SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
se produktion på PC - Diehl 7000 R3
04-12-2012, 16:42
Besked: #1
tejekala Offline

se produktion på PC - Diehl 7000 R3
Hej!

Kan jeg tilslutte min nyanskaffede Diehl 7000 R3 til mit netværk, finde noget software og dermed følge driften af min inverter - herunder produktionsdata pr. time/dag/uge/.....

Jeg vil sætte stor pris på et positivt svar, da inverteren sidder rimeligt svært tilgængeligt.

Tak for hjælpen.

Mvh

Lars Aalbæk
Find
Citér
08-01-2013, 19:51
Besked: #2
m_bold Offline

RE: se produktion på PC - Diehl 7000 R3
Hej.

Fandt du en løsning? Jeg står nemlig med samme spørgsmål nu her efter jeg har fået den tilsluttet i dag...

Mvh Morten
Find
Citér
08-01-2013, 20:07
Besked: #3
tejekala Offline

RE: se produktion på PC - Diehl 7000 R3
Hej!

Ja - jeg har fundet en løsning. Det er ikke muligt at tilslutte Diehls invertere til et netværk uden tilkøb af en Platinum PV monitor comstick. Det er en USB-stick med et netværksstik indbygget. Jeg har undersøgt hos min nærmeste leverandør, og den koster ca. 2.000 kr.

Det viser sig dog, at Diehl faktisk anbefaler et helt andet produkt - nemlig en SolarLog. Denne fås i flere udgaver - jeg har set den mindste til ca. 4.500 kr. Unægtelig en pebret pris, men det ser smart ud. SolarLog har sågar en app til smartphones og tablets. Det virker ganske genialt. Du kan besøge http://www.home.solarlog-web.eu og se, hvad der tilsyneladende kan komme ud af denne løsning. App kan findes gratis - i hvert fald til IPhone og IPad i appstore.

Jeg har endnu ikke besluttet mig - men lige nu hælder det i retning af SolarLog.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering