Forsikringsvilkår af solcellepaneler fra Wilbert
|
10-04-2012, 22:25
Besked: #1
|
|||
|
|||
Forsikringsvilkår af solcellepaneler fra Wilbert
Hej.
Er der nogen der kan forklare mig hvor eller hvordan er produktet (Solcellepanelerne) forsikret hvis Wilbert går konkurs? Jeg har fået en oversigt fra Wilbert og kan mildesttalt ikke lige gennemskue præmisserne. Er der nogen der har gjort sig nogle overvejelser eller ved noget konkret i forhold til garanti ordningen fra Wilbert ?? Det kunne jeg godt tænke mig at blive klogere på. mvh Steen Her er et uddrag fra Wilbert.: ZNShine Solar product warranty insurance is insured by world leading insurance companies based in North America and Bermuda with AM Best Ratingof "A”VIII or Better. |
|||
11-04-2012, 09:05
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Forsikringsvilkår af solcellepaneler fra Wilbert
Her står noget mere om det.
![]() ![]() |
|||
11-04-2012, 09:40
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej TBR
Tak for svar Disse papier har jeg også fået. Men lad os sige at jeg har købt anlæg hos Wilbert og at han har lukket sit firma. Hvem skal jeg så rette hendvendelse til hvis der er paneler som er gået i stykker og som skal dækkes af den garanti ordning der her sendes med som vedhæftede billag ?? Jeg kan ikke lige se hvem det er, det er simpelthen for uoverskueligt for mig, eller osse er der noget jeg overser. Er der nogen der har set Lyset ? Med venlig hilsen Steen (11-04-2012 09:05)TBR Skrev: Her står noget mere om det. |
|||
11-04-2012, 10:45
Besked: #4
|
|||
|
|||
(10-04-2012 22:25)Percy Skrev: Hej. Jeg overvejer også at købe et anlæg hos Wilbert, men har de samme overvejelser mht. til forsikring og garanti Mvh. Nis Pis |
|||
11-04-2012, 20:50
Besked: #5
|
|||
|
|||
Der er jo en grund til at panelerne i Tyskland er lidt billigere end de danske, først er der omsen og så er der garantien, som er 2 år i Danmark mod 1 år i Tyskland.
Mht. til forsikring er det vigtigt at der er en kontakt adresse i Europa på forsikringen og at den også dækker iht. til EU lovgivning. Kender ikke Wilberts forsikring, men mange USA / Bahama forsikrings selskaber har HELT andre regler end dem vi kender. Der er en grund til at de ligger på bekvemmeligheds øer! Umiddelbart kan man jo sige at man alle steder løber en risiko for konkurs hos forhandleren, derfor skal man sikre sig uanset hvor man køber, at selskabet er etableret nok til at kunne modstå lidt uroligheder og modgang. Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
11-04-2012, 21:50
Besked: #6
|
|||
|
|||
(11-04-2012 20:50)marinus Skrev: Der er jo en grund til at panelerne i Tyskland er lidt billigere end de danske, først er der omsen og så er der garantien, som er 2 år i Danmark mod 1 år i Tyskland.Hej Marinus Ja det var næsten også min konklusion og må også ende op med at det er den risiko man vælger at lave med når der handles især i et marked som så hurtigt udvikler sig og hvor der er så mang "små" forhandlere som vil ha en bid af "Kagen" ligesom os selv. Jeg er nu ret sikker på at jeg trods mine bekymrende anelser ender ud med en handel hos Wilbert. Men tak for dit syn på sagen mvh Steen |
|||
12-04-2012, 17:10
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hejsa
Jeg har kontakt til Wilbert og han virker kompetent vedr. solceller montering m.m. Jeg tror at mange (små)forhandler i Danmark køber deres solceller i Tyskland, altså det kan være de samme solceller. De fleste solcelle leverendøre har en fælles forsikring...... Jeg er også mest interesseret i at handle til en "god/lav" pris, da jeg derved hurtige kan købe et nyt anlæg, måske om 10 til 15 år. Begrundelsen er at teknikken bliver bedere, mindere og billigere, og så har mit brugte anlæg forhåbetligt/måske en brugtvogns værdi..........;-) Et 6kw anlæg spare/tjener ejeren for ca. 13K årligt på elregningen og det er altså uden afskrivning, så det bliver hurtigt rentabelt for ejeren. \Michael |
|||
12-04-2012, 20:41
Besked: #8
|
|||
|
|||
Verdens største producent af paneler og Ingots og celler er Suntech i Kina. De leverer til uhyggelig mange producenter i verden.
Forskellen er sorteringen og hvor de bliver samlet til de paneler som vi kender dem. Lidt sjovt er det faktisk at i den test som er udført i Tyskland hos photon lab, der kom denne producent ind på en 32. plads. på trods af at de er verdens største producent og sikkert også leverer halvfabrikata til testvinderen. Giver lidt stof til efter tanke. Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|