Nanobehandling eller Clear Vue. Erfaringer??
|
19-11-2012, 15:10
Besked: #1
|
|||
|
|||
Nanobehandling eller Clear Vue. Erfaringer??
Hej
Ja som emnet siger, er der nogen der har erfaring med den slags nanobehandling man bruger til bilruder eller evt. Turtle Clear Vue? Det ville i mit hoved være en fordel at vand/sne løber af cellerne så hurtigt som muligt, men er der evt. en negativ side ved at påføre dette? Har det negativ indvirkning på produktionen. På forhånd tak for gode inputs ![]() Søren http://www.suntrol-portal.com/en/page/sbh/day |
|||
19-11-2012, 21:17
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Nanobehandling eller Clear Vue. Erfaringer??
Vi står i begreb med at montere solcellepaneler.
Som del af min research har jeg kontaktet mange forhandlere og undersøgt et pænt antal solcellepaneler. Langt hovedparten hævder, at deres paneler har en overfladebehendling, som gør, at de holder sig rene med alm. regnvand, når blot hældningen er 30 grader eller mere. Er der nogen der kan byde ind med praktiske erfaringer hvis panelernes hældning er 25 grader? Enkelte af panelerne har angiveligt en designet nanostruktur på overfladen, som hæmmer vandets vedhængskraft. Og her er vi så fremme ved min pointe: Hvis panelerne i forvejen har en nanostruktur på overfladen, så risikerer man at bryde denne struktur, ved at påføre nanobehandling eller "Clear Vue". Man får måske ligefrem fyldt "porerne" i den eksisterende nanostruktur op med et andet produkt, som derefter får den stik modsatte af den ønskede effekt, og måske endda ikke kan vaskes af igen ![]() Så før der eksperimenteres med nanocover, Clearvue eller andre vidunderprodukter, så er det formetlig en god idé at sende en forespørgsel til såvel leverandør som producent, for at få deres anbefaling. I værste fald kan en ekstra overfladebehandling udhule producentens garanti ! Men hvad så? hvordan får man så fjenet kattepoter, fulgeklatter og klistrede pollenskaller? Man bliver jo frarådet at "vande" sine paneler med vandslange, idet det kalkholdige danske vand ikke er velegnet. Koldstart 24*250 Kw Black mono og Kostal PIKO 5.5 inverter |
|||
19-11-2012, 23:24
Besked: #3
|
|||
|
|||
Fjern kalken med et filter til 600 Kr + 8 kr til salt
http://www.solcelledebat.dk/showthread.p...595&page=4 Tilbage i tråden er links til min kaffepusher - den slags filtre anvendes normalt til espresso maskiner og større automater /Anders Hvor bliver den globale opvarmning af, når man har brug for den ...... ØSØ 25 grader 2*SMA 3000TL-21, 40*Ulica 195D-72 = 7,8 KWp SMA Webbox, SMA Sensorbox |
|||
20-11-2012, 08:00
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej Koldstart
Det kan godt være at cellerne er behandlet med noget, men ved 25' hældning løber vandet ihvertfald ikke af mine. Mht. vaskning af cellerne, så kunne man måske bruge vand fra sin regnvands tønde til højtryksrenseren, og så rense dem med en Roof Cleaner fra Nilfisk. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|