Tolkning af lovforslaget
|
15-11-2012, 21:48
Besked: #1
|
|||
|
|||
Tolkning af lovforslaget
Hej alle
I forbindelse med den forventede ændring har jeg svært ved at gennemskue og tolke det, vi forventer ved i næste uge. Jeg har betilt celler og mpntage og har modtaget ordre bekræftelse. Jeg skulle jfr. håndværkeren være tilmeldt nettomåler ordning for ca. 4 uger siden. Håndværkeren meddelte i går at panelerne leveres 21. december hvorefter montage finder sted. Betaling vil ske umiddelbart herefter. Jeg har læst at det skal være købt, men ved ikke om der menes monteret eller hvorledes det skal tolkes. Kan nogle hjælpe med forståelsen af det vi ser og hører i pressen? På forhånd tak. Kristian SMA STP 7000TL-20 ![]() http://www.sunnyportal.com/Templates/Pub...68a459749f |
|||
15-11-2012, 21:59
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Tolkning af lovforslaget
Citat fra aftalen (fundet på kebmin.dk):
"Overgangsordningen gælder for de anlæg, som er nettilsluttet frem til dagen før lovforslagets fremsættelse samt for de anlæg, som overholder alle følgende kriterier: o At der er indgået bindende aftale om køb inden fremsættelsesdagen, o At netselskabet har modtaget anmeldelse af anlægget inden 30 dage efter lovforslagets fremsættelse (indebærer at installatøren udfylder og fremsender Energinet.dk’s stamdatablanket med henblik på registrering i Stamdataregisteret), og o At anlægget er nettilsluttet senest 6 måneder efter fremsættelsestidspunktet." Det lyder således som om, du skulle være på den "sikre side". mvh. PSJ |
|||
15-11-2012, 21:59
Besked: #3
|
|||
|
|||
(15-11-2012 21:48)KristianJ Skrev: Jeg har læst at det skal være købt, men ved ikke om der menes monteret eller hvorledes det skal tolkes. Der skal være indgået "bindende aftale om køb" - og det har du tyder det på. Læs selv her: http://www.kemin.dk/Documents/Presse/201...tilWEB.pdf Du ser da ud til at "være på plads" ![]() |
|||
15-11-2012, 22:14
Besked: #4
|
|||
|
|||
(15-11-2012 21:48)KristianJ Skrev: Jeg skulle jfr. håndværkeren være tilmeldt nettomåler ordning for ca. 4 uger siden. Det ser ud til du er på rette spor generelt og ikke burde komme i problemer mht. de nye regler, men ovenstående forstår jeg ikke helt. Det er jo dig der skal modtage et GSRN nummer fra energinet.dk, som du så skal bruge når du logger ind med dit NemID, for at tilmelde dig nettomålerordningen. Mon ikke det håndværkeren mener er at han har anmeldt dit anlæg til netselskabet? Så vil du nemlig modtage sådan et GSNR nummer snart, hvis du allerede har ventet 4 uger. Energinet.dk godkender folk til nettomåleordningen med tilbagevirkende kraft, så de 10-12 ugers behandlignstid de har pt., gør ikke noget. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
15-11-2012, 22:15
Besked: #5
|
|||
|
|||
Tak for rigtig gode input.
Hvorledes skal det forstås at "anlægget skal være nettilsluttet" ? Jeg har kun håndværkerens ord for at hans elektrikker-makker har tilmeldt mig. Betyder det at anlægget er nettilsluttet? SMA STP 7000TL-20 ![]() http://www.sunnyportal.com/Templates/Pub...68a459749f |
|||
15-11-2012, 22:25
Besked: #6
|
|||
|
|||
Jeg går ud fra de mener at det skal være oppe at køre, altså at det producerer strøm.
Men prøv evt. at hør din håndværker præcis hvad han har gjort? Processen er normalt: 1) Håndværker anmelder dit anlæg til net-selskabet, det kan godt gøres før det er sat op. 2) Net-selskabet behandler anmeldelsen og får genereret et GSNR nummer via energinet.dk. 3) I løbet af en måneds tid efter håndværkeren har anmeldt dit anlæg, modtager du GSNR nummeret fra energinet.dk, du skal nu logge ind på deres side med NemID og tilmelde dig nettomålerordningen. 4) Så går der en 10-12 uger med at behandle din nettomålerordning-ansøgning (jeg venter stadigvæk, tilmeldte mig for et par uger siden). Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
15-11-2012, 22:29
Besked: #7
|
|||
|
|||
Tusinde tak for uddybningen.
Det kan vidst ikke gå helt skævt. Venlig hilsen SMA STP 7000TL-20 ![]() http://www.sunnyportal.com/Templates/Pub...68a459749f |
|||
15-11-2012, 22:34
Besked: #8
|
|||
|
|||
(15-11-2012 22:25)Horsens Skrev: Jeg går ud fra de mener at det skal være oppe at køre, altså at det producerer strøm. Det har du så 6 måneder til at sørge for. Det går nok, haha. ![]() |
|||
15-11-2012, 22:39
Besked: #9
|
|||
|
|||
Ja man kan sige at de har været "fair nok" mht. dem der ikke har været "på vippen" de sidste par dage. Men ikke nemt/sjovt for dem som har trukket den og først nu skal i gang med at bestille, de får travlt med at få skrevet under.
Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|