Udtræk fra Centrosolar inverter
|
15-11-2012, 12:54
Besked: #1
|
|||
|
|||
Udtræk fra Centrosolar inverter
Hejsa
Jeg har haft mit anlæg i lidt over et års tid og vil nu til at følge lidt mere med i produktionen. Anlægget er fra Centrosolar, 2 x Powerstocc 3000 invertere og 24 Excellent paneler. Mine invertere har dog ikke indbygget datalogger, webserver eller lignende, men blot 2 x RS485 porte (RJ45 format) på hver. Min installatør har nævnt flere gange at inverterne er stort identiske med nogle af Danfoss' invertere. Jeg er klar over at man kan købe loggere fra ex. Solarlog til mange tusinde kroner, men findes der ikke billige alternativer, som f.eks. at trække data direkte ud til en pc? Der findes ikke ret meget info om disse invertere på nettet, så der er ikke meget hjælp at hente. |
|||
01-12-2012, 16:00
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Udtræk fra Centrosolar inverter
Hej jeg jeg har lige fået monteret et den 23/11 med en CentroSolar 10.1 inverter og vil også gerne ha den koblet til en portal, jeg har koblet den på hjemme netværket og kan følge den der men kan ikkke få det til at virke på diverse portaler, inverteren skulle jo ellers være en costal piko men kan simpelthen ikke få hul så håber også der sider en derude med de vise sten
|
|||
03-12-2012, 20:52
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tjek om din software version ender på 76, så kan den ikke gå på suntrolportalen. Piko kostal invertere bliver solgt under mindst 4 forskellige navne med forskellig software, den orig. Ender på 75. Jeg har skrevet til suntrol og fået svar med at det ikke er alle som vil betale til portalen ??????
Men de kan kobles op på piko kostals portal uden problemer, de arbejder nok på en app. Da der er en knap på deres hjemmeside som ikke er aktiv endnu. Torben ![]() |
|||
03-12-2012, 21:00
Besked: #4
|
|||
|
|||
hmm har prøvet http://www.piko-solar-portal.de men den siger bare The device ID could not be verified, når den får mit item og serial nr
|
|||
03-12-2012, 22:41
Besked: #5
|
|||
|
|||
Det er fordi du skal gå ind i inveteren efter du har oprettet dig på piko portalen og lave din login via inverteres opsætning, med koden P3421, også kommer der til at stå piko i inverteres opsætningspunkt, derefter melder den ikke fejl på piko hjemmesiden mere og du kan udfylde resten. (går ud fra du har opsat inveteren på settings siden med ip adresser og router adresser).
Evt. Kig på : http://www.kostal-solar-electric.com/dow...-05-16.pdf |
|||
04-12-2012, 10:53
Besked: #6
|
|||
|
|||
Min løsning blev at tilkøbe Danfoss CLX Home boksen. Mine lidt ældre invertere ligner til forveksling Danfoss ULX modellerne og CLX boksen virker uden problemer hertil.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|