SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Manipulation eller bare spin?
13-11-2012, 20:07
Besked: #1
Arne LAS Offline

Manipulation eller bare spin?
Jeg vil begynde med at ønske alle vore nye medlemmer velkomne i Landsforeningen af Solcelleejere http://www.solcelleejere.dk
Vi håber, at I sammen med "de gamle" medlemmer, vil være med til, på værdig vis at arbejde for ordentlige forhold for private der har (eller overvejer) investeret i et solcelleanlæg.

Vi arbejder i skrivende stund på at organisere et medlemsmøde, hvor vi vil forsøge at få et par af de energipolitiske ordførere til at deltage i en form for paneldebat. I LAS vil vi meget gerne have tilbagemeldinger på dette (du er velkommen til at sende - gerne via hjemmesiden!

I LAS konstaterer vi, at det er dygtigt og veltimet spin, at udsende ministeriets udspil midt i præsidentvalgkampen i USA og vore hjemlige finanslovs forhandlinger.

Vi konstaterer også:
Udspillet er et totalt uigennemsigtigt sammensurium af elementer der ikke nødvendigvis hører sammen. Resultatet bliver (er!) at ejheller MF'erne kan gennemskue det.
Jeg vil bede jer alle om at medvirke til afklaring af debatten, feks ved at være meget bevidste om hvad vi taler om:
1. Nettomålerordningen
2. Skatte delen
3. Miljødelen
4. Det tekniske. Det turde være alle bekendt, at elselskaberne ønsker at indføre Smart Grid (det betyder, at de vil opbygge et system, som kan overvåge dit forbrug døgnet rundt!) DET ER HER at ønsket om timeafregning har sin rod.

Jeg kunne blive ved længe endnu, men besøg os gerne på solcelleejere.dk Solhilsen Arne Kjær, formand Landsforeningen af Solcelleejere.
Find
Citér
13-11-2012, 20:22
Besked: #2
F1240 Offline

RE: Manipulation eller bare spin?
(13-11-2012 20:07)Arne LAS Skrev:  4. Det tekniske. Det turde være alle bekendt, at elselskaberne ønsker at indføre Smart Grid (det betyder, at de vil opbygge et system, som kan overvåge dit forbrug døgnet rundt!) DET ER HER at ønsket om timeafregning har sin rod.

Det er muligt, men jeg kan nu ikke forstå, hvis nogen skulle være imod et smart-grid under forudsætning af at:
1) Brugeren får selv adgang til at styre sit forbrug på baggrund af pris/måler-data. Det går ikke at el-selskaberne betragter disse målerdata som deres hemmligheder.
2) El-prisen indrettes, så det faktisk kan betale sig at aktivt bruge sin strøm når der er strøm i overskud. Ligenu er det jo kun en forsvindende lille del af prisen man påvirker ved at være bevidst om hvornår man bruger strøm.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering