SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Fronius på nettet
20-01-2013, 13:47 (Denne besked var sidst ændret: 20-01-2013 af 13:50 tho.)
Besked: #1
tho Offline

Fronius på nettet
Hej,

Jeg har en Fronius IG Plus 60V - 2 med data kort i og en Fronius web logger, ved siden af, så langt så godt...

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre, skal der installeres noget software på pc'en inden Data loggeren kan konfigureres?

Har prøvet at koble pc og Data Logger med et LAN kabel og gå ind på den adresse (http://169.254.0.180) som står i vejledningen, men det virker ikke........... Huh

Hvad gør jeg galt???

Mvh. Thomas
Find
Citér
20-01-2013, 14:45
Besked: #2
H.Hess Offline

RE: Fronius på nettet
(20-01-2013 13:47)tho Skrev:  Hej,

Jeg har en Fronius IG Plus 60V - 2 med data kort i og en Fronius web logger, ved siden af, så langt så godt...

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre, skal der installeres noget software på pc'en inden Data loggeren kan konfigureres?

Har prøvet at koble pc og Data Logger med et LAN kabel og gå ind på den adresse (http://169.254.0.180) som står i vejledningen, men det virker ikke........... Huh

Hvad gør jeg galt???

Mvh. Thomas

Har du fulgt den vejledning der fulgte med loggeren? Der er beskrevet hvordan man grundlæggende kommer i kontakt med den. Kort fortalt skal du være sikker på at omskifteren på loggeren står i stillingen 169.254.0.180. Dernæst sættes et lan kabel(det blå der fulgte med) direkte i din PC og du skal derefter vente i ca 1 minut. Derefter får du beskeden at der er ingen eller begrænset forbindelse(den med 2 skærme og et gult udråbstegn). Derefter åbner du din internetbrowser IE, Firefox eller Chrome og indtaster 169.254.0.180 på adresselinien. Du skulle nu meget gerne komme ind i opsætningen. Når den er færdig skal du huske at sætte omskifteren over i "assigned ip".Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan du har tænkt dig at kommunikere med loggeren. Du skal nemlig selv sætte en ip adresse op i loggeren og derefter sætte det blå kabel i routeren, åbne din browser hvor du så indtaster ip adressen som du navngav loggeren. Hvis du også vil gemme data du logger skal du bruge Fronius solar.access programmet. Det kan hentes gratis. Jeg kan ikke få dette program til at fungere på en Vista maskine. Xp er ikke noget problem.Jeg haft det hele til at køre siden 18-12-12.
Har du flere spørgsmål hjælper jeg gerne.

Mvh
Harni

Paneler:20 stk 250Wp HCsolar
Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2
Datalogger:Fronius Datalog Web
Check anlæg her
Find
Citér
20-01-2013, 15:52
Besked: #3
tho Offline

Ja jeg har (prøvet) fulgt vejledningen. Men når jeg åbner min browser og indtaster ip adressen, for at komme i kontakt med Logger'en sker der ikke spor.
Jeg får en fejl i Explore om siden ikke kan vises.

Jeg kan ikke gennemskue hvad f....... jeg gør galt...

Jeg har oprettet en "profil" på Fronius solar web.

Thomas
Find
Citér
20-01-2013, 17:14
Besked: #4
H.Hess Offline

(20-01-2013 15:52)tho Skrev:  Ja jeg har (prøvet) fulgt vejledningen. Men når jeg åbner min browser og indtaster ip adressen, for at komme i kontakt med Logger'en sker der ikke spor.
Jeg får en fejl i Explore om siden ikke kan vises.

Jeg kan ikke gennemskue hvad f....... jeg gør galt...

Jeg har oprettet en "profil" på Fronius solar web.

Thomas

Det med at browseren kommer op og melder fejl sker også i Firefox. Du skal bare ignorere fejlen og skrive ip adressen i adresselinien og så trykke enter. Jeg vedhæfter et par billeder som måske kan hjælpe.

Mvh
Harni

Paneler:20 stk 250Wp HCsolar
Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2
Datalogger:Fronius Datalog Web
Check anlæg her
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering