SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Køb af egne serviceydelser
29-11-2012, 13:06
Besked: #1
Powerdude Offline

Køb af egne serviceydelser
Hej

Nu hvor året er ved at være slut skal jeg snart til at beslutte mig om hvilken ordning jeg skal have mit 6kW solcelleanlæg på. Sagen er den at jeg selv har sat det op. Jeg er momsregistreret pga. af et deltids firma jeg har.

Spørgsmålet er nu om det er lovligt at mit firma sælger ydelsen for opsætningen af solcellerne til mig selv, hvorefter jeg så trækker håndværkerfradrag på ydelsen fra i skat. Skal naturligvis betale moms af arbejdet hvis jeg gør det den vej rundt.

Har ikke regnet i detaljer på om det kan betale sig, da jeg ikke ved om det er lovligt at gøre det.

Nogen der ved om man kan gøre dette ?
Find
Citér
29-11-2012, 13:24
Besked: #2
Ejvind Offline

RE: Køb af egne serviceydelser
det er fuldt lovligt - du skal bare betale skat af indtægten for at sætte op og så er du sådan set lige vidt!

Ejvind Henriksen er indehaver af nkelt ApS, der rådgiver private solcelleejere omkring valg af skattemodel og udarbejdelse af selvangivelser m.v. http://www.nkelt.dk
WWW Find
Citér
03-12-2012, 03:19
Besked: #3
henrikkrebs Offline

RE: Køb af egne serviceydelser
Først skal du lige bemærke at private solcelleanlæg ikke er en momsaktivitet medmindre du sælger produktionen til fx din egen erhvervsvirksomhed, og mon der ikke så er problemer med nettoordningen?

Dernæst: uanset om din virksomhed køber monteringen i fremmed virksomhed eller af din privatøknomi, så er der ikke håndværkerfradrag når beskatningen sker efter de regler der gælder for virksomheder.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering