SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Klargøring til kabler inden montage af paneler
24-12-2012, 11:20 (Denne besked var sidst ændret: 24-12-2012 af 11:22 Niels als.)
Besked: #1
Niels als Offline

Klargøring til kabler inden montage af paneler
Til dem der venter på montering af solcelle anlæg, kan jeg forslå hvis, montagen bliver fortaget af et firma, at for at få kabler, fra paneler til inverter trukket på mest holbar, og pæne måde. at du selv klargøre ved at monterer et min 36 mm tomrør, fra hvor du gerne, vil have kabler fra paneler ind, og til inverter. husk kun blød bøjninger, træk og en søgefjer igenmen, hvis den kan komme igenmen kan kabler også, og arbejdet for montør er ned på et minimum. og man får det som man gerne vil have det. Vores inverter er placeret i baggang under fladt tag. (se billede. )

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

5,85 kWp, bestående af 30 stk. 195 Wp Jinko solar paneler samt 1 stk.kosta 5,5. 23 gr taghældning, 125 g SØ
Anlægget blev taget i brug den 11.dec. 2012 Syd Danmark, Øen Als

http://www.suntrol-portal.com/en/page/niels-als/day
Find
Citér
24-12-2012, 12:04
Besked: #2
Zarge Offline

RE: Klargøring til kabler inden montage af paneler
Er en knald go ide...
Der er desværre mange der forventer at vi har tid til at skille huset totalt ad for at lave ledningsførelsen så pæn som muligt...
Vi gør naturligvis så godt vi kan, men i nogen huse skal der nærmest bruges flere dage hvis det skal blive rigtigt godt, og lad os være ærlige... Det har vi hverken tid eller råd til, da det jo oftest er på fast pris, og mange i køen...
Jeg forstår godt folk der stiller sig på bagbenene og siger "Jeg har sgu betalt for det, så jeg nægter at røre en finger!" Fair nok, men så må du også acceptere at der er grænser for hvordan det bliver lavet... Natruligvis skal det laves ordenligt, men det kan jo også gøres på mange måder... ;-)
Find
Citér
25-12-2012, 11:42
Besked: #3
briped Offline

Rigtig go ide -!
Jeg havde heldigvis fri da jeg fik monteret panelerne og jeg nåede lige
At hente sort bassinslange til kablerne så
De ligger lidt beskyttet.
Mvh
B Pedersen
Find
Citér
29-12-2012, 19:09
Besked: #4
stenbjerg Offline

Jeg skal til at gøre klar til montering af et 5kw anlæg efter nytår. Der skal trækkes kabler fra paneler til inveter og de skal igennem loftet. Hvor stor en diameter skal jeg beregne til at alle kabler kan gennemføres til inverter. Der bliver ialt 3 strenge til anlægget .
Find
Citér
29-12-2012, 19:57
Besked: #5
briped Offline

Hej
Jeg købte noget 2,5 cm basinslange , det er meget
Modstandsdygtigt for vind og vejr.
Så ligger kablerne godt . Der kan sagtens være 3 kabler.
Det koster 13-15 kr pr meter.
Mvh
B Pedersen
Find
Citér
29-12-2012, 21:17
Besked: #6
Niels als Offline

Hver streng skal have 2 kabler på 6 mm, så 3 strenge skal have 36 mm, men der skal også være lidt ekstra luft, så jeg vil mene minimum et tomrør/slange på 40-44 mm indvendig mål, netværks kable trak jeg ved siden af. Spørg evt der hvor du køber tomrøret hvis du køber det hos en elektriker.

5,85 kWp, bestående af 30 stk. 195 Wp Jinko solar paneler samt 1 stk.kosta 5,5. 23 gr taghældning, 125 g SØ
Anlægget blev taget i brug den 11.dec. 2012 Syd Danmark, Øen Als

http://www.suntrol-portal.com/en/page/niels-als/day
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering