PV-log forum signatur billede
|
12-11-2012, 11:45
(Denne besked var sidst ændret: 14-11-2012 af 21:58 Horsens.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
PV-log forum signatur billede
Denne tråd er en afstikker fra denne:
http://www.solcelledebat.dk/showthread.p...771&page=2 ... hvor vi så bedre kan diskutere PV-log forum signatur billedet i ro og mag ![]() Du kan få dit eget "signatur billede" ved at klikke her - koster gratis! Det er pt. kun for brugere af http://www.pv-log.com, så hvis du bruger et andet site, så smid en besked så kan jeg tjekke om jeg kan integrere det site i ovenstående service. For god ordens skyld skal nævnes det er en service jeg har lavet personligt og stiller tilrådighed gratis, så der er ingen garantier. Hvis jeg vælger at lukke det ned engang, sker der ikke andet end at dit billede ikke længere virker. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
12-11-2012, 11:48
(Denne besked var sidst ændret: 12-11-2012 af 11:50 Horsens.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: PV-log forum signatur
klr skrev i den anden tråd:
(12-11-2012 11:24)klr Skrev: Som sagt synes jeg den gif-ting er sk.. smart. Jeg prøver at lege lidt med grafikken i aften, se om det er bedre at gøre teksten normal, eller evt. lave baggrunden magen til solcelledebat, og så måsek bare have en mørk 1-2px ramme omkring, alt efter hvordan det ser ud. PV-log logoet er nok næsten nødt til at være der for at undgå at de bliver sure over vi bruger deres side til at hente data fra. Jeg har dog sendt dem en mail og spurgt om adgang til deres API, det vil være noget hurtigere - og nemmere - at få data ned via API fremfor at downloade hver enkelts profilside og hente de data der skal bruges for at generere billedet. I øvrigt ville jeg ønske jeg kunne lave samme trick med CLX Portal men jeg har forsøgt forgæves... hvis der er nogle RegEx eksperter herinde så send gerne en PB ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
13-11-2012, 09:44
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: PV-log forum signatur billede
Har ændret lidt i designet så det er mindre fremtrædende og passer bedre ind her i forumet. Også skrevet dato og måned på, så der ikke er forvirring omkring hvilken periode dataene dækker
![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
13-11-2012, 11:23
(Denne besked var sidst ændret: 13-11-2012 af 11:23 miro.)
Besked: #4
|
|||
|
|||
![]()
cool
Back to the 80's http://www.bsam.dk Danfoss TLX PRO+6kW 24xZNShine ZX255 Mono Sort 6,12 kWp stik syd https://free.powerdoo.com/en-US/Freemium...ctID=24492 |
|||
13-11-2012, 11:27
Besked: #5
|
|||
|
|||
Rigtig flot og hensigtsmæssig nu! Og tak!
![]() |
|||
14-11-2012, 12:58
Besked: #6
|
|||
|
|||
Horsens skriver nu:
MIDLERTIDIG LUKKET FOR TILMELDINGER: (13. november 2012) Jeg har netop fået API adgang til PV-Log.com, så hele det her signatur-billede-trick kan laves meget smartere og bruge væsentlig færre systemressourcer under opdatering. Jeg vil forsøge at få API udgaven til at fungere og derefter åbne op for adgang igen, så kig tilbage om et par dage! Glæder mig til der åbnes igen. Jeg nemlig i dag oprettet mig på pv-log.com - den henter nu automatisk mine data fra mit eget web-site (baseret på Solar Log). Stærkt medvirkende hertil er den smarte GIF-ting fra Horsens. http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ade-viborg ![]() |
|||
14-11-2012, 12:59
(Denne besked var sidst ændret: 14-11-2012 af 13:01 Horsens.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg fik faktisk API'et til at virke i går, men regner med at ordne de sidste små-ting i aften. Dem der allerede har oprettet sig behøver ikke gøre noget, de vil fortsat få opdateret deres GIF på den gamle måde.
Men for nye, så vil det være lidt nemmere og bruge færre ressourcer på serveren, da det tager næsten 1 sekund pr GIF at lave de gamle, da en hel webside skal indlæses, men med API'en får man kun det data man beder om, det er også muligt at hente info ned om by, orientering og taghældning - men jeg tror ikke det er nødvendigt at integrere i GIF'en. Det betyder så også at hvis der er andre lignende sites som pv-log.com, som også tilbyder et API, burde det være ret nemt at integrere dem også. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
14-11-2012, 21:59
Besked: #8
|
|||
|
|||
klr,
Så kører bussen igen - værsgo at opret dig hvis du stadig vil ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
14-11-2012, 22:13
(Denne besked var sidst ændret: 14-11-2012 af 22:15 klr.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
Tusind tak, Horsens.
Men ødelægger den ikke min grafik på pv-log.com? ![]() |
|||
15-11-2012, 09:55
Besked: #10
|
|||
|
|||
Horsens, det jeg skrev om grafikken:
I IE-browseren bliver det nederste af diagrammerne skåret af - åbenbart pga. den frame der nu er foroven. Problemet er der ikke, når jeg bruge Chrome eller min androide tablet. Heller ikke Firefox. Er der noget jeg selv kan gøre mht. IE? ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|