Are you f*cking kiddin' me ?
|
09-11-2012, 15:06
Besked: #1
|
|||
|
|||
Are you f*cking kiddin' me ?
"Og i og med, at der er en overgangsperiode på mindst 10 år, så mener Rasmus Helveg Petersen, at en solcelle-ejer bør kunne nå at omstille økonomien på, at det bliver lidt dyrere.
- Langt de fleste kommer stadig til at tjene pengene hjem, siger han." http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/09/130350.htm |
|||
09-11-2012, 15:11
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Are you f*cking kiddin' me ?
(09-11-2012 15:06)Titan Skrev: "Og i og med, at der er en overgangsperiode på mindst 10 år, så mener Rasmus Helveg Petersen, at en solcelle-ejer bør kunne nå at omstille økonomien på, at det bliver lidt dyrere. Hvad fanden sker der for det parti.....! De er da helt væk fra vinduet. Inverter: 2 stk. EverShine TL-2000 Paneler: 20 stk. 200W Mono/Sort: ZnShine ZXM5-72/200W Forhandler/Leverandør: XL-Byg / Feiyue Group |
|||
09-11-2012, 15:13
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg håber ikke Margrethe er orienteret om hvad hendes drenge render og laver.
Den ene forsvarer sig med semantik, og den anden har vendt en investering til en udgift der ofte tjener sig selv hjem ??? |
|||
09-11-2012, 15:14
Besked: #4
|
|||
|
|||
Alene den her sætning...
"Langt de fleste kommer stadig til at tjene pengene hjem, siger han." ... får mig næsten lyst til at bestille en måge til at skide ham ned af nakken, på samme måde Martin Løftebrud forsøger at gøre ved os nu! Hvis regeringen ikke rørte ved noget som helst vedr. eksisterende ejere, så tror jeg ikke "langt de fleste" stadig vil komme til at tjene pengene hjem, men "næsten alle" vil gøre det, og de eneste der ikke gør, er dem som af andre årsager kommer i uføre - måske lynnedslag uden ordentlig forsikring, et ødelagt tag, arbejdsløshed og må sælge huset osv - altså ting som regeringen ikke med vilje går ind og piller på, for at ødelægge det for eksisterende og fremtidige ejere. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
09-11-2012, 15:17
(Denne besked var sidst ændret: 09-11-2012 af 15:18 Titan.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
Er der ikke nogen der endnu ikke har un-friended Marianne eller Margrethe på FaceBook, der lige kan høre om de har styr på drengene, og om det her er radikal retning ?
[jeg synes FaceBook er en latterlig kommunikationsform, men medierne elsker den, så den virker,...] |
|||
09-11-2012, 15:48
Besked: #6
|
|||
|
|||
Margrete den 1.svar 100% FOR SÅDAN ER DET BARE!!
|
|||
09-11-2012, 20:22
Besked: #7
|
|||
|
|||
Der er noget jeg ikke helt kan forstå?
Rasmus klump, Sry Helvig pedersen udtaler i dag i DR-nyhederne at selvfølgeligt skal der skæres ind til benet mht. ordningen, da det er alle de andre som kommer til at betale for den lovede gevinst som skulle tilfalde os solcelleejere over en 30 årig periode? Hvad mener manden? Er de manglende skatter/afgifter Rasmus klump taler om, som de andre nu skal betale for? De penge som var stillet os i vente over en 30 årig periode, var de penge vi sparede ved at vi nu selv kunne lave vores egen strøm og ikke skulle betale ca. 12000 kr om året til sit energiselskab for ca 6000 kHw anlæg Mig bekendt taber staten penge ved manglende skatter i form af de afgifter for den manglende strøm VI nu selv producerer. Og den nuværende afskrivning via virksomhedsordningen Al den strøm jeg laver og gemmer på nettet, sælges med moms og afgifter til andre og når jeg så selv skal bruge strøm får jeg det afgiftsfrit tilbage. Det er da fair. Grøn snak koster altså lidt og tænk på hvor meget ægte GRØN el der kan blive solgt med moms og afgifter i dagstimerne til dem som behøver. Okey vi belaster vel deres net og anlæg men det burde være minimalt og ren tilpasning for energiselskaberne , eller er jeg på afveje? Et vedligeholdelses/fremogtilbage/gemme-gebyr ville være på sin plads. Men synes det er en overdrevent bagklogskabhed af værste skuffe at påstå at andre kommer til at betale for hvad som man mangler i statskassen Jeg vil da ikke stå til ansvar for en regning man i forvejen forventer med at få, hvis det så ikke forholder sådanne? Så bare ærligt hvis jeg selv nu kan producere det strøm jeg kan bruge og staten mister penge på den konto. Det kan da sgu ikke komme som en overraskelse, med alle de kloge vismænd og hoveder ML har under sig. For skal jeg så stadig betale moms og afgifter af den manglende strøm jeg IKKE forbruger, hvis jeg er på en udlandsrejse i et år. Der er sikkert andre hensyn som jeg ikke umiddelbart enten ikke aner om eller omtaler her, men er klar på at blive beriget med visdom fra dem som gør. Overnævnte er skrevet med stadigt arrighed i blodet, samt gigantisk smerte i hvis kropsåbning over at blevet taget i R.... af en folkevalgt. 22 stk ZXM5 ZNShine 205 Wp 16 på taget og 6 på garagen Tag 45 gr. Gararge 30 gr. 2 stk TL-3000 Ever-solar incl PMU. |
|||
09-11-2012, 20:59
Besked: #8
|
|||
|
|||
Det næste bliver at ikke-rygere (specielt dem der har røget engang) får pålagt at betale de afgifter der er på de smøger de plejede at ryge. Med tilbagevirkende kraft selvfølgelig.
Ved nærmere eftertanke er det fremragende ide. Især fordi jeg er ryger - og de penge kan jo så bruges til at dække afgiftstabet på solceller. Og tusind andre ting - f.eks. på små biler, cykler, isolering, led-pærer osv. osv. ![]() |
|||
09-11-2012, 21:17
Besked: #9
|
|||
|
|||
@klr, det er fordi der er en fejl i din antagelse om at politikere har nogen form for forstand, eller sætter sig ind i ting før de udtaler sig.
Det absolut sjoveste (sjov som i fosterstilling i bruseren) var da han sagde fortjenesten kommer jo ikke bare ned fra himlen. JOW FOR H...... det er lige præcis der den kommer fra, vi er bare nogen der kalder det for fotoner. klaphatte,.... og alle fora flyder med dem |
|||
10-11-2012, 00:42
Besked: #10
|
|||
|
|||
(09-11-2012 21:17)Titan Skrev: Det absolut sjoveste (sjov som i fosterstilling i bruseren) var da han sagde fortjenesten kommer jo ikke bare ned fra himlen. JOW FOR H...... det er lige præcis der den kommer fra, vi er bare nogen der kalder det for fotoner. Haha, genialt! ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|