Data fra Danfoss inverter
|
20-11-2012, 20:37
Besked: #1
|
|||
|
|||
Data fra Danfoss inverter
Kan man hive data til upload ud af en Danfoss DLX inverter, via den indbyggede webserver, eller skal man have en CLX box
|
|||
20-11-2012, 22:31
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Data fra Danfoss inverter
Det kan du sagtens, hvis du har en FTP server du kan hente det ned til :-) vha. data warehouse funktionen.
det er pt. den eneste løsning jeg kender til |
|||
21-11-2012, 08:52
Besked: #3
|
|||
|
|||
OK
Det må jeg lige tale med en om, der har mere forstand på det, end jeg har. Men den her CLX box, som der er nogen der har en del "fornøjelse" ud af, er den eneste "fordel" man får med den, at man kan følge ens forbrug via smartphone, og så at man lægger sine data op på Danfoss's CLX portal. CLX portalen og deres brugerflade på DLX webserver, ligner forøvrigt noget en konfirmand har programmeret, utroligt at så stort et firma ikke kan lave noget der er bedre. |
|||
21-11-2012, 09:58
Besked: #4
|
|||
|
|||
(20-11-2012 20:37)larsand Skrev: Kan man hive data til upload ud af en Danfoss DLX inverter, via den indbyggede webserver, eller skal man have en CLX box Du kan exportere det til en csv fil. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
21-11-2012, 10:04
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg kan anbefale et system som jeg lige har fået forhandlingen af, men for at kunne sende dig information så må du lige sende mig en mail på kenneth.bremer@me.com
det er et system som køre upåklageligt til iphone og tager 15 min at tilslutte systemet, det henter også data ud fra den dag anlægget blev sat i drift. ønsker du data på forbrug som forsvinder når man får skiftet måler ud til en dobbelt måler så kan jeg også klare en løsning som køre over iphone med samme bruger flade. |
|||
21-11-2012, 10:07
Besked: #6
|
|||
|
|||
Du kan bruge bl.a. CLX Portal eller PV-Log.com til at uploade data til via "data warehouse" funktionen i din inverter. Nu går jeg ud fra DLX inverteren har sådan en "data warehouse" funktion, jeg har nemlig selv en TLX så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men kig i manualen, det vil nok stå under "Setup - Kommunikation".
Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
21-11-2012, 19:31
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej Lars
Undskyld mit nok dumme spørgsmål, men jeg har tabt tråden. Du skriver: Det kan du sagtens, hvis du har en FTP server du kan hente det ned til :-) vha. data warehouse funktionen. Hvad betyder det helt præcist?? - Hvilke FTP servere har den Data warehouse funktion til at modtage og bruge disse data? Jeg er helt på det rene med funktionen og opsætningen fra inverter med upload til data warehouse. Kan jeg selv oprette en hjemmeside og modtage disse data - i givet fald hvordan modages de og hvordan skal hjemmeside sættes op. Sagt på en anden måde, hvad er nemmest for at kunne tilgå data eksternt - altså udfra når jeg ikke kan bruge mit intranet. mv Helle |
|||
21-11-2012, 20:10
Besked: #8
|
|||
|
|||
(21-11-2012 19:31)Helle Skrev: Hej Lars Der er ingen spørgsmål der er dumme (har jeg hørt) Men jeg er ikke den rette at spørge, jeg ved ikke nok om det til at kunne svare. Skal have fat i min edb-chef (læs søn). Men jeg har en NAS til at stå, tror nok det skal køre over den. Det var Johannes der startede det med FTP server m.v. så det er nok ham der skal svare mvh |
|||
22-11-2012, 09:45
Besked: #9
|
|||
|
|||
(21-11-2012 19:31)Helle Skrev: Hej Lars "Data warehouse" funktionen ligger i inverteren, og er sådan set bare et smart navn for "FTP upload", så faktisk alle FTP servere vil du kunne uploade til, medmindre der et eller andet specielt der gør sig gældende, men det har jeg nu aldrig oplevet. Det nemmeste - og billigste - for dig, er at oprette dig på http://www.pv-log.com (der er både tysk og engelsk version af siden), så får du FTP info som du bare skal indsætte i din inverter og så begynder den at uploade. Bemærk, den uploader kun hvis den har 10 minutters produktionsdata, så hvis du gør det om aftenen kan det godt være du tror det ikke virker - men det er formentlig bare fordi den ikke har noget at uploade (men i teorien burde det jo virke første gang, i det den jo ikke tidligere har uploadet til FTP, men jeg ved ikke om inverteren først begynder sine "10 minutters produktionsdata" EFTER man har indtastet FTP info). Oplysningerne på pv-log.com er dog ikke live. Standardindstillingen/anbefalingen er at inverteren uploader hver time, og derefter går der 30-45 minutter før de data er opdateret på pv-log. Hvis du vil have live, så skal du sætte din router op til at videresende en valgfri TCP port til din inverters IP adresse, så du kan tilgå dens web interface ude fra. Du kan også bruge CLX Portal i stedet for pv-log.com, men den er heller ikke live. Den har nogle flere avancerede funktioner, men jeg synes ikke den er nær så brugervenlig som pv-log. Begge er gratis. (Alt ovenover er forudsat at Data Warehouse funktionen eksisterer i din inverter, det gør den hvertfald i TLX versionen, CLX og DLX kender jeg ikke). Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|