solcelle error 400
|
02-12-2012, 12:23
Besked: #1
|
|||
|
|||
solcelle error 400
Hej derude. Får følgende besked fra min kostal inverter: malfunction 400 insulation error? nogle der ved hvad dette betyder?
|
|||
02-12-2012, 12:36
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: solcelle error 400
Hej
Her er en oversættelse , fra manuallen . Kontrollér systemet på modulet side for beskadiget isolering, falsk stikforbindelser, fugt og skader i modulet isolering Kontroller isolationsmodstanden (1kOhm / V, min 500 kOhm) VH Hans 40 stk. monocrystalline Alex Solar 190 Inverter Fronius IG/Plus 60 Solar-log |
|||
04-12-2012, 16:22
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tak for svaret... lige en opfølgning herfra: det var inverteren der ifølge elektrikeren er galt med, så nu skal der en ny til... godt anlægget kun er 2 måneder gl så der er garanti
![]() |
|||
12-12-2012, 15:43
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej,
Ved du hvordan man fandt ud af at det var inverteren som fejlede. Jeg har lige installeret mine solpaneler og jeg får samme fejl på begge strenge. jeg anser det for lettere usandsynligt at begge strenge fejler. mvh Michael |
|||
04-02-2013, 22:20
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg har haft samme fejl lige siden jeg fik mit anlæg installeret 28-11-2012 (PIKO 5,5) og det er stadig ikke fikset.
Energimidt som jeg uheldigvis købte ved kommer med den ene historie efter den anden når man ringer til dem. Jeg har i 2 uger i træk ringet til dem hver dag, og hver gang får jeg af vide at de vil ringe tilbage, hvilket jo selvfølge ikke sker. Jeg har nægtet at betale de sidste 80.000 kr før anlæg virker, hvilke de sjovt bekræftede på mail. Men her efter 2 måneder virker det stadig ikke. Sidste historie gik på at de ikke kunne skaffe nye inverter og at de ville komme midt februar. Så lige nu overvejer jeg mulighederne for at føre en sag mod dem. ![]() http://sol.ynwa.dk/ |
|||
05-02-2013, 14:34
(Denne besked var sidst ændret: 05-02-2013 af 14:42 Kappelgaarden.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hej Ynwa
Jeg kan godt genkende dit billede. Høj spænding og den første streng fører en minimal strøm. Billedet er det samme hvis du bytter om på de to strenge. Har du prøvet at varme inverteren op med en varmeblæser ? tager ca 5 - 10 minutter, så starter den i MPP Feed-in mode. Tag sagen i dine egne hænder og ring direkte til Kostal i Tyskland. Tag og læs min tråd først og sammenlign beskrivelsen med dine egne observationer. Jeg kom i mål 3 uger efter mit opkald til Kostal med en ombyttet inverter som blev leveret på min addresse og[/quote]fungerer som den skal. Kostal sørger for at den defekte bliver afhentet, alt for Kostals regning. Du skal bare ringe til dem og aftale hvornår den defekte kan afhentes (skal ske inden 10 dage efter du har modtaget ombytteren. Alt efter hvor fingersnild du er, så kan du selv montere den eller bede Energimidt komme ud og gøre det - hvis du gider at have noget med dem at gøre mere ![]() Men kan se Energimidt har lovet de kommer midt i februar, så du kan nok ikke overhale det, hvis de overholder deres termin. Mht at føre sag, så bliver det et beløb på knap max kr 1000,- i tabt indtjening/produktion, du skal kontakte din advokat for. Han tager vist omkring 1500 - 2000 i timen. http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=2163 Mvh Kostal PIKO 5,5, 25 * ProgenySolar 240 W, Polykrystal Suntrol kappelgaarden |
|||
02-03-2016, 23:05
Besked: #7
|
|||
|
|||
En lidt ældre tråd, men jeg har vist den samme fejl, så jg prøver lige at fortsætte her:
Kostal 5.5. Melder fejl når det har været vådt vejr. Installeret dec. 2012 - firmaet er sfl. gået hinsides og garantien er velsagtens udløbet ...... eller er den? Jeg havde egentligt på fornemmelsen det drejede sig om et stik på taget som blev fugtigt, men kan forstå det kan være inverteren. Forstår ikke helt hvordan jeg evt. fejlfinder - en der kan hjælpe med beskrivelse? Med venlig hilsen Carl-Erik Ravn Kostal PIKO 5,5 |
|||
03-03-2016, 16:48
Besked: #8
|
|||
|
|||
Den står på invertrens display - stod der igen i morges med lys i to dioder - den til venstre (!) og den midterste (o). Men fejlen forsvandt i løbet af formiddagen!
Med venlig hilsen Carl-Erik Ravn Kostal PIKO 5,5 |
|||
03-03-2016, 17:10
(Denne besked var sidst ændret: 03-03-2016 af 17:10 cer.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
Tak for henvisningen.
Jeg har ikke så meget lyst til at stå med en varmeblæser, men måske prøver jeg alligevel en dag ved lejlighed. Min inverter hænger udendørs mod NØ under et stort udhæng, så den er beskyttet mod vand fra oven. Men kondens kan jo sagtens være problemet. Desværre er min inverter jo nok lidt gammel i forhold til garanti - også selvom Kostal er flink. Men jeg prøver s.. nok lige at skrive til dem med inverterens serienummer, så ser vi ..... Med venlig hilsen Carl-Erik Ravn Kostal PIKO 5,5 |
|||
03-03-2016, 19:37
Besked: #10
|
|||
|
|||
Er serienummer på de "dårlige" invertere til at finde?
Med venlig hilsen Carl-Erik Ravn Kostal PIKO 5,5 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|