Køb/Salg
|
29-01-2013, 19:25
Besked: #1
|
|||
|
|||
Køb/Salg
Vi fik tilsluttet vores anlæg for en uge siden og kan se på måleren at der står SALG 5 KW. Har lavet ca 50kw. hvordan kan det være, troede man hele tiden opbrugte det man produceret og købte så det resterende. Er det mig der tager fejl eller er det fordi energi net ikke har godkendt det ??
|
|||
29-01-2013, 19:37
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Køb/Salg
Det dit anlæg og lægger ud på de(n) fase og hvor der er et forbrug går i 1 til 1, overproduktionen fremgår af SALG og Nettomålerordningen (den gamle) er årsafregnet, hvilket betyder SALG p.a bliver modregnet i KØB p.a hvorefter man betaler for det strøm man har forbrugt mere end produceret eller omvendt får penge for ens overproduktion (hvis SALG er større end forbrug)
|
|||
29-01-2013, 19:37
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Køb/Salg
Du forbruger af strømmen mens den laves, og overskudsstrømmen går ud af huset via din "salg-tæller". Så du må have haft perioder hvor du kunne producere mere end øjebliksforbruget. Forøvrigt meget pænt med 50kWh på en uge! Har selv kun lavet lige omk 20 den sidste uge...
Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
30-01-2013, 22:42
Besked: #4
|
|||
|
|||
Sv: Køb/Salg
Det hele afhænger af hvilke faser der er i brug. Hvis du har en en faset inverter og din elektriker er blevet enig med sig selv om at den skal forbindes til fase 2, og din opvasker, vaskemaskine og ovn kører på fase 1 - ja så bruger du aldrig din strøm direkte. Hvilket også kan være lige meget hvis du er på netto ordningen.
Har du en tre faset inverter, så deler den ligeligt imellem dem - og du bruger igen ikke meget af den direkte strøm :-) Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2 Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
31-01-2013, 18:41
Besked: #5
|
|||
|
|||
RE: Sv: Køb/Salg
[quote='zyli' pid='20245' dateline='1359582164']
Har du en tre faset inverter, så deler den ligeligt imellem dem - og du bruger igen ikke meget af den direkte strøm :-) Vi har en tre faset inverter og er på gammel ordning. Men har snakket med flere og de siger at man bruger sit ejet produceret strøm først og derefter køber man strøm. PT står der 8 Kw i salg. Vi er under SEAS-NVE |
|||
01-02-2013, 21:39
Besked: #6
|
|||
|
|||
Sv: Køb/Salg
Jeg har skrevet det der er rigtigt :-)
Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2 Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|