SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Jord eller ikke Jord på taget
26-11-2012, 22:14
Besked: #1
rapzak Offline

Jord eller ikke Jord på taget
Hej,

Jeg så en af de andre tråde om det, og der var blandet mening om det Sad

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, gider det egentlig ikke hvis jeg kan slippe.
Jeg får en inverter med transformer i, så kan ikke helt følge det skulle være nødvendigt?
Jeg sammenligner lidt med ex.vis en usb lader der også er isoleret, der er der heller ikke jord på usb'ens skærm?
(Alt sammen 230VAC mains)
Kasper
Find
Citér
26-11-2012, 22:25
Besked: #2
Horsens Offline

RE: Jord eller ikke Jord på taget
Jeg snakkede også lidt med elektrikeren om det, og ifølge ham var det mest normalt ikke at gøre det - i Danmark hvertfald. Han påstod at hvis man jorder anlægget på taget, så har man egentlig en lynafleder og så er der større chance for nedslag.

Men inderst inde krydser jeg bare fingre for det altid er naboen det går ud over, og ikke en selv Big Grin

Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W
[Billede: 412563503.gif]
Find
Citér
26-11-2012, 22:37
Besked: #3
Nissen Offline

RE: Jord eller ikke Jord på taget
(26-11-2012 22:14)rapzak Skrev:  Hej,

Jeg så en af de andre tråde om det, og der var blandet mening om det Sad

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, gider det egentlig ikke hvis jeg kan slippe.
Jeg får en inverter med transformer i, så kan ikke helt følge det skulle være nødvendigt?
Jeg sammenligner lidt med ex.vis en usb lader der også er isoleret, der er der heller ikke jord på usb'ens skærm?
(Alt sammen 230VAC mains)
Kasper

Tror nu nok at når Odin og Thor svinger den store stav og sender energien ned i dit anlæg så bliver din transformer sendt i kredsløb om jorden Big Grin der sker helt sikkert en nedesmeltning i den og tror ikke den hindrer lysbuen at gå videre. Har oplevet lyn i et EL hegn på marken der gik baglæns gennem lysnet i hele huset og tog sågar telefoner og kabler til disse.

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering