Udvidet selvangivelse *efter* penge tilbage i skat?
|
30-01-2013, 13:17
Besked: #1
|
|||
|
|||
Udvidet selvangivelse *efter* penge tilbage i skat?
Fra den 4. marts kan man gå ind og slå "udvidet selvangivelse" til, ifølge skat:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1981890 Og den 27. marts får man evt. overskydende skat retur: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817317 Fristen for at selvangive udvidet selvangivelse er 1. juli. Vil det sige, at hvis jeg nu venter til april med at gå ind og lave min udvidet selvangivelse, så vil jeg både få penge tilbage i skat den 27. marts, og igen engang efter 1. juli? Eller kan man gå ind 4. marts og ordne sin udvidet selvangivelse, og så får man både sin normale overskydende skat *og* solcelle-skat tilbage, den 27. marts? Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
30-01-2013, 13:41
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Udvidet selvangivelse *efter* penge tilbage i skat?
Fristen for den 'almindelige selvangivelse' (eller at rette i den automatisk dannede årsopgørelse) er 1.5.
Folk (fx solcelleejere der anvender den skematiske model) kan ikke slippe gratis fra at glemme fristen ved f.eks. 1 juni at sige 'ups - glemte selvangivelsen - jeg tar lige de 30 kr naboen gav mig for at køre og regner dem for en virksomhedsindtægt'. Hvis Skat derimod ved at du skal bruge udvidet selvangivelse, så vil de ikke danne årsopgørelsen før de har modtaget din indberetning. Men hvis du f.eks står til almindelig selvangivelse, så kan du udemærket få skat retur 27.3., indgive udvidet selvangivelse den 28.3. og få skat retur endnu en gang. Og hvis din kone så - så snart du har fået skatten anden gang, men inden 1.5. hopper på udvidet selvangivelse og flytter lidt indkomst (f.eks. renteindtægter på fælles-konti) fra dig til hende, så kommer der penge retur endnu en gang. Men altså: Ja - der kan forekomme situationer med flere udbetalinger af restskat. Desværre husker Skat hvad de allerede har udbetalt. Er det sjovt at få dem i småportioner? --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
30-01-2013, 13:43
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Udvidet selvangivelse *efter* penge tilbage i skat?
(30-01-2013 13:41)henrikkrebs Skrev: Er det sjovt at få dem i småportioner? Det ved jeg ikke - har aldrig prøvet at få skat tilbage mere end 1 gang om året. Synes du da det er sjovt? ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|