Stop jubleriet over lovforslaget
|
15-11-2012, 17:28
(Denne besked var sidst ændret: 15-11-2012 af 17:35 HansenRacing.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Stop jubleriet over lovforslaget
Jeg forstår ikke de fleste indlæg herinde, efter vi nu kun har 20 år på Nettomålerordningen, det er et stort nederlag.
Husk blot på hvilke betingelser du købte anlægget, er du blevet behandlet efter gældende regler på købstidspunktet eller ej ? Jeg har en lavet afstemning. |
|||
15-11-2012, 17:32
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Stop jubleriet over lovforslaget
Jeg er enig - og jeg jubler heller ikke.
Til gengæld har jeg lært lektien... næste gang skal der ikke investeres i noget som helst regeringen fremskynder, medmindre investeringen kan tjene sig hjem så hurtigt at de umuligt kan nå at røvrende os igen! Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
15-11-2012, 19:39
(Denne besked var sidst ændret: 15-11-2012 af 19:42 bennyn.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
Lovgivning med tilbagevirkende kraft - det er hvad det er . Nu også med støtte fra alle partier (næsten). Jeg er stadig skuffet.
Hvorfra kommer levetiden på 20år ?? Hvordan skal man fremover kunne stole på politikere. ?? Det største tab ved den nye ordning, er overgangen til timeopgørelse. Der er ingen fornuftig forklaring på denne løsningsmodel (udover at skrabe flere penge ind). I forhold til energiforbruget - og belastningen på nettet, er netop løsningen med at kunne bruge solenergien i peak perioden, og kompencerere solcelleejerne med vindenergi i lavperioderne perfekte. |
|||
15-11-2012, 19:47
Besked: #4
|
|||
|
|||
Med den måde de lovgiver her i landet skal vi bare være glade for ikke vi endnu ikke er blevet røvrendt mere end vi er, men bare rolig elselskaberne skal nok lægge hovederne i blød for at komme med alle mulige kreative tiltag....
7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning |
|||
15-11-2012, 19:49
Besked: #5
|
|||
|
|||
(15-11-2012 19:47)Kejser2001 Skrev: men bare rolig elselskaberne skal nok lægge hovederne i blød for at komme med alle mulige kreative tiltag.... Ja, det har vi "tilgode". Havde helt glemt det. ![]() |
|||
15-11-2012, 19:53
Besked: #6
|
|||
|
|||
Jeg er enig, som jeg ser det er det med tilbage virkende kraft, vi mister jo ca. 10 år som vi havde med i beregningerne da vi købte, men jeg tror nu det er aftalt spil derinde på Borgen, man ligger ud med et total hen i vejret forslag, så folk panikker og derefter fordobler man til 20 år, og vi skal være glade for vi er reddet som nyhederne skriver, vi burde i det mindste også få fjernet 6 kw grænsen, som kompentation for de år de tager fra os i sidste ende.
30*255w ZNShine Black mono Danfoss TLX8 Pro+ Stik syd |
|||
15-11-2012, 20:06
(Denne besked var sidst ændret: 15-11-2012 af 20:15 TheDexterTeam.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
(15-11-2012 19:39)bennyn Skrev: Hvorfra kommer levetiden på 20år ?? De der ser ud til af vær tilfredse med at det blev 20 år og ikke 10 f.s.a overgangsordning tror jeg ikke er opmærksom på, at jo tættere man kommer på det 20´ende år jo sværere bliver det at sælge huset idet nye købere jo er tættere på et skal bruge timeordningen, som er helt håbløs at administrere. Der vil komme et stort tab på et tidspunkt, hvis man blivere nød til at sælge huset. Min situation er den, at jeg har et tilbud til at ligge (har ikke skrevet under på noget), men jeg har helt mistet lysten til at få solceller - og ikke for at være super negativ, så vil jeg også sige, at jeg er glad for ikke at have fået solceller op. Jeg vil lade min 130.000 kr. arbejde på en anden måde: afdrag på huset, indsættelse på pensionskonto med fradrag i topskat eller hvad der er af andre muligheder. Jeg tror det er muligt at finde alternative investeringer med minimum samme forrentning, som ved solceller....men uden ovennævnte "risiko" ;-) Torben |
|||
15-11-2012, 20:09
Besked: #8
|
|||
|
|||
Helt enig at vi er blevet R....... , men i et tidligere indlæg ( kan selvfølgelig ikke finde det nu )
![]() Peter |
|||
15-11-2012, 20:18
Besked: #9
|
|||
|
|||
Tjaa - det er naturligvis andre betingelser end hvad jeg blev stillet i udsigt, men .. ..
Helt ærligt - hvor mange regner i realistisk med at de i har det nuværende anlæg uændret om 20 år ? Nye anlægsdele vil helt sikkert blev afregnet efter den nye ordning, og om 20 år har solcelle markedet ændret sig markant. Se blot på dem som i 1990-2000 opsatte solfangere - de fleste er vist skiftet til vacuum solfangere som er væsentligt mere effektive også i skyet vejr. Ja - jeg ville gerne have haft der ikke var blevet ændret på ordningen. På den anden side regner jeg med at det alligevel skiftes om 20 år til et anlæg som er mere effektivt, billigere og måske endda med en mulighed for at lagre strømmen. Af samme årsag har jeg også kun tegnet en 15 års garanti på invertere /Anders Hvor bliver den globale opvarmning af, når man har brug for den ...... ØSØ 25 grader 2*SMA 3000TL-21, 40*Ulica 195D-72 = 7,8 KWp SMA Webbox, SMA Sensorbox |
|||
15-11-2012, 20:20
Besked: #10
|
|||
|
|||
Solsengen, enten er man vel på nettomåler ordningen eller også er man ikke.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|