Led Pærer
|
20-01-2013, 14:15
(Denne besked var sidst ændret: 20-01-2013 af 14:19 Lars-Jacobsen.)
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Led Pærer
Jeg satser og må en tur i Harald skrald, med en skydelære for at være på den sikre side.
Mine lamper (ja de skulle være rustfri, men....). Hvis LED lyskilden er mere end 52 mm kan dækslet ikke skures på og kommer til at side som på næstsidste billede. De orginale lyskilder er 50mm og med flad glasfront: |
|||
18-02-2013, 12:20
Besked: #12
|
|||
|
|||
Til Lars Jacobsen
Hej Lars Fik du prøvet pærerne? Mvh Allan Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
18-02-2013, 16:12
(Denne besked var sidst ændret: 18-02-2013 af 16:13 Lars-Jacobsen.)
Besked: #13
|
|||
|
|||
Nej har ikke fået mig taget sammen til at køre forbi Harald og kan nu se at de desværre ikke er på tilbud mere :-(
Købte dog lige en af disse http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20220039/ i lørdags da vi skulle handle lidt møbler til datteren der flyttede. Det var et testkøb, og har lige prøvet at monteret den. Den kan godt være der. Umiddelbart lyser den meget pænt, men det er jo også udelamper, hvor kravene ikke er så høje. Men med mit kendskab til Ikea og deres kvalitetskontrol så vil jeg også tro den er OK indendørs. Ellers vil de nok ikke markedsfører dem worldvide. Men jeg må lige prøve om ikke jeg kan komme forbi HN også, for ved 30 stk. betyder kr. 10-20,- da også lidt. Nå ja det er kun udelamperne. Så har vi 100 stk. mere indendørs, men flere af disse må gerne være dæmpbare. |
|||
18-02-2013, 20:38
Besked: #14
|
|||
|
|||
Er der nogle af jer der har været udsat for at have købt så ringe LED lyskilder at de laver støj (EMU)
Prøv at se denne video. http://www.youtube.com/watch?v=o8zMhjXcm...NHMJgGbrLA ![]() |
|||
19-02-2013, 12:26
Besked: #15
|
|||
|
|||
(18-02-2013 20:38)Steen.P Skrev: Er der nogle af jer der har været udsat for at have købt så ringe LED lyskilder at de laver støj (EMU) Det har jeg! Hold jer fra Philips LED-pærer! De er generelt af ringe kvalitet (som med det meste Philips). De E14 LED'er jeg har summer, og et par GU10'er er efter ca. ét år defekte - de lyser nu rødt... M.v.h. ![]() |
|||
19-02-2013, 17:20
Besked: #16
|
|||
|
|||
Det lyder da ikke godt at Phillips skulle være så ringe til LED.
Osram skulle efter sigene have lavet de bedste "filtre" men de bruger dem bare ikke selv, men de sælger dem til Phillips som skulle bruge dem i der LED. Syndes også at jeg har læst et sted på nettet at regeringen eller EU skulle komme i År med nogle nye lov krav til LED og især med hensyn til EMC støj. Det værste ved at finde LED lyskilder er helt bestemt. 1.Kelvin 2.Ra Værdi 3.Lux/Lumen 4.EMU De Kelvin grader der som regl mærkes ved holder langt fra hvad de i virkligheden skulle være. Det gælder i øvrigt også for andre lyskilder. Feks. BLV har nogle HQI rør der er opgivet til 14.000K og tager man et andet mærke med samme Kelvin og wat, så kan der være meget stor forskel. Ra værdien bliver i mange tilfælde IKKE opgivet på alle LED på markedet. Men vælger man at købe en LED hvor forhandleren har opgivet Ra værdien og når man modtager pakken står der en anden værdi og læser man på selve LED lyskilden står der den 3 værdi. Lidt spøjst men dette har jeg selv oplevet. Lux/Lumen kan være svært for alm. mensker at forholde sig til på samme måde som Kelvin. Alt i alt er det bare svært for alm. mensker at købe LED i forhold til en alm. gløde pære. Der er sgu ikke mange mensker der ved hvor mange kelvin en 60w pære har og hvor mange Lux/Lumen den har. Ra værdien har de færste nok hørt om. Før folk begyndte at brokke sig over at de hvade købt nye LED lyskilder til at have i køkkenet og opdagde at deres kød det lignede noget der var rådent pga. grønstk fra deres nye LED. ![]() |
|||
28-02-2013, 14:21
Besked: #17
|
|||
|
|||
Nå så har jeg været en tur forbi Harald Skrald.
Lyskilderne kan godt monteres i mine lamper og pt. har de de små 1,5W udgaver på tilbud til kun 19,95 /stk Her er et par (mobiltelefon)billede med de forskelligelyskilder: Jeg syntes at Harald udgaverne er meget "grøn" sammenlignet med Ikea udgaven. Specielt 3W udgaven der sider alene længst til højre sammenligning med en alm. 35w halogen til kr. 10 /stk. Det er ikke noget jeg vil have indendører, men jeg tror jeg vælger at montere den lille 1,5W udgave i udelamperne. Jeg har jo IHC som har loggget antal drifts timer udelyset har været tændt og det var 166 timer sidste år, svarende til 0,45 timer/dag. Med disse forudsætninger og en forventet levetid på en alm. halogen på 2.000 timer giver det en tilbagebetalingstid på 12 år. jvfr. beregneren her: http://climacare.dk/userfiles/file/Dokum...er%204.xls De bliver kun skiftet fordi det kan gøres til den pris, for hvis der var tale om de gode LED lyskilder til måske 79 /stk. bliver tilbagebetalingstiden omkring 40 år ! Selv hvis jeg nedsætter levetiden på halogen til 1.000 timer. Og det bliver helt forykt hvis der er tale om LED til 129 /stk. Men igen de er ikke tændt ret mange timer i gennemsnit. Det er noget andet med lyset i mit køkken/alrum. Her er det 1,6-1,9 timer pr. dag. Så jeg prøvede også at købe et par af deres G4 LED til montering i køkken overskabene. når nu jeg var der afligevel: http://www.harald-nyborg.dk/p3927/led-paere-1-2w-g4-smd http://www.harald-nyborg.dk/p5207/led-pa...high-power De kan ikke anbefales. |
|||
28-02-2013, 16:33
Besked: #18
|
|||
|
|||
Har lyset "grøn stik" skyldes dette helt klart at RÁ værdien på LED lyskilden er meget lav.
![]() |
|||
01-03-2013, 08:49
Besked: #19
|
|||
|
|||
Ja, og ved et nærmere eftersyn er de også nede på 70 :-(
|
|||
05-03-2013, 13:31
Besked: #20
|
|||
|
|||
Udskiftede for et par måneder siden alle 26 spots i huset (nybygget) med Sunflux 4W til 155kr/stk med Ra på 95+.
http://www.greenline.dk/LED-paerer--Bely...e-4W-86405 Det er de flotteste jeg endnu har set. Har haft flere forskellige til test og sendt dem alle tilbage igen. Elektrikeren som lavede el i hele huset var lige forbi for at lave nogle flere stik og en ekstra spot, var ret imponeret over hvor naturligt lyset var fra dem. Til indendørs lamper med normal fatning (E27) har vi "bare" købt IKEA's og de er helt i orden. 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|