HELT NYE solcellepaneler og Inverter sælges billigt
|
15-12-2012, 18:13
(Denne besked var sidst ændret: 15-12-2012 af 18:16 Imran.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
HELT NYE solcellepaneler og Inverter sælges billigt
Hej alle
Jeg er fra idag blevet nødsaget til at sælge mine solcellepaneler og inverter pga. kommunen har givet mig et afslag på det købte solcelleanlæg. De er helt NYE, aldrig været tilsluttet elmåleren endnu. Jeg har derfor følgende til salg: 14 stk. solcellepaneler , 265 watt - mærke Znshine, kendt tysk mærke. 1 stk. Delta Inverter 3.6 kwh G4 ny model, på positivlisten (max 4300 watt. Priserne kan vi tale om, hvis blot du er interesseret i et seriøs køb (handel). Ring til mig på tlf. 29727827 Jeg har kvittering og datablad / beskrivelse af udstyret hvis ønskes. Jeg har også kabler og mc4 stik til salg. Rigtigt surt men sådan er det desværre når man har nogle naboer som hader solceller, og som derfra har klaget over mit køb ..... mvh Imran |
|||
15-12-2012, 20:05
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: HELT NYE solcellepaneler og Inverter sælges billigt
Og vil du købe solskin, så kan du sætte penge ind på min konto :-)
Her lugter af fup og fiduser :-) Jesper Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 37 stk 190w Canadian Solar mono paneler på 2 tagflader. (16 stk. Syd/Syd-Øst) (21 stk. Syd/Syd-Vest) Læs om anlæget her: http://www.brandbirk.dk Se produktion: http://www.pv-log.com/en/photovoltaicplant-lokesvej-3 |
|||
15-12-2012, 20:56
Besked: #3
|
|||
|
|||
Kære Jesper
Jeg forstår virkelig ikke meningen med dit "sjove" indlæg og smarte kommentar i denne sag. Der er ikke noget fup og fidus over denne annonce, det er et salg af 14 stk. solcellepaneler og 1 delta Inverter. Jeg synes selv jeg prøvede at skrive seriøs henvendelse, men det er ikke altid folk forstår det. |
|||
15-12-2012, 21:18
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej
Jeg kunne godt være intereseret til mine Forældre, mit eget er monteret men de Vil gerne have et anlæg . Det bliver så bare På den nye ordning men er prisen god kan det blive Okay. Hvor er det købt og er der kvitt fra sælger . Er det monteret nu. Mvh Brian pedersen |
|||
15-12-2012, 21:28
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej Brian
Ja der er kvittering på både panelerne og Delta inverteren. Alle paneler skulle havde været monteret på en trækonstruktion som næsten var færdig, men jeg nået aldrig at monter det hele pga mi grundejerforening havde klaget til kommunen. Dertil faldt afgørelsen på at da det er rækkehus-kvarter så bryder det ensartheden....... Men giv mig et kald så kan vi snakke videre. Mvh Imran |
|||
15-12-2012, 21:33
Besked: #6
|
|||
|
|||
Øv hvor er det surt, hvad var nyprisen...
Jeg snakker med min far imorgen formiddag Og gir dig et kald. Hvor bor du i landet Mvh Brian Pedersen |
|||
15-12-2012, 21:44
(Denne besked var sidst ændret: 15-12-2012 af 21:46 Imran.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej Brian
Ja det hele har bare været en stor stres faktor for mig, samtidig med det har kostet en del penge. Paneler og inverter tilsammen med levering transport og kabler stik tilsammen har ca kostet mig 40.000 kr. Det svarer til 3,71 kwh anlæg Jeg bor i København på Amager. Hvis det har interesse så ringer du bare. Mvh Imran |
|||
16-12-2012, 10:53
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hej jeg har et spørgsmål må du lave en over dækket teresse for så kan taget være solseller
Hilsen Kjeld Andersen http://faresbook.dk/ kjelda@stofanet.dk |
|||
16-12-2012, 11:27
(Denne besked var sidst ændret: 16-12-2012 af 11:32 Imran.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
Hej Kjeld
Tak for dit indlæg. Det var faktisk præcis den løsning jeg havde valgt med en overdækning på terassen (blot med solceller på). Tanken var at opsætte 14 paneler derpå som overdækning. Til at starte med forsøgte jeg først på husets tag, men der sagde kommunen direkte nej pga. at der i lokalplanen står at taget skal være synlig med rødbrune teglsten, og da solcellepanelerne er sorte, så var den ide skudt ned. Men anlægget købt..... Derefter undersøgte jeg byggereglement og overholdte dissse med en overdækning på terrassen. Men herefter har grundejerforening så klaget videre til kommunen, og deres svar er at det bl.a. ødelægger ensartheden i rækkehus-området. Derudover så vil den sidste række med panelerne være lidt højere end de 2,5 m som der står i byggereglement. Disse 2 ting tilsammen gør at kommunen på ingen måde vil godkende min løsning med solceller som overdækning. Det sjoveste i denne sag, er så at der er andre beboer i området som har lavet overdækninger (ulovlig ift kommunen), men dem har grundejerforening intet imod. Derudover så har andre beboer blot valgt at opsætte solcelleanlæg på deres tag, selvom det er ulovligt ifølge lokalplan. Men dem vil grundejerforening nu hjælpe så kommunen ikke tvinger dem til at pille dem ned. Min konklusion: Det er desværre rent og skær "jalousi" når få naboer (inkl. en formand fra grundejerforening) ikke kan tåle at andre at få et solcelleanlæg. Lige nu er jeg bare total stresset over denne sag som har kørt siden sommer 2012 med kommune, og derefter grundejerforening. Endelig har mit projekt kostet mig tilsammen ca. 50.000 kr men som nu er ubrugeligt for mig. Men tusind tak Kjeld fordi du prøvede at hjælpe mig med ideer. mvh Imran |
|||
16-12-2012, 12:36
Besked: #10
|
|||
|
|||
![]()
Hej Imran,
Jeg fik sgu lige kaffen galt i halsen.... vil beboerforeningen klage over din overdækning af terrassen og tillige hjælpe de naboer med solceller således dine naboer ikke skal pille deres anlæg ned?!?!?! Aaaarhh, pokker ta det da... ud fra dette kan to ting komme i spil - præcedence eller diskrimination - ens for alle! 1. Som medlem af beboerforeningen søger du selvfølgelig indsigt i netop den sag, faktisk ville jeg som medlem søge ændring i vedtægterne således "det æstetiske ensartede" argument i sådann rækkehuse kan opretholdes når "folk i rækkerne" efterhånden får råd og kommer med på bølgerne. En forening og dennes vedtægter samt ønsker om ændringer til disse står stærkere overfor f.eks. en kommune. 2. I samme kontekst som oventående, så bør netop disse ulovlig opførtr overdækkede terrasser legaliseres i vedtægterne og evt. Kollektivt ansøges hos kommunen således ingen vedtægter eller love brydes. Såfremt ovenstående ikke anses som retfærdigt /logisk/konstruktivt i bestyrelsen i beboerforeningen, da ville jeg indledningsvis politianmelde dem for personforfølgelse/diskrimination og såfremt denne bestyrelse indeholder elementer af dem med ulovlige overdækkede terrasser samt ulovligt opsat anlæg = kontakt kommunen og ned med skdtet!! Alle eller ingen! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|