Nyt vedr regnskabsmodellen?
|
15-11-2012, 22:00
Besked: #1
|
|||
|
|||
Nyt vedr regnskabsmodellen?
Hej.
Er der ændret i denne afskrivningsmodel i det nye oplæg? ![]() |
|||
15-11-2012, 22:03
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Nyt vedr regnskabsmodellen?
Kun for "nye".
![]() |
|||
15-11-2012, 22:12
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Nyt vedr regnskabsmodellen? | |||
15-11-2012, 22:40
Besked: #4
|
|||
|
|||
http://www.kemin.dk/Documents/Presse/201...tilWEB.pdf
- jeg ved ikke helt hvad du mener. Men i det anførte kan du se, hvorfor jeg svarede så lakonisk. ![]() |
|||
15-11-2012, 22:49
Besked: #5
|
|||
|
|||
"Eksisterende anlæg vil fortsat kunne anvende de erhvervsmæssige skatteregler i resten af anlæggenes levetid."
Takker - du svarede på hurtig og korrekt. Min bemærkning om forvirring var myntet på det politiske cirkus gennem de sidste dage ![]() |
|||
16-11-2012, 10:15
Besked: #6
|
|||
|
|||
Jeg er lidt i tvivl hvordan man skal tolke "eksisterende anlæg". I forslaget står der at overgangsordningen gælder for eksisterende anlæg og øvrige små VE-anlæg. Længere nede nævnes at regnskabsordningen fortsættes (igen eksisterende anlæg).
Bottom-line i forvirringen er om et anlæg der er bestil, indgået aftale, og opfylde tingene under overgangsordning og skæringsdato STADIG kan benytte sig af regnskabsordningen, eller om det kun er de anlæg der allerede er fuldt funktionelle... Jeg håber godt nok man kan bruge regnskabsmodellen på et kommende anlæg, der går ind under overgangsordningen. giver det mening? Citér:Ny model for støtte til solcelleanlæg og øvrige små VE-anlæg Inverter: Fronius IG+ 60 V2. Panel: AVANCIS Powermax Strong (7.020 Wp). Tag: 5.8 grader mod NØ. ![]() Læs min blog om anlægget. |
|||
16-11-2012, 10:22
Besked: #7
|
|||
|
|||
Også eksisterende (allerede monterede) anlæg er på overgangsordning.
Så jo, afskrivningsordningen kan du godt bruge - forudsat du opfylder de kriterier. ![]() |
|||
16-11-2012, 11:30
Besked: #8
|
|||
|
|||
Perfekt - det giver en del ekstra i sidste ende. Man skal så bare afregne skat, hvis man sælger inden anlægget er afskrevet.
Inverter: Fronius IG+ 60 V2. Panel: AVANCIS Powermax Strong (7.020 Wp). Tag: 5.8 grader mod NØ. ![]() Læs min blog om anlægget. |
|||
16-11-2012, 12:05
Besked: #9
|
|||
|
|||
(16-11-2012 11:30)DrKoch Skrev: Man skal så bare afregne skat, hvis man sælger inden anlægget er afskrevet. Ja, og afregne kan både betyde, at du skal af med mere i skat - eller have skat tilbage. Det sidste er blevet mere sandsynligt med de nye regler efter min mening. ![]() |
|||
16-11-2012, 12:48
Besked: #10
|
|||
|
|||
o At netselskabet har modtaget anmeldelse af anlægget inden 30 dage efter lovforslagets fremsættelse (indebærer at installatøren udfylder og fremsender Energinet.dk’s stamdatablanket med henblik på registrering i Stamdataregisteret), og
o At anlægget er nettilsluttet senest 6 måneder efter fremsættelsestidspunktet. Var det ikke fremme at man ikke måtte tilmelde anlægget før det var sat i drift ????? for så er de 30 dage og 6 mdr. vel ikke muligt ?? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|