Erfaring med Sunpower E20/327 installation
|
22-11-2012, 20:02
Besked: #1
|
|||
|
|||
Erfaring med Sunpower E20/327 installation
[font=Arial][size=medium]
Hej alle derude, som har erfaring med solpaneler. Jeg er igang med at montere, installere 20 stk. Sunpower E20/327 solpaneler i 2 rækker øverst på mit gamle eternit (B5) tag. Taghælding 40 grader. Taget vender ret syd, men der er vinkelbygning vestfor, som skygger for nogle af panelerne sent på dagen. Idag klokken 3 for de to nederste paneler i nederste række. Jeg tror ikke det er et problem om sommeren, da solen står meget højere på himlen. Jeg vil placere de mindst effektive paneler ifølge "flashtesten", hvor skyggen kan falde og iøvrigt i nederste række. Inverteren er Danfoss TLX 6k pro. Jeg forestiller mig at hver række paneler føres til hver sin MPP på inverteren. Andre forslag? Inverteren forbindes til forsyningsnettet over PFI type b relæ. Jeg vil gerne forsøge at måle og overvåge panel temperaturen og derfor montere en PT1000 føler på panelrammen midt systemet. Andre forslag? Lufttemperaturen måles også med PT1000. Jeg vil gerne måle indstrålingen og placerer et pyranometer (Kipp & Zonen SPLite2) parallelt med panelerne midt på øverste række. Andre forslag? Jeg vil højest sandsynlig vende tilbage, når jeg skal sætte inverteren op, men alle tips er velkomne. Den forbindes med netkabel til en trådløs router. Som sagt alle erfaringer og tips modtages med glæde. Med venlig hilsen Knud Kaa |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|