Hjælp !! - Anlæg fra Skousen
|
17-11-2012, 19:59
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hjælp !! - Anlæg fra Skousen
Hej - Jeg ude i 11. time men satser på lige at nå med under den gamle ordning. Har tænkt mig at investere i et tilbud fra Skousen. Men jeg ved ikke om jeg skal vælge deres kinesiske Virtus paneler som er blandet mono og poly eller deres langt pænere sorte mono-paneler fra spanske Isofoton.
Er der nogen som kan komme med et godt og hurtigt råd? her er linket: http://image.skousen.dk/f/pdf-files-skou...ochure.pdf Inverteren er en 7000R3 fra Diehl. Er der nogen der ved om den er ok? - og kan man koble den til sin pc? Mange hilsner Frederik |
|||
17-11-2012, 21:16
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hjælp !! - Anlæg fra Skousen
(17-11-2012 19:59)Roland Skrev: Hej - Jeg ude i 11. time men satser på lige at nå med under den gamle ordning. Har tænkt mig at investere i et tilbud fra Skousen. Men jeg ved ikke om jeg skal vælge deres kinesiske Virtus paneler som er blandet mono og poly eller deres langt pænere sorte mono-paneler fra spanske Isofoton. hvis ikke de kan svare dig på de ting skulle du nok se et andet sted hen bare min mening flot profil navn i øvrigt mvh Rolan Pless Blik og lavenergi |
|||
17-11-2012, 21:19
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ja men tiden er desværre knap. Har du et andet godt bud? Jeg skal jo handle på mandag.
|
|||
17-11-2012, 21:24
Besked: #4
|
|||
|
|||
(17-11-2012 21:19)Roland Skrev: Ja men tiden er desværre knap. Har du et andet godt bud? Jeg skal jo handle på mandag. ja det har jeg ![]() men hvis du vil være helt sikker skal du have lavet kontrakt senest i morgen der er flere som har åben i weekenden prøv at søg på nettet mvh Rolan Pless BLIK OG LAVENERGI |
|||
17-11-2012, 21:37
Besked: #5
|
|||
|
|||
(17-11-2012 19:59)Roland Skrev: Hej - Jeg ude i 11. time men satser på lige at nå med under den gamle ordning. Har tænkt mig at investere i et tilbud fra Skousen. Men jeg ved ikke om jeg skal vælge deres kinesiske Virtus paneler som er blandet mono og poly eller deres langt pænere sorte mono-paneler fra spanske Isofoton. Fordi man er grøn kan man godt vælge sort. Isofoton Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
17-11-2012, 22:18
Besked: #6
|
|||
|
|||
Mon Skousen og WhiteAway har noget med hinanden at gøre? Det er hvertfald samme paneler og inverter de kører med, den kombination har jeg ikke set andre steder.
Oprindeligt havde jeg besluttet mig for Virtus panelerne og Diehl inverteren lyder også som et godt produkt. Men fordi WhiteAways "pre-sales" support var elendig, droppede jeg dem igen - og tog Wilberts og fik sorte paneler i stedet, hvilket jeg ikke har fortrudt, de ser en milliard gange bedre ud på vores sorte tegn. Har man ikke et sort tag kan det godt tænkes Virtus panelerne også ser pæne ud der, hvis de alligevel vil skille sig ud uanset hvilken farve, men sort på sort er bare lidt pænere/diskret ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
17-11-2012, 22:27
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg synes Skousens ser noget fesent og kinesergejlet ud... Er der ikke andre muligheder...!? Hvad med XL byg eller måske dit eget energi selskab har noget. Har selv valgt fra Bauhaus da de havde Bosch paneler, men der har de godt nok osse lang ventetid..! Uanset hvad du vælger har du "småtravlt"...!!!
Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
18-11-2012, 00:06
Besked: #8
|
|||
|
|||
Af alle de firmaer som levere anlæg er det de færreste som jeg ville sætte min lid til var her om 20 år.
Whiteaway, XL-Byg, Skousen og lign, tvivler jeg på, jeg kan bare ikke lige huske deres regnskabs tal. Dansk Supermarked (bilka), Elforsygnings selskaber og f.eks. CooP er nærmest de eneste jeg lige kan komme på som værende stabile. 30 x HCSOLAR 250Watt 1 x RFUSOL 8.5 -90 (Øst) 15 grader Hvem kan? Bilka..sådan da |
|||
18-11-2012, 00:19
(Denne besked var sidst ændret: 18-11-2012 af 00:20 Lars K.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
Whiteaway har opkøbt Skousen.
Jeg har selv været til informationsmøde hos Whiteaway for nogen tid siden. Overvejede længe et anlæg hos dem. Men synes faktisk, at det var lige til den dyre side for de monokrystalinske paneler (men Diehl-inverteren er jeg sikker på er rigtig god). I stedet endte jeg - efter lang tids søgen - med et anlæg købt via XL-byg. MEN: en 2-3 uger efter dette, kom Bauhaus/Soleco dog med et nyt anlæg, med micro-invertere (skulle være super godt), "web-funktion", 12 års garanti på paneler (2 år mere end de fleste), og hele 25 års garanti på inverterne også (de fleste har kun 10 års garanti). Priserne er meget konkurrence-dygtige, synes jeg. SÅ skulle jeg ud at købe NU, ville jeg uden tøven taget et af disse "med under armen" (faktisk ærger jeg mig over, at jeg fik sat underskriften lidt for tidligt, men da var det jo for sent): http://www.bauhaus.soleco.dk/ |
|||
18-11-2012, 09:01
Besked: #10
|
|||
|
|||
(18-11-2012 00:19)Lars K Skrev: Whiteaway har opkøbt Skousen. mikro inverter er smart problemet er bare at du skal have anlæget ned for at skifte dem på kso kurset snakkede de om en levetid på 10 år så ved ikke om det er en god investering |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|