Danfoss DLX 3.8 hyler
|
28-01-2013, 16:44
Besked: #1
|
|||
|
|||
Danfoss DLX 3.8 hyler
Hej
Er der andre der oplever at deres Danfoss inverter (min er en DLX 3.8) hyler under drift? (høj hyle tone) Det er ret irriterende at hører på, men ved ikke om det er normalt? /Jan |
|||
28-01-2013, 20:29
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Danfoss DLX 3.8 hyler
Jeps... Eneste fordel ved de gamle danfoss var at de i det mindste kunne holde kæft... Det har de fået fikset med de nye... ;-S
Eller i hvertilfælde dem jeg har set... |
|||
30-01-2013, 14:14
Besked: #3
|
|||
|
|||
Invertere kører med en rimelig høj frekvens for at producere strøm, så derfor hører man ofte lyd fra ens inverter i en rimelig høj tone.
Nu ved jeg ikke hvor høj lyden rent faktisk er fra din inverter, men du kan prøve at se et eksempel her på en anden larmende Danfoss inverter, som forhåbentlig er mere larmende end din: http://www.youtube.com/watch?v=GwNqxjdL9xY Så ja, der er nok ikke så meget at stille op. Nogle er måske så 'heldige', at de er tonedøve overfor den pågældende inverters frekvens. Jeg selv finder lyden hjerneskærende høj :/ Det er muligt man kan benytte noget ekstra lydisolering, men medmindre tonen fra inverteren larmer mere end de tilladte decibel (se her, datablad lidt nede på siden), så bliver det nok ikke for Danfoss', men for egen regning. www.energiogsol.dk Projektering, levering og montering af solceller til erhverv og private |
|||
30-01-2013, 15:20
Besked: #4
|
|||
|
|||
(30-01-2013 14:14)MDA Skrev: Invertere kører med en rimelig høj frekvens for at producere strøm, så derfor hører man ofte lyd fra ens inverter i en rimelig høj tone. Måske det kun er når den kører på lav niveau <60watt output... kan det give mening? |
|||
31-01-2013, 18:04
Besked: #5
|
|||
|
|||
Jeg ville umiddelbart tro det larmer højere, jo mere output der er.
Danfoss inverterne har jeg dog desværre ikke så stor personlig erfaring med, så jeg skal ikke kunne sige om den larmer grundet lavt output. www.energiogsol.dk Projektering, levering og montering af solceller til erhverv og private |
|||
23-05-2013, 23:07
Besked: #6
|
|||
|
|||
Jeg ved godt at tråden er gammel, men prøver alligevel.
Har du/i fundet en løsningen på dette, eller er det bare såden det er? Har 2 x DLX 2.9 der hyler - ofte om aftenen når der ingen produktion er. |
|||
24-05-2013, 13:42
Besked: #7
|
|||
|
|||
(23-05-2013 23:07)Henrik DK Skrev: Jeg ved godt at tråden er gammel, men prøver alligevel. http://elektronik-lavpris.dk/p97462/BN20...c_Seal_65/ Spray dette middel eller noget lignende til elektronik (det skal kunne tåle varmen uden at bryde i brand!!!) på den eller de spoler i Inverteren, der hyler. Du kan søge efter dem ved at lytte igennem en tynd plastslange. Åbn kun inverteren om aftenen, når der næsten ikke produceres strøm. Du bør kun spraye på spolerne når den er rimelig kold. Det kan være nødvendigt at gentage behandlingen nogle gange for at få dækket og tynget de svingende vindinger med lak, hvorved deres resonansfrekvens flyttes. Mine invertere (Sunteams 3000) hyler ikke - hverken jeg eller andre mennesker kan høre dem, men jeg har ikke spurgt hunden:-) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|