Er der noget jeg ikke helt forstår?
|
11-11-2012, 12:36
(Denne besked var sidst ændret: 11-11-2012 af 15:28 Glostrupsol.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Er der noget jeg ikke helt forstår?
En general misforståelse eller hvad?
Jeg laver REN el med mine celler. Det jeg så ikke selv når at forbruge, gemmer jeg på fællesnettet og det som jeg gemmer, SÆLGER de så videre med AFGIFT OG MOMS til dem som har behovet. Så langt så godt og det er FACT, ikke? Jeg kommer hjem efter arbejde og skal nu bruge el som jeg henter tilbage fra fællesnettet uden omkostninger for mig(ret forenklet, i know) Om det er fair eller ej, Ja den lader jeg lige hænge. I min verden og det kan sagtens være det IKKE hænger således sammen, så kan elnettet justeres efter behov OG ved planlagte overforbrug og derved skrue ned for køb af strøm? Når man nu ved at der er +/- 30.000 solcelleejere og de giver en antal kWh på en solrig dag, ja så tilkommer der GRATIS GRØN el til elnettet som så bliver pålagt MOMS OG AFGIFTER til dem som skal bruge det, og de så derved kan skrue ned for kulfremstillet el. Er jeg gal på den? Sikkert mere indviklet end som sådanne. Men jeg står tilbage med en dårlig smag i munden fra de kritikere som bliver ved med at påstå at staten taber millioner af kroner på OS solcelleejere i tabt moms OG afgifter. JA, der kommer til at mangle i den kasse, men når jeg selv producerer min egen el, er det yderst besynderligt at man ikke har været forberedt på dette, men derimod har flere gange skruet op for tilskud til og etablering af solceller. Men som jeg mener jeg tidligere har beskrevet, vil jeg sammenligne det med, at vi solcelleejere er skyld i at staten ca mister 137 millioner på tabte afgifter og moms er en sandhed af modifikationer, da staten FORVENTER jeg bruger el, som de så tjener på i for af moms og afgift. Ordet 'forventer', er ikke forpligtende. Forstående på den måde, at jeg nægter at blive stillet til regnskab eller sat i bås, bare fordi mit forbrug ændrer sig og staten mister det de forventede at få i afgifter og moms. Du kan sammenligne det således: Skal jeg acceptere at skattefar står i lufthavnen og kræver et års moms og afgifter på den strøm jeg IKKE forbruger, når jeg har været væk i et år på forretningsrejse eller lign.? Med den begrundelse mener jeg det er nærmest på grænsen på hykleri, når de uoplyste politikere ( Rasmus Helvig Bla.) at staten ikke skal være med at til sikre os solcelleejere, den samlede besparelse over 25 år som har og er årsagen til denne store investering vi har gjort og derved at ordningen bør stoppes omgående. Hvad med alle de indtægter VI solcelleejere har genereret ved køb af vores anlæg. Det er et ikke ubetydeligt beløb. Det eneste vi tjener på, er at energiselskaberne IKKE længere får vores forventede el-penge, som nu går i vores egen lomme/ investering. I mit regnestykke kan man/vi ikke stilles til regnskab for en manglende indtægt man ikke er forpligtet til at levere? Så bibevar nettomåleordningen, tak. Som var lovet om og om igen til de eksisterende ejere. Der er sikkert mange andre hensyn at tage, men vil gerne blive reriget på dette område, når min sure galde har stabiliseret sig :-) 22 stk ZXM5 ZNShine 205 Wp 16 på taget og 6 på garagen Tag 45 gr. Gararge 30 gr. 2 stk TL-3000 Ever-solar incl PMU. |
|||
11-11-2012, 14:37
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Er der noget jeg ikke helt forstår?
Jeg har ikke så meget andet at sige end: Enig!
Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
11-11-2012, 14:46
Besked: #3
|
|||
|
|||
Enig!
Inverter : Solar Edge SE7K|Paneler : 32 stk Sveigaard Green Energy SV195-72M Optimizer Bokse : 32 stk Solar Edge OP250-LV|Orientering : 24/8 Paneler Syd/Vest 30° hældning Solen skinner ikke om natten men vinden kan blæse døgnet rundt..Måske skulle man have investeret i en husstandsmølle i stedet for. |
|||
11-11-2012, 15:57
(Denne besked var sidst ændret: 11-11-2012 af 16:01 Lav.)
Besked: #4
|
|||
|
|||
Nej, jeg er helt enig - den sang har jeg også sunget par gange. Mange jeg kender, der til en start var kritiske, får pludselig et "gud ja - sådan har jeg ikke tænkt på det før" udtryk i ansigtet.....
![]() Så lad og endelig udbrede den rigtige historie igen og igen og igen og..... Glostrupsol: Skriv endelig en artikkel/læserbrev om det og send til medierne - og energiordførene! Mvh Steffen |
|||
12-11-2012, 08:17
Besked: #5
|
|||
|
|||
Ja jeg er også enig.
Og det ved de fleste herinde også godt. Men inden i rød stue er en helt anden sag. 22x Monokristalline ZN Shine ZX5M 255 W black 6+5+5+6 2x SMA 3000 TL-21 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|