SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Kostal pico 7 trådløst på eksisterende net
21-12-2012, 17:09
Besked: #1
Srh Offline

Kostal pico 7 trådløst på eksisterende net
Hej Alle og god jul iøvrigt!

Jeg er ejer af en pico 7 og en Asus wl-330n trådløs adapter. Jvf. andre tråde herinde er det lykkedes for nogle at få den lille Asus dims til at sende data trådløst på nettet, men jeg har mine kvaler med det.
Min eksisterende router har IP 192.168.2.1 og den deler adresser ud i området 192.168.2.100-150. Når jeg konfigurer dimsen på min bærbare computer som "trådløs netværksadapter" tager den selv adressen 192.168.220.1 altså langt fra det som jeg havde håbet den ville tage fra routeren. Dette selvfølgelig selvom jeg har valgt den korrekte router den skal anvende. Stikker jeg et kabel i min Kostal og forbinder til routeren virker alt som det skal. Det samme gør iøvrigt alt andet udstyr jeg har tilsluttet også. Nogle herinde har haft held til at konfigurere dimsen som "access point (AP)", men det kræver jo at kablet til dimsen er en del af det eksisterende netværk og det er jo meningen, at kabel enden skal sidde i kostal inverteren, jeg har ihvertfald ikke fået det til at virke. Derfor håber jeg der er nogle herinde som kan give mig et hint, jeg vil så nødigt til at bore flere huller i loftet.

mvh
Steen
Find
Citér
21-12-2012, 18:09
Besked: #2
Zarge Offline

RE: Kostal pico 7 trådløst på eksisterende net
Du skal ind i asusen og ændre adresse området, ellers kommer du ikke længere...
Find
Citér
21-12-2012, 20:24
Besked: #3
Srh Offline

Det har jeg prøvet, men når jeg så skifter til "trådløs netværksforbindelse", så ændrer den alligevel selv adresseområdet, til noget helt fjernt og herefter er det så ikke længere muligt. Jeg har resat og prøvet et utal af gange. Jeg er så småt ved at være bange for at jeg skal ændre min routers adresse område istedet, men så skal jeg også ændre på alt mit tilsluttede grej fordi meget af det har jeg givet fast IP-adresse. Alternativt skal jeg returnere skidtet og benytte et kabel.
Find
Citér
22-12-2012, 22:25
Besked: #4
kurt2000 Offline

(21-12-2012 20:24)Srh Skrev:  Det har jeg prøvet, men når jeg så skifter til "trådløs netværksforbindelse", så ændrer den alligevel selv adresseområdet, til noget helt fjernt og herefter er det så ikke længere muligt. Jeg har resat og prøvet et utal af gange. Jeg er så småt ved at være bange for at jeg skal ændre min routers adresse område istedet, men så skal jeg også ændre på alt mit tilsluttede grej fordi meget af det har jeg givet fast IP-adresse. Alternativt skal jeg returnere skidtet og benytte et kabel.

Du skal ikke ændre noget på dit eksisterende netværk. Det er ikke der fejlen ligger.

Har du prøvet at sætte en anden computer på asusen og tjekket at den kan komme på nettet selvom den får en ip i et andet adresse område?

Hvis den kan er det måske ikke det store problem, da den så godt kanuploade sine ddata til en portal.

23 * 230 ZX6P, Kostal Pico 5.5
BavnagerSolar
Find
Citér
23-12-2012, 14:52
Besked: #5
Srh Offline

(22-12-2012 22:25)kurt2000 Skrev:  Du skal ikke ændre noget på dit eksisterende netværk. Det er ikke der fejlen ligger.

Har du prøvet at sætte en anden computer på asusen og tjekket at den kan komme på nettet selvom den får en ip i et andet adresse område?

Hvis den kan er det måske ikke det store problem, da den så godt kanuploade sine ddata til en portal.

Hej Kurt
Ja det har jeg, på min bærbare computer tager ASUS'en også adressen 192.168.220.1, altså langt fra mit eksisterende net og min gamle router kan overhovedet ikke se ASUS'en, min bærbare pc kan godt komme på nettet og får en korrekt adresse tildelt. Når jeg så slutter ASUSen til Kostal får den for et kort øjeblik en rigtig ip, efter kort tid skifter den så til 163.234.xxx.xxx eller noget andet helt underligt. Hvis jeg nu hurtigt sætter ASUS'en tilbage til min bærbare PC, kan jeg se at den stadig er tilsluttet min egen router, den har altså ikke mistet forbindelsen. Kostalen sender i den givne situation intet, heller ikke hvis jeg giver den en fast ip-adresse.
Jeg føler jeg har prøvet alt og har nu opgivet. Jeg har istedet trukket et kabel og det virker perfekt med port forwarding osv.
Jeg vil nu returnere "lortet" og herefter forsøge at få en forklaring fra ASUS. Det forekommer mig, at når andre har fået det til at virke, at routeren skal have adressen 192.168.1.1 og intet andet.
Find
Citér
23-12-2012, 16:44
Besked: #6
mrwee Offline

Det lyder som om din eksisterende router virker fint og allerede deler DHCP adresser ud.

1) Du skal sørge for at DHCP server er slået fra i ASUS routeren.
2) Sørg for at ASUS routeren kobles på dit eksisterende LAN med ASUS routerens LAN port.
3) Sørg for at ASUS routeren har fast IP adresse på sin LAN port+har en default gateway der peger på din primære router.

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
24-12-2012, 13:52
Besked: #7
Srh Offline

(23-12-2012 16:44)mrwee Skrev:  Det lyder som om din eksisterende router virker fint og allerede deler DHCP adresser ud.

1) Du skal sørge for at DHCP server er slået fra i ASUS routeren.
2) Sørg for at ASUS routeren kobles på dit eksisterende LAN med ASUS routerens LAN port.
3) Sørg for at ASUS routeren har fast IP adresse på sin LAN port+har en default gateway der peger på din primære router.

Ja min router har virket i efterhånden mange år med alskens udstyr tilkoblet :-)

1) Det har jeg også prøvet, men alligevel når ingen ting ud fra inverteren og jeg kan ikke "pinge" inverteren.

2) Sætter jeg Lan kablet i det eksisterende netværk, så virker ASUS'en korrekt som AP (access point) men så kan jeg jo ikke benytte Inverteren. Lan kablet skal i inverteren, for at det giver mig den ønskede funktion. Hvis jeg sætter LAN kablet i det eksisterende netværk og Konfigurerer ASUS'en som "trådløs netværksforbindelse" (det er jo det jeg ønsker) , så får jeg udfald på mit eksisterende netværk og jeg er 90% sikker på at det er fordi ASUS'en tager samme ip-adresse som min router. Flytter jeg herefter ASUS'en ud til min inverter er alt ved det gamle med underligt adresseområde.

3) Jeg har gennem lang tid prøvet at få min gamle router til give fast ip-adresse til både ASUS'ens mac-adresse og til Inverterens Mac-adresse og alle kombinationer af dette, samtidigt har jeg selvfølgeligt ændret henholdsvis ASUS og inverteren til fast ip-adresse som modsvarer dem fra routeren, alligevel tager hverken ASUS eller inverter de tildelte adresser, ASUS'en vælger hver gang 192.168.220.1. Laver jeg herefter en fast forbindelse med kabel direkte til mit netværk, så virker alting perfekt med rigtige adresser,portforwarding osv. Eneste måde at få ASUS til at tage rigtig adresse på er ved at sætte LAN kablet på det eksisterende netværk og så er hele ideen jo væk :-(
Jeg har som sagt nu trukket en permanent kabelforbindelse og har ikke haft nogle problemer siden. Jeg må tro på det når andre her inde skriver de har fået det til at virke. Derfor har jeg en stærk mistanke om at ASUS'en kun virker sammen med de typiske router-adresser (192.168.1.1).

Tak for hjælen alle sammen og god jul. Solen skinner jo lige nu :-)
Find
Citér
24-12-2012, 14:13
Besked: #8
Zarge Offline

fornuftigt at løse det med et kabel... De gamle har haft MANGE udfald på deres logger (selvom alt virkede normalt og der var kontakt til alle enheder etc... Men siden jeg fik taget mig sammen til at trække et kabel har der ingen udfald været...
Så selvom bridge og inverter kunne både pingen og logges ind i uden problemer, så virkede det altså stadig ikke ordenligt, der kom kun data igennem periodisk...
Så trådløst er da fint, men kun til tablets etc ELLER hvis kabel er TOTALT urealistisk...
Efter min mening... ;-)
Find
Citér
24-12-2012, 15:18
Besked: #9
mrwee Offline

Så let giver vi ikke op :-)

Som jeg læser det i manualen skal du køre i "Ethernet adapter-mode" og ikke i AP mode. Check stadigvæk at DHCP er disablet og at du har en fast IP adresse på ASUS LAN porten.
Du skal IKKE få din nuværende router til at allokere en DHCP adresse, men giv ASUS en adresse udenfor dit DHCP range.

Sidste firmware til ASUS er iøvrigt 1.0.2.1, hvis du ikke har checket det.

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
24-12-2012, 17:01
Besked: #10
Lars-Jacobsen Offline

Jeg har også anbefalet Asus'n til en fjernt placeret IHC controller efter at have læst om den herinde. (samme problemstilling bare andet hardware istedet for inverteren)
Han har svaret den blev koblet på, og vupti så spillede det bare. Tror også du anvender den i forkert mode.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering