SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (4): « Forrige 1 2 3 4
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Aktivsol i Middelfart er gået konkurs
16-01-2013, 14:16 (Denne besked var sidst ændret: 16-01-2013 af 14:17 Kejser2001.)
Besked: #31
Kejser2001 Offline

RE: Aktivsol i Middelfart er gået konkurs
Hans tidligere arbejdsplads Skykon er jo også gået konkurs, og der var i hvert fald noget skummelt over den konkurs. En eller flere i Skykon var almen kendt som værende ovre i konkursrytter/utroværdig/fusker/bandit kategorien.. Alle de fjolser skulle lave en kortklub hvor i øvrigt både Stein Bagger, Klaus Riskjær, Kurt Thorsen alle burde optages som æresmedlemmer...

7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning
Find
Citér
16-01-2013, 14:29
Besked: #32
Morten AM Sol Offline

@Bent, ja, da jeg lever af tilfredse kunder, så er jeg ret aktiv hvis der opstår reklamationer eller spørgsmål :-)

Jeg gør normalt det at jeg går garantierne igennem med folk forud for opmåling, eller senest når vi går tilbuddet igennem. Det er ikke bare gjort med garantien fra producenten, de fleste har en klausul om at paneler og øvrigt materiel skal installeres af et af producenten godkendt firma, hvilket gør en del af de garantier der er givet her i landet værdiløse. (da en del danske installatører ikke kan fremvise et forhandler / montør certifikat fra den kinesiske producent)

Yderligere er der mange ydelsesgarantier der er udformet efter "90 / 80 % trappen" som angiver at anlægget skal producere 90 % af nominel effekt de første 10 år. Hvis der falder en bane ud på et enkelt panel er der en del anlæg der ikke kommer under de 90% ydelse, og derved dækker garantien ikke en udskiftning.

Jeg har et forhandlercertifikat fra Alfasolar, og der ydes en liniær ydelsesgaranti som har en meget mindre margin end 10%. Det sikrer at det mindste problem med et enkelt panel medfører at garantien træder i kraft og panelet byttes.

Jeg har brugt "jeg" formen på hjemmesiden fordi det er mig der laver opmålinger og dimensioneringer, og det er mig der er KSO certificeret, hvilket jeg også kan dokumentere.

For at runde bedemanden af, så ja, det er først når nogen er døde man har brug for ham, og de færreste af os har en sådan i vores netværk. Jeg valgte at skrive her med mit firmanavn og prøve at hjælpe dem der eventuelt gerne stadig vil have et anlæg leveret inden fristen overskrides og men tvinges på den nye ordning. Jeg kunne selvfølgelig have valgt at oprette en privat profil under et andet navn og forsøge at farve debatten, men det mener jeg ikke er den rigtige måde at gøre det på.
Find
Citér
16-01-2013, 14:36
Besked: #33
zyli Offline

Sv: Aktivsol i Middelfart er gået konkurs
@Henrik B godt at du holder dig til bolden, det er Aktiv Sol der er et udestående med. Der er jo virkelig ingen grund til at mistænkeliggøre en mand som absolut intet har med konkursen at gøre.... men sikkert er pisse irriteret over en konkurs som skaber nervøse kunder.
Generelt er det jo desværre altid nem at være bag klog, men mon ikke alle deres kunder har handlet i god tro, det er jo tilsyneladende et firma som har en del kunder som har fået det de har betalt for...

Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2

Inverter: SMA 8000 TL-20
Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP
Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag
Orientering: stik syd, 34 grader taghældning
Find
Citér
20-01-2013, 17:39
Besked: #34
SBT2 Offline

Det er sådan vedtaget af tåberne på Christiansborg, at ejeren af registreringen hos Energinet tilhøre den udførende entrepenør, altså Aktivsol og ikke den der skal betale, altså kunden. Forstå det hvem der kan!

Det betyder at ingen anden kan overtage opgaven efter Aktivsol. Ej heller om Aktivsol vidreføres under andet navn. Her er det CVR. nummeret der er afgørende. Man går konkurs med et CVR. nr. og skal nødvendigvis starte med et nyt CVR. nr. og dermed et nyt firma, som ikke kan overtage registreringen hos Energinet.

Alle der ved bankoverførsel har betalt Aktivsol har mistet deres penge. Kun de der har sikret sig en Bankgaranti eller Deponeringskonto i tilfælde af konkurs kan få pengene retur.

Muligvis kan der jururidsk gøres krav for den tabte fortjeneste over 20 år??
Dermed bliver boets gæld større (og fornøjelsen) men der er nok at kaste gode penge efter dårlige.
Find
Citér
20-01-2013, 19:59
Besked: #35
Niels als Offline

Muligvis et dumt spørgsmål, det er vel kun dem, der desværre ikke har fået monteret, eller færdig monteret og har betalt en del af prisen for anlægget. Jeg har ikke fået en endelig godkendelse af Energinet, men via nemid udfyldt anmodning om nettoafregning. Efter jeg har modtaget et brev fra Energinet om at jeg kan søge nettoafregning

5,85 kWp, bestående af 30 stk. 195 Wp Jinko solar paneler samt 1 stk.kosta 5,5. 23 gr taghældning, 125 g SØ
Anlægget blev taget i brug den 11.dec. 2012 Syd Danmark, Øen Als

http://www.suntrol-portal.com/en/page/niels-als/day
Find
Citér
21-01-2013, 08:09
Besked: #36
SBT2 Offline

Hvis montage er påbegyndt kan anden entreprenør færdiggøre opgaven uden at miste status hos Energinet. Slagsmålet bliver hvem der skal betale. Det plejer ikke at blive billigere, men godt at man kan forsætte.
Find
Citér
21-01-2013, 10:00
Besked: #37
viper Offline

Det jeg har forstået på Energinet og på lokalt Elselskab, så burde det ikke blive et problem så længe det er registreret at anlægget opføres - altså registreret inden skæringsdagen. Derefter er det El-installatøren der skal færdigmelde det til elselskabet - og det er den godkendelse der er afgørende.

Måske jeg har fået noget forkert forklaret, men det er i hvert fald det jeg arbejder videre udfra!
Find
Citér
21-01-2013, 23:00
Besked: #38
belastning Offline

Angry
(16-01-2013 13:30)Henrik B. Skrev:  @Bent.

Som jeg ser det, er det selvfølgelig helt i orden, at du advarer folk. Men jeg mener at du presser citronen, i dit angreb på Morten (AM)! Uden jeg kender Morten ellers.

Til de som har penge i klemme hos Aktivsol. Hvad med at gå efter manden. Opkald, mails, besøg på adressen o.s.v.:

Frank Hartvig Jørgensen
Adresse: Alsvej 4
Postnr. & By: 5500 Middelfart
Telefonnummer: +45 53397901

Ovenstående er registrant-adressen på hjemmesiden. Og altså et andet tlf.-nummer end de ellers benytter.

Det virker i øvrigt meget planlagt med konkursen, når man tænker på, at det nye firma blev oprettet allerede d. 17.10.2012.

M.v.h.

hov hov. han bo altså i Christianfelt. har ikke lige hele hans adresse her.
der er også en christian som er med ejer.. han bo munstervej strib.. 29 og 9
så kan i jo lige tjekker hvor mange firmaer han også har. Det er folk med et stor forbrug af cvr nr.

Kan faktiks ikke forstå de ikke kan meldes for tyveri, for det er hvad de laver. og de gemmer sig bag et firma hele tiden..
PS ALLE DE FIRMAER DE HER, GIVER UNDERSKUD
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (4): « Forrige 1 2 3 4
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering