SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
De nye gribbe
03-12-2012, 19:36
Besked: #1
Johnny H Offline

De nye gribbe
http://epn.dk/privat/bolig/article4932317.ece

Bemærk hvem som ejer EGJ fjernvarme....
Find
Citér
03-12-2012, 21:48
Besked: #2
Aksel-Ilse Offline

RE: De nye gribbe
Så er det endnu mere dejligt, at vi laver så meget solstrøm for meget, at vi kan lade varmeblæseren køre og spare på fjernvarmen.

Men den ekstra udgift kommer sgu nok bare på som en ekstra afgift eller abonnement el.lign.

Ilse

14 stk. Canadian Solar 215 paneler
1 stk. SMA inverter 1200
1 stk. SMA inverter 2100 TL
Monteret på betontegl 25 graders hældning
Retning syd-sydøst
Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-)
Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-)
Find
Citér
03-12-2012, 22:48
Besked: #3
Johnny H Offline

(03-12-2012 21:48)Aksel-Ilse Skrev:  Så er det endnu mere dejligt, at vi laver så meget solstrøm for meget, at vi kan lade varmeblæseren køre og spare på fjernvarmen.

Men den ekstra udgift kommer sgu nok bare på som en ekstra afgift eller abonnement el.lign.

Ilse

Som jeg forstod på min chef, hvis firma er i Herning, er det den faste (kvadratmeter) udgift som stiger ca. 200kr/md for et parcelhus.

"vi" har over 800m2. firmaet
Find
Citér
04-12-2012, 18:42
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

Jeg fristes næsten til at sige heldigvis.
For hvem og hvorfor skulle "regningen" sendes til andre end fjernvarmens kunder som i 99% af tilfældene også er ejerne. Det ville da være fuldstændig forykt hvis "aben" kunne sendes videre til andre "tilfældige" i kommunen/forsyningsområdet, f.eks. Naturgas/oliefyrs kunder.
Jeg syntes det er slemt nok med alle de fjernvarmeforsyninger der bliver "forfordelt" med vores affald eller "overskudsvarme" fra kraftværkerne. Jeg på sydfyn kan f.eks. ikke få glæde af fjernvarmen fra Fynsværket i Odense.
Find
Citér
04-12-2012, 21:10
Besked: #5
Johnny H Offline

(04-12-2012 18:42)Lars-Jacobsen Skrev:  Jeg fristes næsten til at sige heldigvis.
For hvem og hvorfor skulle "regningen" sendes til andre end fjernvarmens kunder som i 99% af tilfældene også er ejerne. Det ville da være fuldstændig forykt hvis "aben" kunne sendes videre til andre "tilfældige" i kommunen/forsyningsområdet, f.eks. Naturgas/oliefyrs kunder.
Jeg syntes det er slemt nok med alle de fjernvarmeforsyninger der bliver "forfordelt" med vores affald eller "overskudsvarme" fra kraftværkerne. Jeg på sydfyn kan f.eks. ikke få glæde af fjernvarmen fra Fynsværket i Odense.

Der burde slet ikke være nogen "regning" Det fjernvarmeværk er købt og betalt een gang af kunderne. Men kommunen sælger værket til et privat firma som sælfølgelig er interesseret i at tjene penge...

Citat - Afgørelsen er et opgør med princippet om, at selskaberne ikke må tjene penge på fjernvarme. Tidligere har man kun måttet sætte sine tariffer efter, hvilken omkostning man har, siger Holger Blok, administrerende direktør i Energimidt, som ejer EGJ Varme.

- Det er jo grotesk, hvis man sammenligner med resten af forretningsverdenen, tilføjer han.
Citat slut.

Jeg syntes det er uhørt at "det offentlige/staten" sælger ud af nødvendige ting, da det oftest ikke gavner forbrugerne, eksempelvis er vores el da ikke blevet billigere efter liberaliseringen.

Vand og varmeforsyning, kloakering/renovation, telefoni/kommunikation, politi,/retsvæsen mv. skal ikke ud i private firmaer, efter min mening.
Find
Citér
05-12-2012, 10:36
Besked: #6
Srh Offline

Jeg ved godt det er en lille smule "off topic", men findes der overhoved ingen mulighed for at fravælge fjernvarme når først man har fået det ind? Jeg kommer fra et område hvor VERDO regerer og de har haft forbandet travl med at købe nye biler, stadion reklamer og lign. Det er kun et spørgsmål om tid før den får hele skruen på 20% Jeg er derfor interesseret i at gør mig uafhængigt af denne endeløse skrue, jo før jo bedre.
Find
Citér
06-12-2012, 10:48
Besked: #7
Lars-Jacobsen Offline

Alt efter lokalplan og lign. servituter er det ikke sikkert du kan slippe.

Der er dog en undtagelse i BR at nybyggeri (lavenergi) kan slippe for at pålægges denne "byrde".
Find
Citér
06-12-2012, 21:01
Besked: #8
Blik og Lavenergi Offline

(06-12-2012 10:48)Lars-Jacobsen Skrev:  Alt efter lokalplan og lign. servituter er det ikke sikkert du kan slippe.

Der er dog en undtagelse i BR at nybyggeri (lavenergi) kan slippe for at pålægges denne "byrde".

Ja men man skal rive næsten hele huset ned der må kun være rå muren tilbage

MVH Rolan Pless
Blik og Lavenergi
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering