Uploader solar log 200 kun når inverteren er aktiv?
|
21-12-2012, 21:04
Besked: #1
|
|||
|
|||
Uploader solar log 200 kun når inverteren er aktiv?
Mit nye solcelleanlæg er lige blevet sluttet til i dag. Jeg har opsat min solar log med den configuration fil jeg fik tilsendt fra hjemmesiden. Jeg nåede lige at se data i solarloggen inden jeg opdaterede den til nyeste firmware. Derefter kunne jeg så ikke se de tidligere data da de gik tabt under opdatering.
Solen stoppede så med at skinne. Solar logged har kun uploadet til nettet Den ene gang jeg satte den til det som test. Det gik fint, men den er sat til hvert 30 minut. Solen er så gået ned i mellem tiden. Mit spørgsmål er så om solar loggen kun oplader til nettet når der er aktivitet i inverteren(når den er online) ? Giver det mening? Inverter: Fronius IG+ 60 V2. Panel: AVANCIS Powermax Strong (7.020 Wp). Tag: 5.8 grader mod NØ. ![]() Læs min blog om anlægget. |
|||
21-12-2012, 21:08
(Denne besked var sidst ændret: 21-12-2012 af 21:09 klr.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Uploader solar log 200 kun når inverteren er aktiv?
Som jeg husker det, er det sådan.
Den har kun forbindelse til inverteren, når denne er aktiv. (Begge grønne lamper skal lyse på Solarloggen - ellers sker der ingenting). ![]() |
|||
21-12-2012, 21:12
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ok. Glæder mig til at se imorgen når /hvis der produceres lidt om jeg kan fælge det online :-) spændende
Inverter: Fronius IG+ 60 V2. Panel: AVANCIS Powermax Strong (7.020 Wp). Tag: 5.8 grader mod NØ. ![]() Læs min blog om anlægget. |
|||
15-01-2013, 20:04
Besked: #4
|
|||
|
|||
En opfølgning.
Problemet var firmwaren. Jeg prøvede stort set alt, men intet fungererede. Prøvede de 2 seneste versioner, men samme problem. Derefter downgradede jeg til den version der var på den fra starten, og så virker det hele igen... Nu gider jeg i hvert fald ikke opdatere mere, når alt virker :-) Why fix it if i ain't broken... Inverter: Fronius IG+ 60 V2. Panel: AVANCIS Powermax Strong (7.020 Wp). Tag: 5.8 grader mod NØ. ![]() Læs min blog om anlægget. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|