Martin Lidegaard, Kun varm luft i Clement
|
12-12-2012, 07:58
Besked: #1
|
|||
|
|||
Martin Lidegaard, Kun varm luft i Clement | |||
12-12-2012, 08:47
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Martin Lidegaard, Kun varm luft i Clement
Clement er simpelthen for sej. Ham er der ingen der løber om hjørner med. Mon ikke alle politikere står og ryster lidt i bukserne i kulissen inden de skal ind og konfronteres med clements lynhurtige retorik. Der skulle være flere som clement som på den måde går til biddet.
7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning |
|||
12-12-2012, 10:42
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg så godt udsendelsen i går.
Ja, Clement er særdeles skarp - vel at mærke på alle tænkelige områder og overfor alle tænkelige personer/magthavere. Han er helt unik! Alligevel synes jeg faktisk Lidegaard klarede det relativt godt. Han indrømmede jo også "visse" ting i relation til solcelle-lovgivningen. Herunder hans egen dårlige "kunstneriske udførelse". I JP i dag er der i øvrigt en omtale af et nyt energiindex, der viser, at DK har de højeste el-.priser (incl. afgifter) i verden. Og at vi kun ligger på 8. pladsen mht. "energiarkitektur". Norge ligger nr. 1. ![]() |
|||
12-12-2012, 12:08
Besked: #4
|
|||
|
|||
(12-12-2012 10:42)klr Skrev: I JP i dag er der i øvrigt en omtale af et nyt energiindex, der viser, at DK har de højeste el-.priser (incl. afgifter) i verden. Og at vi kun ligger på 8. pladsen mht. "energiarkitektur". Norge ligger nr. 1. Hvad har vi efterhåndende ikke de højeste priser i? Vi bliver som land, total overhallet indenom. |
|||
13-12-2012, 10:24
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg savnede at Clemens henviste til beregningerne fra Deloitte og KPMG som slet ikke står mål med regeringens 10 års tilbagebetalingstid...
Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
13-12-2012, 13:21
Besked: #6
|
|||
|
|||
(12-12-2012 10:42)klr Skrev: Alligevel synes jeg faktisk Lidegaard klarede det relativt godt. Clement er altid skarp og god til at lege djævlens advokat. Men problemet her er jo at Lidegaard har ret. Det var en uskøn måde han kom af med nettomålerordningen på, men det var jo nødvendigt. Men i forhold til selve klimaproblematikken, så er det altså ret ligegyldigt at tærske mere langhalm på den solcelle ordning. Der er givetvis også nogle uhensigtsmæssigheder i den nye, men hvis man virkelig mener at man interesserer sig for det her pga. klimaet og ikke pga. pengepungen, så er det altså på tide at komme videre og få løst de problemer Lidegaard beskriver. Man kan ihvertfald ikke tillade sig at have ondt i røven over at Kineserne er på vej til at udlede ligeså meget CO2/person som os, hvis man samtidig brokker sig over at man ikke kan netto-afregne efter 20 år. |
|||
13-12-2012, 13:27
Besked: #7
|
|||
|
|||
Ja han har da ret, men hvorfor ikke bare melde ærligt ud at ordningen var for blevet for dyr. Det er da en ærlig sag. Så var vi fri for at se Lidegaard sidde og vride sig i stolen, men det er nok for meget at forvente af en politiker...
7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning |
|||
13-12-2012, 14:02
Besked: #8
|
|||
|
|||
(13-12-2012 13:27)Kejser2001 Skrev: Ja han har da ret, men hvorfor ikke bare melde ærligt ud at ordningen var for blevet for dyr. Det mener jeg nu også han gjorde. Faktisk gjorde han det umidelbart efter energiforliget. Det var dårlig timing. Endnu dårligere var det, at de ultimo juni(!!) vedtog at give +15% til afskrivningsgrundlaget. Det var der ingen der havde bedt om. Og så alt det med at "det ikke bliver med tilbagevirkende kraft". Han handlede alt for sent. På bagggrund af det forløb der havde været, kom det derfor som et chok, da han virkelig "bed til bolle". Hans intention var at være åben i hele forløbet. Men han skulle nok have holdt sin kæft. Vi mangler lige (stadig ud fra egoistiske særinteresser), at han sætter el-selskaberne på plads - måske laver en ny organisatorisk infrastruktur. De skalter og valter alt for meget. Men faktisk er Lidegaard ikke politiker. Vi må vist bære over med ham (jeg er på vej til at gøre det..). Der er ingen tvivl om at han fagligt set er en meget kompetent minister. Måske det her gør, at han også bliver en god politiker. Dem har vi ikke for mange af. Altså af de gode. Han har potentialet til det, mener jeg. ![]() |
|||
13-12-2012, 14:28
Besked: #9
|
|||
|
|||
(13-12-2012 14:02)klr Skrev: Det mener jeg nu også han gjorde. Det gjorde han da også i Clement. Citér:Men faktisk er Lidegaard ikke politiker. Gudskelov for det. Dem er jeg ved at være træt af. Citér:Der er ingen tvivl om at han fagligt set er en meget kompetent minister. Det tror jeg også ... og ligeså vigtigt. Han vil faktisk det rigtige. Man har ikke fornemmelsen af at han plejer sær-interesser. Hvad der lige gik af ham ang. at foreslå praktisk taget blot at konfiskere folks overskud på solceller, så det kunne have være helt ligemeget om de havde sat dem op det ved jeg ikke... men det endte jo tåleligt og det vigtigste er trodsalt klimaet - ikke om man får pengene 2 eller 3 gange igen. |
|||
13-12-2012, 16:52
Besked: #10
|
|||
|
|||
Varm luft, ja og blaaa. blaa, det var så kedeligt at jeg faldt i søvn da jeg så indslaget!!!!! Regeringen mangler simpelthen visioner også på energi området, de vil meget lidt på alle områder og det bevirker at alt tabes på gulvet og kul og olie vinder slaget.
NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|