Sammenligning pv-log
|
27-12-2012, 07:31
Besked: #1
|
|||
|
|||
Sammenligning pv-log
Hej,
Jeg sammenligner dagligt mit anlæg med andre i Århus amt på pv-log. Der er 38 anlæg i amtet der har indberetettet i december. Selvom jeg først blev koblet til 5 december over middag, så er jeg allerede kravlet op som nummer 15. Og generelt klarer jeg mig godt. Og mine østvendte paneler har produceret 9,667 kWh mod 24,724 kWh fra de sydvestvendte. Da halvdelen af mine paneler producerer så lidt, så undrer det mig at jeg ligger så godt. Er det fordi folk har tastet forkert ? Paneler der er dårlige i vinterlys? Eller er der bare mange dårlige anlæg ? Har også set på 8 anlæg fra området på suntrol, de performer heller ikke bedre. Jeg forventede de østvendte ville trække mig ned. Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
27-12-2012, 13:53
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Sammenligning pv-log
Det kan være nogle af de anlæg du sammenligner dig med, ikke har kørt hele december - måske har de kun en uges data?
Men det kan også være der er tekniske problemer med upload af data, så de måske er gået i stykker for et par uger siden og derfor ikke er opdaterede. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
28-12-2012, 00:21
Besked: #3
|
|||
|
|||
Dit anlæg ser ud til at klare sig godt men du har kun kørt godt 3 uger og der kan være store forskelle i soltimer/udbytte selv inden for samme amt.
Du skal nok have lidt længere tid for at have et realistisk sammenligningsgrundlag. 32 x Axitec - AXIpremium AC-260M/156-60S - SMA STP8000TL ![]() |
|||
28-12-2012, 08:23
Besked: #4
|
|||
|
|||
Det det undrede mig var, at min østvendte side kun skulle ptoducere 50% af sydsiden i december. Så mit anlæg dermed kun skulle give 75% af et sydvendt.
Men i går hvor der kom sol faldt det ned i rækken som det burde. Så det er bare i svagt lys / indirekte lys det performer bedre Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|