SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Skal jeg droppe det eller ej ?
22-11-2012, 17:09
Besked: #1
Grandis Offline

Skal jeg droppe det eller ej ?
Hej,
Jeg har primo oktober bestilt nyt anlæg på bindende kontrakt og søgt kommune og Dong om tilladelse samtidig. Så alt burde være ok til at jeg kan komme med på gammel ordning.

Da jeg kender solcelle sælgeren, har jeg muligheden for at komme ud af det uden udgifter. Der er tale om et 5,7kw fra CanadienSolar samt en reduceret 8kw til 6kw Refusol inverter. Pris Kr. 78.500 excl. montering.

Nå, det var egentlig ligegyldigt. Mit spørgsmål er helt enkelt. Ville i stadig gøre det, nu hvor vilkårene er ændret eller skal jeg droppe handelen ?
Find
Citér
22-11-2012, 17:31
Besked: #2
Heine Offline

RE: Skal jeg droppe det eller ej ?
(22-11-2012 17:09)Grandis Skrev:  Hej,
Jeg har primo oktober bestilt nyt anlæg på bindende kontrakt og søgt kommune og Dong om tilladelse samtidig. Så alt burde være ok til at jeg kan komme med på gammel ordning.

Da jeg kender solcelle sælgeren, har jeg muligheden for at komme ud af det uden udgifter. Der er tale om et 5,7kw fra CanadienSolar samt en reduceret 8kw til 6kw Refusol inverter. Pris Kr. 78.500 excl. montering.

Nå, det var egentlig ligegyldigt. Mit spørgsmål er helt enkelt. Ville i stadig gøre det, nu hvor vilkårene er ændret eller skal jeg droppe handelen ?

Efter som du kan komme med på (næsten) den gamle ordning, så ville jeg hoppe med på vognen.

Inverter: Danfoss TLX 8 PRO+ låst til 6kw
Paneler: 32 stk ZN Shine ZX5M 255 W black
Produktion: Jepsen
Find
Citér
22-11-2012, 18:16
Besked: #3
Nissen Offline

Jeg ville også blive på vognen.
ps. nogen god ven kan sælger da ikke være til den pris!

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
22-11-2012, 19:31
Besked: #4
Blik og Lavenergi Offline

(22-11-2012 18:16)Nissen Skrev:  Jeg ville også blive på vognen.
ps. nogen god ven kan sælger da ikke være til den pris!

helt ærlig hvad biller du dig ind du kender da intet til anlægget
husk der er mange priser og kvaliteter

gudskelov er det ikke alle der fare til tyskland

Mvh Rolan
WWW Find
Citér
22-11-2012, 19:35
Besked: #5
Blik og Lavenergi Offline

(22-11-2012 17:09)Grandis Skrev:  Hej,

jeg vil ikke gøre mig til dommer over dit anlæg

jeg vil kun sige at de næste par uger måneder vil der være
rigtig mange der fortryder at de ikke købte da de kunne

jeg har haft rigtig mange som direkte er blevet nervøs over regeringen
og ikke viste hvad de skulle gøre og har valgt at droppe det

men godt nok også nogle der har haft travlt
glæd dig over at du er med og kan spare mange penge

Mvh Rolan Pless

Blik og Lavenergi
WWW Find
Citér
22-11-2012, 19:48
Besked: #6
P.Jensen Offline

Hvis jeg stod med det valg ville jeg hoppe med på vognen.
Anlæget er vel tjent hjem på 10 år og så giver det overskud fra år 10-20. Der efter kan anlæget give lidt indtil det er udtjent.

Husk nu at udnytte håndværker fradraget som stopper til nytår.
Find
Citér
22-11-2012, 20:25
Besked: #7
Grandis Offline

Tak for jeres svar. De ryger med i overvejelserne.
Find
Citér
22-11-2012, 21:07
Besked: #8
crj100 Offline

(22-11-2012 19:48)P.Jensen Skrev:  Husk nu at udnytte håndværker fradraget som stopper til nytår.

Hvis der skal afskrives, kan dette ikke svare sig! 33% kontra topskat giver en ikke uvæsentlig forskel.

Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp)
Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190°

Månedsproduktion Edelsvej

[Billede: 975078761.gif]
Find
Citér
22-11-2012, 22:06
Besked: #9
Grandis Offline

I mine overvejelser ligger også at vores tag skal skiftes om 5-8 år. Det koster sikkert også lidt at hive det ned og op igen. Taget vender mod syd og hælder 20 grader. Tør man tro på at der ikke bliver lavet om på reglerne på senere tidspunkt, eller at elselskaberne ikke bliver lidt for dygtige med stigende priser for at håndtere strømmen. Så vidt jeg husker står der at de må tage et rimeligt beløb, men hvad er det på sigt. Vi kan jo se hvad bankerne mener at et rimeligt beløb i bidrag satserne.
What to do, what to do :-)
Find
Citér
22-11-2012, 22:30
Besked: #10
klr Offline

(22-11-2012 22:06)Grandis Skrev:  I mine overvejelser ligger også at vores tag skal skiftes om 5-8 år. Det koster sikkert også lidt at hive det ned og op igen.

Det er slet ikke så billigt. Med mindre du klarer det selv. Du skal regne med en ikke lille udgift til at tage det ned - og så er det vel stort set samme udgift som nu ved at få det op igen.

Hvis det var mig ville jeg klart undersøge om du kan afskrive eller evt. blot udgiftsføre det i forhold til Skat (vel at mærke hvis du bruger afskrivninger/regnskabsmetoden). Det ville jo hjælpe noget på det.

Det andet du skriver om, må vi andre jo også leve med - og har måttet hele tiden. Om du så mener usikkerheden er større på baggrund af den sidste tids politiske begivenheder, er så din vurdering - og den er lige så god som alle andres.

Egentlig tror jeg ikke, der er ret mange solcelleejere der er kendt som en "forsigtigper". Ikke at der er noget galt i at være forsigtig.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering