SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Opvarmning af indkørsel
09-11-2012, 17:44
Besked: #1
Vanda Offline

Opvarmning af indkørsel
Nyt forslag til at bruge sin strøm med det samme.
Jeg kunne lægge varmekabel i min meget stejle indkørsel, og så opvarme den om dagen, ingen snerydning og ingen saltning fordi den er glatBig Grin

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8
Paneler: 30 stk.Topsola TSM96-125M-B 250W sort mono
Orientering: 100 grader, 15 graders hældning
[Billede: ebfe816cdah0.png]
Find
Citér
09-11-2012, 18:00
Besked: #2
F1240 Offline

RE: Opvarmning af indkørsel
Det kommer sandelig an på hvilken temperatur du opvarmer den fra og til og hvad temperaturen er når du stopper.
Jeg kan levende forestille mig en opvarmning i dagtimerne nær frysepunktet, der vil tørre den ud, men et rask lille snevejr på din lune indkørsel før en frost nat vil gøre det umuligt at komme til dit hus.
Find
Citér
09-11-2012, 18:06
Besked: #3
Steffen Offline

(09-11-2012 17:44)Vanda Skrev:  Nyt forslag til at bruge sin strøm med det samme.
Jeg kunne lægge varmekabel i min meget stejle indkørsel, og så opvarme den om dagen, ingen snerydning og ingen saltning fordi den er glatBig Grin

hehe - jeg plejer normal ikke at have problem med sne, når mit anlæg producere mere end jeg kan bruge :-)

Men et lidt utæt sandlaget under din indkørsel var noget at tænke på

/Steffen
[Billede: ae393346xxs0.png]
[Billede: ae393346xxs1.png]
Find
Citér
09-11-2012, 19:41
Besked: #4
bentpetersson Offline

(09-11-2012 17:44)Vanda Skrev:  Nyt forslag til at bruge sin strøm med det samme.

Med det anlæggene producerer her i vintertiden, kommer vi nok ikke langt med nedsmeltning af is og sne. Her hvor vi lige øjeblikket producerer 1.5 - 4,64 kWh (dine tal for i dag) når vi ikke langt. Prøv at sætte fx varmeviften op udenfor på max 2 kWh. Ikke engang gråspurvene kan vel mærke temperaturforskellen. Smile

Problemet er at de gode produktionstal ligger i sommertiden, hvor vi ikke har en chance for at bruge mængden.

Jeg tror heller ikke batterier på grund af samme problemstilling kan bruges som buffer.

mvh bentpetersson
http://www.psymagine.dk
Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel
WWW Find
Citér
01-10-2013, 12:25 (Denne besked var sidst ændret: 25-10-2013 af 12:43 JesperogHellen.)
Besked: #5
JesperogHellen Offline

RE: Opvarmning af indkørsel Pris
Ved at installere de velkendte varmekabler under fliser, beton eller anden belægning i indkørsel får du en usynlig snerydder, der automatisk sørger for at holde de udvalgte områder fri for is og sne. Så smart. Men måske det viser sig at være en dyr fornøjelse Smile
Find
Citér
01-10-2013, 15:41
Besked: #6
Lars-Jacobsen Offline

Tror også det var det der tænktes på, og hvis man er på årlig netto ordning er det jo ligemeget hvornår man bruger sin solcelleproducerede strøm. Så er der overskud... Ja hvorfor så ikke smelte sne i indkørslen hvis værdien af denne handlig overstiger salgsværdien.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering