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home ----------------- Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp. Deger Tracker 5000 n t . 8 kw 3 faset Solaredge inverter Anlæg nr 2 start okt 2015 På stativ 7,800 kWP 17 kw 3 fastet solaredge inverter neddroslet til 6 kw. |
|||
08-11-2012, 16:15
Besked: #5
|
|||
|
|||
Det forslag køber jeg også gerne - HVIS at denne altså kun gælder for fremtidige anlæg?
"2. muligheden for anvendelse af virksomhedsordninger fjernes" Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
08-11-2012, 17:23
Besked: #6
|
|||
|
|||
Alle forslag skal være fremad rettet, der hverken kan eller må gives køb på den ordning folk har investeret under. Som det kan læses rundt omkring er der massiv forskel på en enkeltes investering. Det der er fælles for alle, er at forudsætningen var en ren nettoordning, 1 kw = 1 kw. Ikke noget med værdi sættelse af bytte bytte købmand.
Nogle mennesker har investeret i en kombination af varme pumpe + solceller, vi ved vist alle hvornår der er brug for strøm i de tilfælde, og der skinner solen ikke lige helt vildt, vel? Andre har sat deres solceller op således at det passer med hvordan det så pænest ud, f.eks. en flade mod øst som ikke kan ses fra vejen selvom deres daglige mønster måske ville have gavnet mere med vest vendt, men mod gaden, osv osv... Der er ca 30.000 forskellige grunde og finanseringer af solcelle anlæg i danmark, fælles for dem er at grundlaget SKAL være det samme efter et indgreb som da investeringen blev foretaget, alt andet er unfair. Hvis Martin Klima havde været lidt hurtigere og 100% ærlig ville der ikke være så mange anlæg, i enhver anden sammenhæng ville ingen have tilladt et løftebrud i den klasse.. En aftale er en aftale men åbenbart kun hvis det er med Mærsk.. 30 x HCSOLAR 250Watt 1 x RFUSOL 8.5 -90 (Øst) 15 grader Hvem kan? Bilka..sådan da |
|||
08-11-2012, 17:28
Besked: #7
|
|||
|
|||
Her er den rigtige løsning
http://www.buildingsupply.dk/article/vie...a_branchen Hvis det nuværende forslag indføres er jeg desuden tilhænger af kollektiv afbrydelse af vores allesammens anlæg i perioder på ca 15 min af gangen på strategiske tidspunkter. Det må da kunne mærkes på nettet hvis alle afbryder samtidig.. |
|||
08-11-2012, 17:28
Besked: #8
|
|||
|
|||
Det forslag er jeg med på.
hilsen Kanut. |
|||
08-11-2012, 17:38
Besked: #9
|
|||
|
|||
Hjælper desværre ikke - vi er spredt ud over hele landet, dvs hele nettet. Og vores produktion er en brøkdel af elværkernes....
Mvh Steffen |
|||
08-11-2012, 18:20
Besked: #10
|
|||
|
|||
(08-11-2012 15:31)Ejvind Skrev: jeg kommer netop fra et møde hos Ingeniør foreningen, hvor Dansk Solcelleforening har fremlagt et alternativ til de ændringer, som Martin Lidegaard har fremlagt. Det er lige præcis den helt rigtige måde af lave det på. Der skal selvfølgelig være en afgift til drift og vedligehold af elnettet. Og så væk med alt det skatte hokus pokus. Dan C. 1 stk. Fronius IG plus 60 V2. 28 stk. ET Solar P660230 230 W polykrystalinsk. http://home.solarlog-web.eu/5451.html Orientering: Syd-sydvest 190 g Hældning: 30 g ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|