TLX Pro+ 12,5 - Ingen kontakt efter opdatering ??
|
14-01-2013, 18:13
Besked: #1
|
|||
|
|||
TLX Pro+ 12,5 - Ingen kontakt efter opdatering ??
Bær over med mig, det bliver nok en længere historie....
Efter installation af hele anlægget, lykkedes det mig uden de store problemer at få computerkontakt til min inverter, der er forbundet via LAN porten til min Apple Airport Extreme (Time Capsule). Denne Time Capsule, uddeler IP adresser i 10- området, som fx. 10.0.1.16, og for at få kontakt, lod jeg først inverteren finde denne adresse via automatisk IP, hvorefter jeg tildelte den som fast IP i min Time Capsule. Jeg havde herefter ingen problemer med at komme i kontakt fra mon (Apple) computer, og kunne læse alt hvad jeg havde brug for på inverteren. I starten kunne jeg også uploade til PV-Log, men det holdt pludselig op med at virke. Jeg tror det er noget med en port 25 der skulle åbnes, men det vil TDC ikke gøre for mindre end kr. 50,- / md, så jeg er nu på vej til Telenor med mit bredbånd. De virker mere medgørlige. Tilbage til det første... Klog som man tror man er, tænkte jeg at jeg nok bare skulle opdatere inverterens software. Som sagt, så gjort, og midt i opdateringen, kunne jeg pludselig ikke få kontakt til inverteren, og der har jeg været lige siden. Uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke komme i nogen som helst form for kontakt med inverteren fra min computer. Faktisk tror jeg heller ikke inverteren er blevet opdateret. Når jeg beder inverteren om at finde en IP adresse automatisk, får jeg en vistnok 192.158-et eller andet adresse som jeg heller ikke kan pinge, og indtaster jeg en manuel adresse, uanset om det er en 10.0.1.xx eller andet, er der bare lukket og slukket. Har genstartet inverteren 50 gange, og ligeså min Time Capsule. Intet hjælper. Please, er der et kolgt hoved herinde der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, eller skal jeg gribe til forhammer og motorsav ? På forhånd tak for enhver hjælp. JL Ringsted 50 stk. REC 245 PE Fordelt 20 paneler mod stik syd 35 grader tag (1 indgang) 30 paneler mod stik vest 45 grader tag. (2 indgange á 15 paneler) Danfoss TLX+Pro 12,5 |
|||
14-01-2013, 20:14
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: TLX Pro+ 12,5 - Ingen kontakt efter opdatering ??
Ringe til Danfoss hotline i morgen.
Det må de da vide... Nu kender jeg ikke det der Appel noget, men lidt underlig IPer du har på et hjemme net. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 4.06 Paneler: 22x Yingli YL260C30b(Panda 265) - Mono/Sort 5.72 kWp Orientering: næsten vest(256°), 20° hældning pv-log.com-solarrick |
|||
14-01-2013, 20:15
Besked: #3
|
|||
|
|||
(14-01-2013 18:13)Sunnyboy Skrev: Bær over med mig, det bliver nok en længere historie.... Du bliver nok nød til at starte fra en ende af ![]() 1. Prøv først at tage PDS kablet ud af din inverter. 2. Sæt PDS kabel i en PC eller hvad du nu har. 3. Hvilken IP fik din PC og kan du komme på internettet. Hvis det virker så er den del ok. --Husk at skrive IP addr. ned (det er så nemmere at hælpe dig) Sæt nu PDS kabel i din inverter igen, gå ind i panelet og se der. --Husk at skrive IP addr. ned (det er så nemmere at hælpe dig) Den skulle så gerne have fået en IP addr. som liger den din PC fik bort set fra de sidste numre. Du kan nu tage et andet PDS kabel og sætte i stiket ved siden af i inverteren. Skriv så IP addr fra din inverter i din browser, så skulle der gerne være liv. Husk at skrive alle detaljer ned og hvor du fik fejl , hvis det ikke virker. God jagt Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
14-01-2013, 20:18
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej
Jeg ved ikke om det er nogen hjælp, men danfoss inverter og Apple er ikke altid godt. Så prøv med en pc, om det ikke hjælper. Tilslut den direkte med et kabel. og ping som du selv siger.. Ringe Fyn 27 x ZNshine 255W sorte=6885Wp Danfoss TLX pro+ 6 kW og CLX STANDARD boks til Iphone app Ren ØST monteret 48graders hældning July 795kWh Aug 689kWh Sep 414kWh Okt 210kWh Nov 102kWh Dec 51kWh Jan 2013 64kWh Feb 146kWh Mar 531kWh April 665kWh Maj 728kWh Juni 802kWh 1år=5197 kWh |
|||
15-01-2013, 12:36
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej.
For kunne verificere dit problem bør du først gøre følgende: Find IP adressen på din PC, se vedhæftede dokument som beskriver dette på Windows 7. ![]() Vær sikker på at din PC er konfigureret til automatisk adressering. Find IP adressen på din inverter. Gå til inverterens display og naviger i menuen: Vælg Setup -> Kommunikation -> IP set-up Her kan du se din inverters netværks indstilling. Hvis den står til Manual så ændr den til Automatic og afvent den nye adresse. Nu har du fundet de to IP adresser. De skal være i samme SUB-Net. Eks. PC: 192.168.0.33, Inverter: 192.168.0.77 Eks. PC: 10.0.1.16 Inverter: 10.0.1.44 Hvis der ikke er sammenfald imellem de 3 første segmenter så er de ikke i samme gruppe og du kan ikke se inverteren fra PC’en. Eks. PC: 10.0.1.16 Inverter: 192.158.1.134, dette vil ikke virke. Hvis du anvender Microsoft Internet explorer så skal du skrive den fulde adresse i browseren http://192.168.0.77, hvis du ikke skriver http:// så virker det ikke pga. Internet explorer. På andre browsere er dette måske ikke nødvendig, men det er aldrig forkert. Vedr. upload, FTP kører på port 21 og det er under normale omstændigheder ikke nødvendigt at foretage sig noget. Port 25 er til afsendelse af email. Port 25 er SMTP, men TDC understøtter ikke denne mere, de har krav om port 587. Se http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370 |
|||
24-01-2013, 21:54
Besked: #6
|
|||
|
|||
Tak for jeres fine svar allesammen.
Lige en hårrejsende opdatering. Efter flere kontakter med Danfoss, har de nu besluttet at ombytte min inverter. De mener at noget i den måske er brændt af under forsøget på opdateringen!!!!!! Jeg er rystet og har aldrig hørt noget lignende. Har nogen herfra hørt om det før ? 50 stk. REC 245 PE Fordelt 20 paneler mod stik syd 35 grader tag (1 indgang) 30 paneler mod stik vest 45 grader tag. (2 indgange á 15 paneler) Danfoss TLX+Pro 12,5 |
|||
25-01-2013, 07:13
Besked: #7
|
|||
|
|||
Du skriver først en Apple airport Extreme. Derefter en time capsule. Hvilken af dem (eller har du begge to?) Du skal først og fremmest sikre at TDC/Telenor har registreret din inverter, og har sat den til "Always on". Jeg har min time capsule i stuen som laver nettet. Extreme (og clx home) står sammen med inverteren (da Danfoss jo ikke har været med tiden og fået trådløst net i :-) Har du kablet din inverter fra time capsule? . Inverteren har selv lavet en "10er ip adresse" og det har fungeret upåklageligt siden. At den skulle "dø" under opdateringen lyder utroligt. Var du tålmodig nok og vente i de 8 minutter uden at gøre noget ved hver af de tre opdateringer? Opdaterede du via inverterens webinterface på din Apple computer i stuen? (det er klart den nemmeste måde).
Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|