Jord eller ikke Jord på taget
|
26-11-2012, 22:14
Besked: #1
|
|||
|
|||
Jord eller ikke Jord på taget
Hej,
Jeg så en af de andre tråde om det, og der var blandet mening om det ![]() Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, gider det egentlig ikke hvis jeg kan slippe. Jeg får en inverter med transformer i, så kan ikke helt følge det skulle være nødvendigt? Jeg sammenligner lidt med ex.vis en usb lader der også er isoleret, der er der heller ikke jord på usb'ens skærm? (Alt sammen 230VAC mains) Kasper |
|||
26-11-2012, 22:25
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Jord eller ikke Jord på taget
Jeg snakkede også lidt med elektrikeren om det, og ifølge ham var det mest normalt ikke at gøre det - i Danmark hvertfald. Han påstod at hvis man jorder anlægget på taget, så har man egentlig en lynafleder og så er der større chance for nedslag.
Men inderst inde krydser jeg bare fingre for det altid er naboen det går ud over, og ikke en selv ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
26-11-2012, 22:37
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Jord eller ikke Jord på taget
(26-11-2012 22:14)rapzak Skrev: Hej, Tror nu nok at når Odin og Thor svinger den store stav og sender energien ned i dit anlæg så bliver din transformer sendt i kredsløb om jorden ![]() NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|