SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
6 kWp for 40.000 kr
09-11-2012, 09:19
Besked: #1
pilbro Offline

6 kWp for 40.000 kr
Check det franske firma PV Store
Her kan man sammensætte paneler og invertere og få et rigtig billigt anlæg med kendte mærker indenfor invertere og paneler.

Man skal lede efter paneler "In Stock" hvis man skal have et mindre antal der passer anlægget. I Flash offers kan man finde invertere til meget fornuftige priser.
Det er et b2b firma, med nogle eksperter indenfor solcelle industrien.
De kan tale engelsk med fransk accent :-)
Man kan også chatte med dem på engelsk via deres hjemmeside hvis man har brug for hjælp eller har spørgsmål, de svarer typisk med det samme.

Jeg har selv købt et 3 kWp anlæg til mit sommerhus for 20.000 kr med Fronius inverter og Trina paneler og står foran at skulle sætte det op i weekenden.

Var temmelig skeptisk da der er tale om konto-overførsel, men der er heldigvis ingen problemer i det - varene er ankommet.

Forvent dog ca 3000 kr i fragt - og så er der jo heller ikke oplægningsmateriale eller kabler med, men prisen er i stedet meget fornuftig.
Find
Citér
12-11-2012, 16:42
Besked: #2
Toy4wd Offline

RE: 6 kWp for 40.000 kr
Hej pilbro.

Det lyder da som rigtige gode priser.

Tror jeg vil nævne det for min bror og hans kammerat, de står og skal købe hver sit anlæg.
Hvor købte du skinner, skruer m.v. fra ?

På forhånd tak.
Find
Citér
13-11-2012, 10:23 (Denne besked var sidst ændret: 13-11-2012 af 10:27 pilbro.)
Besked: #3
pilbro Offline

Jeg har lavet et jordbaseret stativ af reglar på et nedstøbt fundament og sparet skinnerne ved at sætte brædde bolte gennem de gennemgående lægter op i solpanelets aluprofil.
6 mm2 ledning har jeg købt på nettet. Elektrikeren fik lov til at levere kombiafbryderen til gruppetavlen.

Hvis de skal have to 6 kWp anlæg er der mange penge at spare, har i går checket at man kan få 5,9 kWp aflæg til under 35.000 kr hvis man stykker to stk. sammen på deres hjemmeside.
Find
Citér
14-11-2012, 12:02
Besked: #4
allankj1 Offline

Ja køb endeligt i udlandet. Spar en masse og giv intet arbejde til de danske virksomheder, ingen skat og moms i den danske statskasse og benyt gerne nettoafregningsordningen nå ja og de danske sygehuse hvis I skulle falde ned fra taget og brække arme og ben mens I sætter det op (håber naturligvis ikke at det sker).

Uhaaa inden andre siger det så ja jeg er i lidt dårligt humør i dag men var bare en anden måde at anskue tingene på. Folk er velkommen til at svine mig hvis de har lyst og orker dette.

Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A.

Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg.
Find
Citér
14-11-2012, 12:34
Besked: #5
klr Offline

(14-11-2012 12:02)allankj1 Skrev:  Uhaaa inden andre siger det så ja jeg er i lidt dårligt humør i dag

Du sagde det selv, ja. Op med humøret. Solen kommer til at skinne igen. I mere end en forstand. "Håbet er lysegrønt". "Der kommer atter en dag i morgen". "Der er aldrig noget der er skidt uden det er godt for noget".

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
14-11-2012, 12:37
Besked: #6
Jyden Offline

Man kan ikke klanter folk for at købe ind i Tyskland.
Det er jo endnu engang et rigtig godt tegn på, hvorfor det IKKE hjælper med afgifter og andet pjat.
Bare vent og se brændesalg. Når der kommer afgift på dette til næste år. Så kommer der meget mere, under bordet salg, og meget meget mere salg fra Tyskland, hvor der kun er 7% moms på brænde og INGEN afgifter.
Hvis vi vil have en Chance i dette land, skal vi ned på prisniveau med Tyskland i ALT.
Find
Citér
14-11-2012, 13:03
Besked: #7
allankj1 Offline

Okay så smiler jeg lidt og håber solen snart titter frem igen :-)

(14-11-2012 12:34)klr Skrev:  Du sagde det selv, ja. Op med humøret. Solen kommer til at skinne igen. I mere end en forstand. "Håbet er lysegrønt". "Der kommer atter en dag i morgen". "Der er aldrig noget der er skidt uden det er godt for noget".

Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A.

Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg.
Find
Citér
14-11-2012, 18:15
Besked: #8
blomsten1 Offline

@pilbro skal man så betale ekstra i dansk moms på købet?
Find
Citér
14-11-2012, 18:48
Besked: #9
pilbro Offline

Firmaet ligger i Frankrig og da der er fri handel i EU, betales kun fransk moms som er 20%.
Så det + de omkring 3000 kr i fragt skal lægges oven i de priser man kan se på deres hjemmeside.

Kan godt følge argumentet med at handle dansk som en skriver om i tråden.
Den her side er da også mest for dem der selv kan stykke et anlæg sammen og har mod på at rode med inverter konfigurations programmer, selv købe kabel mv og det begrænser sig nok til en snæver kreds.
Samtidig synes jeg dog at priserne siger lidt om de danske priser på solceller generelt. Selvom man ser 6 kWp anlæg til omkring 90.000 kr nu, er det jo ikke unormalt at betale over 100.000 kr for et sådan anlæg.
Hvis man regner med oplægningmateriale for 6.000 kr, kabel for 1000 kr og kombiafbryder for 1000, er det basis for temmelig god fortjeneste for danske firmaer der beskæftiger sig med solcelle branchen.

Personligt købte jeg hos PV Store til mit sommerhus. Jeg havde forinden købt et anlæg hos en dansk forhandler til fuld pris.
Jeg bestemte mig for at hvis jeg skulle have et anlæg til sommerhuset, ville jeg have et 3 kWp anlæg til så få penge som muligt ellers var økonomien ikke til det.
Jeg snusede rundt på nettet og fandt PV Store og så at her kunne jeg stykke et 3 kWp anlæg sammen til omkring 20.000 kr - og det oven i købet med den kendte Fronius inverter og paner fra Trina som jeg også havde stødt på i Danmark.
Find
Citér
14-11-2012, 19:26
Besked: #10
blomsten1 Offline

@pilbro tak for svar på mit spørgsmål Smile

Jeg har sendt dig en pb.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering