Aktivsol i Middelfart er gået konkurs
|
11-01-2013, 19:38
Besked: #1
|
|||
|
|||
Aktivsol i Middelfart er gået konkurs
Til info:
Solcelleanlægsforhandleren Aktivsol i Middelfart er gået konkurs. Flere kunder har penge i klemme. Middelfart: I løbet af 2012 gik solcelleanlægene nærmest som varmt brød. Årsagen var statens lukrative ordninger, som gjorde det mere attraktivt end nogensinde før at investere i den miljøvenlige energimetode. Fra 20. november ændredes ordningerne, hvilket vil sige, at der nu ikke længere er de samme besparelser at hente. Det har ramt kunder af Aktivsol i Middelfart, som i sidste øjeblik har forudbetalt penge til anlæg, som ikke umiddelbart ser ud til at blive leveret. Solcelleforhandleren er nemlig gået konkurs per 7. januar i år. - Alle medarbejdere er afskediget. Lige her og nu er der ingen, der får lavet det bestilte arbejde. Vi ved at flere har forudbetalt og sidder i klemme med penge, men på nuværende tidspunkt har jeg ikke overblik over virksomheden til at sige, hvor mange kunder det drejer sig om, fortæller advokat Anders Hvidberg fra Andersen Partners i Kolding. Aktivsols hjemmeside indikerer intet om lukning, og ringer man til deres omstilling er der ingen af de angivne numre, der virker. På selve adressen på Alsvej hænger blot et hvidt ark med skriften: ”Lukket. Kontakt 7622 2222”. Det er nummeret på advokatfirmaet. Det har ikke været muligt at få kontakt til hverken direktør eller øvrige medarbejdere i solcellevirksomheden. Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home ----------------- Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp. Deger Tracker 5000 n t . 8 kw 3 faset Solaredge inverter Anlæg nr 2 start okt 2015 På stativ 7,800 kWP 17 kw 3 fastet solaredge inverter neddroslet til 6 kw. |
|||
11-01-2013, 21:58
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Aktivsol i Middelfart er gået konkurs
Ups :-( hvad så med garantier ? Jeg har en faktura samt bank overførelse på købet. Vi har dog også fået det hele leveret, og monteret, 11/12-12. Og venter på godkendelse ved Energinet.dk.
5,85 kWp, bestående af 30 stk. 195 Wp Jinko solar paneler samt 1 stk.kosta 5,5. 23 gr taghældning, 125 g SØ Anlægget blev taget i brug den 11.dec. 2012 Syd Danmark, Øen Als http://www.suntrol-portal.com/en/page/niels-als/day |
|||
11-01-2013, 22:01
Besked: #3
|
|||
|
|||
Garantier kan du muligvis gå til fabrikanten med.
Men det undrer mig at de går konkurs når de stadig har en masse arbejde at udføre. Hver ordre burde kunne betale for sig selv. Har ejeren taget for mange penge ud til sig selv? Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
11-01-2013, 22:12
Besked: #4
|
|||
|
|||
Det virker jo ikke planlagt, eftersom vi fik monteret d.11/12-12, og da montørene fik kaffe efter endt montage, lød det ikke til at de manglede arbejde, der var mange de skulle monterer solcelle anlæg ved.
Vi købt ved en af de mindre, dels prisen, samt hvis alle køber ved de store, er der jo ingen små der har en chance.............. 5,85 kWp, bestående af 30 stk. 195 Wp Jinko solar paneler samt 1 stk.kosta 5,5. 23 gr taghældning, 125 g SØ Anlægget blev taget i brug den 11.dec. 2012 Syd Danmark, Øen Als http://www.suntrol-portal.com/en/page/niels-als/day |
|||
11-01-2013, 22:15
Besked: #5
|
|||
|
|||
Da firmaet er gået konkurs den 7/1, så er det jo nok mest sandsynligt at der ikke har været nok penge i kassen til medarbejdernes løn til den første. Så går der et par dage, og så sørger lønmodtagernes garantifond for at udtage en konkursbegæring mod firmaet, og så er det slut.
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
11-01-2013, 22:24
Besked: #6
|
|||
|
|||
(11-01-2013 22:15)ajacobs Skrev: Da firmaet er gået konkurs den 7/1, så er det jo nok mest sandsynligt at der ikke har været nok penge i kassen til medarbejdernes løn til den første. Så går der et par dage, og så sørger lønmodtagernes garantifond for at udtage en konkursbegæring mod firmaet, og så er det slut. Jep, lønninger er kedelige - de skal betales uanset om der kommer ordrer eller ej - bare vent til der skal betales regninger fra grossisterne her den 10. eller 20. (løbende måned + 10 eller 20 dage, moms den 11. feb. og selskabsskat når årsregnskabet for 2012 er udfærdiget, så kommer vi til at se konsekvensen af regeringens indgreb........ \Michael |
|||
12-01-2013, 06:56
Besked: #7
|
|||
|
|||
Sålænge man har fyldte ordrebøger, bør man vel kunne leve. Det plejer ikke at være lang kredittid til kunderne. Normalt er at 80-90% betales ved påbegyndt installation.
Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
12-01-2013, 08:20
(Denne besked var sidst ændret: 12-01-2013 af 08:28 kjeld.)
Besked: #8
|
|||
|
|||
Angående garanti så er det ikke så ledt der er jo ikke til at finde grossisten om han er tysk eller kineser og hvis det sidste så er det jo som jeg skrevet før at det var i en spand vand.
ja og jeg har ikke fundet de 3 elementer som jeg søger har skrevet til 2 tyske og 3 danske uden resultat, og så når andlæget kun er 8 måneder http://i1212.photobucket.com/albums/cc45...945a43.jpg Hilsen Kjeld Andersen http://faresbook.dk/ kjelda@stofanet.dk |
|||
13-01-2013, 11:35
Besked: #9
|
|||
|
|||
(11-01-2013 21:58)Niels als Skrev: Ups :-( hvad så med garantier ? Jeg har en faktura samt bank overførelse på købet. Vi har dog også fået det hele leveret, og monteret, 11/12-12. Og venter på godkendelse ved Energinet.dk. Reklamationsretten efter købeloven og eventuelle garantier udstedt af forhandleren er et krav som du kan/bør rejse overfor kurator (den advokat der står for konkursen). I konkurssagen Neergårds Camping a/s mangler jeg 110.000 kr. Af disse var ca 3.000 kr anerkendt som manglende reklamationsret idet jeg da jeg rejste kravet allerede selv havde haft denne udgift. Typisk kan du dog ikke regne med at se disse penge, men rejs kravet alligevel. Du kan også evt snakke med den der evt dukker op og genstarter firmaet, hvis det sker. I sagen Neergårds Camping skortede det ikke på løfter fra Poul Neergård Larsen (der købte resterne til røverpriser). Dog uden reelt indhold. --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
14-01-2013, 12:23
Besked: #10
|
|||
|
|||
De er startet op igen under http://www.aktivsolenergi.dk.
Det er jo desværre muligt uden konsekvenser, at lukke selskab ned med tab til kunder og leverandører som resultat. For derefter at åbne under et nyt cvr nummer... |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|