Indkøb fra Wilberts
|
11-04-2012, 09:48
Besked: #1
|
|||
|
|||
Indkøb fra Wilberts
Hej,
Jeg har fulgt med på sidelinien et par uger og har fået god inspiration og info her på sitet. Tak for det. Jeg har indhentet 3 danske tilbud og hørte så om Wilberts, som jeg har talt en del med de seneste dage, og jeg har besluttet mig for at springe på hans forårstilbud på 26 x Znshine 265w og 2 SMA invertere. Inden jeg trykker på knappen vil jeg lige høre, om der er nogen, dar har noget at indvende mod sådan et køb? Jeg får hele pakken for 82.000 dkr og henter selv på en trailer (er det i øvrigt realistisk?). Min svoger som er tømrer hjælper med opsætningen, og min fremragende elektriker har sagt ja til at stå for den del til en meget rimelig pris. Jeg havner dermed på en pris på cirka 20.000 under det billigste danske tilbud. Og ydelsen på anlægget er tilmed større og garantien bedre. Nå, har jeg gund til at være glad, eller er der en slange i paradiset? Vh og tak, Johannes |
|||
11-04-2012, 10:06
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Indkøb fra Wilberts
Jeg har selv hentet på en trailer, spændt efter en Renault Clio Diesel
![]() Kvalitet er helt på højde med andre forhandler af solceller. ZnShine, bliver jo solgt af flere forhandler her, bl.a XL-byg. |
|||
11-04-2012, 10:34
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej!
Sidder selv og overvejer et tilsvarende tilbud fra Wilberts! Må jeg spørge om grunden til at du vælger 2 sma invertere instedet for Danfoss inverteren! Kigger også på de forskellige paneler han tilbyder - hvorfor vælger du 265w panelet? mvh Brian |
|||
11-04-2012, 10:45
Besked: #4
|
|||
|
|||
Tak TBR. Jeg låner en af de store lukkede trailere hos IKEA så :-)
Med hensyn til SMA: De er IP65 det vil sige at de kan sidde udenfor tæt på panelerne hvilket skulle give en bedre ydelse samtidig med at jeg slipper for kassen og larmen fra Danfossbanditten i mit bryggers. Vh Johannes |
|||
11-04-2012, 10:47
Besked: #5
|
|||
|
|||
Danfoss TLX inverteren er IP54 og må også gerne sidde udendørs.
Mvh Claus |
|||
11-04-2012, 10:47
Besked: #6
|
|||
|
|||
Brian, jeg glemte argumentet for 265w panelerne.
Jeg har en tagflade på cirka 72 m2 og nogle veluxvinduer. Med 265w-panelerne får jeg præcis 11 meter i bredden, hvilket Er nøjagtig mit mål på husets længde. Så det er fordi de yder mest på det areal jeg har til rådighed uden at jeg får tomt teglareal tilbage. Vh Johannes |
|||
11-04-2012, 11:09
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej derude.
Det er utroligt, hvor meget tid man kan bruge på dette forum;-) Jeg er også ved at købe hos Wilbert. Jeg har fået et ok tilbud, men dog med en Piko Kostal 5,5 inverter. Anlægget er samlet på 26 x 230 w= 5980 w. Spørgsmålet er om inverteren bliver i underkanten? Mvh. Nis pis |
|||
11-04-2012, 11:14
Besked: #8
|
|||
|
|||
5980Wp vil jeg mene spiller helt fint sammen med en Kostal Piko 5.5
|
|||
11-04-2012, 11:18
Besked: #9
|
|||
|
|||
Hej Johannes!
Tak for svarerne! Omkring SMA 21 inverteren, kan jeg se at de har maks 3200w input - vil det give et problem i forhold til 13 stk. 265w paneler? mvh Brian |
|||
11-04-2012, 11:27
Besked: #10
|
|||
|
|||
Brian, jeg spurgte Jürgen (Wilbert) om det samme og han siger et er ok.
Der er tilsyneladende et overhead så man godt kan koble mere ind i begrænset mængde. Men jeg er bestemt ikke ekspert. Refererer Wilbert. Måske andre vil tilføje noget? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|