SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Hvad er en fair pris pr. panel
17-04-2012, 10:19
Besked: #1
Greven Offline

Hvad er en fair pris pr. panel
Hej

Hvad er en fair pris pr. panel. jeg ved godt at der er (stor) forskel på diverse paneler, men man kan vel komme frem til en ca. pris, for de forskellige panel typer, poly - mono - cis , osv.
måske kan man komme frem til en fair pris pr. (mono/poly)watt, etc 1 watt koster xkr, derfor koster et 200 watt mono panel 200*x kr.
jeg kan se på Bilka hjemmeside at 3stk ekstra paneler koster næsten 11.000,-, det synes jeg lyder af meget - det er godt nok incl. montering - meeeeeeeennnnn.
hvad bør disse paneler koste pr. styk ?
Find
Citér
17-04-2012, 11:04
Besked: #2
ajacobs Offline

RE: Hvad er en fair pris pr. panel
11000 for 3 ekstra paneler er klart hul i hovedet, du kan finde priser rundt om på nettet, hvis du kikker på tyske priser er de lidt lavere end herhjemme, og endelig kan man bestille selv i Kina, og så er der en del at spare, men selvfølgelig også større risiko for at kvaliteten ikke er i orden.

MVH
Allan
Find
Citér
17-04-2012, 12:20 (Denne besked var sidst ændret: 17-04-2012 af 12:21 miro.)
Besked: #3
miro Offline

(17-04-2012 10:19)Greven Skrev:  Hej

Hvad er en fair pris pr. panel. jeg ved godt at der er (stor) forskel på diverse paneler, men man kan vel komme frem til en ca. pris, for de forskellige panel typer, poly - mono - cis , osv.
måske kan man komme frem til en fair pris pr. (mono/poly)watt, etc 1 watt koster xkr, derfor koster et 200 watt mono panel 200*x kr.
jeg kan se på Bilka hjemmeside at 3stk ekstra paneler koster næsten 11.000,-, det synes jeg lyder af meget - det er godt nok incl. montering - meeeeeeeennnnn.
hvad bør disse paneler koste pr. styk ?

bilka har også 1 stk til 3500,- og så er det incl montering...fair eller ej ?
vel ok når det er alm. personer som ønsker et tilkøb (hvis det symetrisk er pænerer med et lige antal paneler)
kig heller her på siden der var et excel ark med forskellige tilbud hvor watt pr. m2 var oplyst så kan du sammenligne priser
http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=134
WWW Find
Citér
17-04-2012, 12:59
Besked: #4
TBR Offline
Administrator
Afhænger af hvor mange watt et panel er på, og om det er mono eller poly
Men regn med omkring 7.5 - 10 kr pr watt.
WWW Find
Citér
18-04-2012, 15:01
Besked: #5
Manny Offline
Carsten Nørgaard Scan Comfort energy
Producenterne sætter altid prisen pr. watt, så det er den helt korrekte måde at sammenligne priser på.
Der er selvfølgelige mange faktorer der spiller ind. Mono er gerne dyere end poly, Sorte paneler koster lidt mere at fremstille og er derfor ofte en anelse dyere pr. watt. Ligeledes sættes prisen efter om panelerne har +tolerance eller ej og hvor stor denne i givet fald er. Garantiperiode og meget mere.
Et godt monopanel ligger typisk mellem 8-14 kr. pr. watt incl. moms på det danske markede

KSO-certificeret solcelleinstallatør

Vi har arbejdet med solenergi længe før gennembruddet i Danmark

http://www.scan-comfort.dk Tlf. 40 20 20 11

]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering