Bruger du PV Log?
|
25-01-2013, 12:38
Besked: #1
|
|||
|
|||
Bruger du PV Log?
Jeg har kigget lidt rundt omkring for at finde det mest interessante sted at logge data, og der er noget der undrer mig på PV Log.
Der er nu næsten 600 danske anlæg på, og når man kigger på de forskelliges årsproduktion - så undrer det mig hvorfor næsten alle indtaster de årlige produktionstal pr kWp. Hvis man kigger på måneds/årsproduktion så er "target" repræsenteret ved næsten ubetydelige søjler - og produktionen er flere hundrede procent over target. Hvis den forventede årsproduktion indtastes som antal kWh, så kan man sammenligne sine targetlinier med den virkelige produktion! Er der nogle der kan forklare en sindig jyde hvorfor I tilsyneladende alle er blevet enige om dette ![]() Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
25-01-2013, 17:14
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Bruger du PV Log?
Jeg tror det er en fejl i grafikken/programmet.
Hvis man vælger kWh/kWp som "target", får man alligevel rent faktisk sine data/produktion vist i kWh. Og så bliver det jo helt misvisende, da target rent faktisk vises som det skal (i kWh/kWp). ![]() |
|||
25-01-2013, 22:10
Besked: #3
|
|||
|
|||
Du er jo et godt eksempel klr, dit "target" for januar er 22 - men din søjle viser allerede nu 178!
Det er jo ikke særlig brugbart, syntes jeg ![]() Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
25-01-2013, 22:38
Besked: #4
|
|||
|
|||
(25-01-2013 22:10)zyli Skrev: Du er jo et godt eksempel klr, dit "target" for januar er 22 - men din søjle viser allerede nu 178! Du kan da bare ta' target i kWh - det er jo også det det drejer sig om. Der siger target 200 kWh. Du skal ændre øverst oppe (fra kWh/kWp til kWh). ![]() |
|||
30-01-2013, 18:23
Besked: #5
|
|||
|
|||
En aha oplevelse...ved at opdatere siden i browser vinduet, så skifter værdierne som de skal;-))
Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|